A+ R A-

نگاهی کوتاه به زندگی مردی از جنس مردم

نگاهی کوتاه به زندگی مردی از جنس مردممشخصات فردي:

نام و نام خانوادگي: قاسم جعفري          فرزند:       ابراهيم

تاريخ تولد:               1347                   محل تولد:  راز

سوابق تحصيلي:


الف) دروس آكادميك

  • اخذ مدرك ديپلم 1371 مجتمع ايثارگران شهيد زين الدين قم اخذ
  • مدرك كارشناسي رشته حقوق1375 دانشگاه تهران- مجتمع آموزش عالي قم
  • اخذ مدرك كارشناسي ارشد رشته فقه ومباني حقوق اسلامي- دانشگاه تهران1381
  • اخذ مدرك دكتري فقه ومباني حقوق اسلامي- واحد علوم تحقيقات تهران1385

 

ب) دروس حوزوي:

  • ورود به حوزه علميه قم1361
  • اتمام پايه 4سال1362حوزه علميه مشهد
  • اتمام پايه10 سال1376حوزه علميه قم
  • پذيرفته شده اولين دوره تخصصي قضاء حوزه علميه قم
  • شركت در درس خارج فقه و اصول حدود6 سال تا سال1383باخوشه چيني از محضر اساتيدي چون آيت الله جوادي آملي، آيت الله سبحاني، آيت الله مكارم شيرازي و...

 

تأليفات:


الف) كتاب

  • خوشه هاي خاطره (سالهاي اسارت)- انتشارات دفتر تبليغات اسلامي قم1372 چاپ مكرر
  • آيينه هاي مقاومت و عاطفه - انتشارات دفتر تبليغات اسلامي قم1376
  • ستاره سپهر شيدايي - انتشارات اميد آزادگان1386
  • مبانی فقهی نظارت شهروندان بر حاکمان - انتشارات عروج ، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ره (متن رساله دکتری)

 

ب) مقالات

  • آموزه هاي علوي در مدرسه حسيني- مجله ره توشه قم
  • دانشگاهي بنام اسارت- روزنامه كيهان
  • شهادت هاي مظلومانه- روزنامه كيهان
  • نوروز در اسارت- مجله آزادگان
  • ابوترابي و جوانان- ويژه نامه چهلم آن مرحوم
  • بررسي قاعده نفي عسر وحرج - مجله تخصصي فقه دانشگاه آزاد
  • روحانيت روح جاري در كالبد اسيران - مجموعه مقالات اولين همايش ملي روحانيت و دفاع مقدس، مشهد
  • ابوترابي الگوي علم و اخلاق - مجموعه مقالات همايش ملي علم و اخلاق رتبه اول
  • نظارت شهروندان بر حاكمان از منظر قاعده ارشاد جاهل- مجله تخصصي فقه و تاريخ دانشگاه آزاد اسلامي مشهد1386
  • تهديد ها و تدبيرهاي امنيتي جامعه اسارت- همايش ملي امنيت مشاركت جامعه-برگزيده خراسان شمالي1386
  • فزون خواهي انسان منشأ همه آسيبهاي فردي و اجتماعي- همايش آسيبهاي اجتماعي-نيروي انتظامي خراسان شمالي1387
  • و...

 

ج) پايان نامه ها

  • پايان نامه كارشناسي ارشد- بررسي مساله إجزاء از منظر امام خميني(ره)و آيت الله خويي(ره)1381
  • رساله دكتري- بررسي مباني فقهي نظارت شهروندان بر حاكمان با تاكيد برنظر امام خميني(ره)1386

 

سوابق تدريس:


  • مدرس مدعو درس انقلاب اسلامي و ريشه ها- دانشگاه علوم پزشكي تهران1374
  • مدرس مدعو دروس انقلاب اسلامي، تاريخ اسلام،متون اسلامي- دانشگاه،آزاد اسلامي،علوم پزشكي آزاد اسلامي تهران شمال1381-1376
  • مدرس مدعو واحد ورامين و پيشوا1381-1377
  • عضو هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد1382
  • عضو هيات علمي رسمی قطعی دانشگاه پيام نور تهران واحد ری از 1386 - ادامه دارد . (مرتبه علمی استادیاری)
  • مدرس مدعو دانشگاه فردوسي مشهد1386-1385
  • مدرس مدعو دانشگاه علوم رضوي مشهد1387
  • مدرس مدعو دانشكده علوم قرآني بجنورد1387
  • مدرس مدعو دانشگاه علوم پزشكي بجنورد1387
  • مرتبه علمي فعلي استاديار

 

سوابق تبليغي:


  • اداي رسالت طلبگي و تبليغ احكام الهي و معارف ديني به مناسبت هاي مختلف و در مجامع مختلف اعم از مساجد، مدارس، دانشگاهها و... از سال 1361
  • همكاري با بعثه مقام معظم رهبري بعنوان مبلغ كاروان هاي حج در موسم تمتع و عمره

 

سوابق سياسي:


  • همراهي مردم بپا خاسته ايران در راهپيمايي 1356 و 1357 بعنوان يك دانش آموز تا پيروزي انقلاب اسلامي
  • عضويت و مسئوليت انجمن اسلامي دانش آموزي مقطع راهنمايي
  • عضويت در حزب جمهوري اسلامي (شاخه طلاب و دانش آموزی)
  • عضو شورای مرکزی و سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و عضو شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی

 

سوابق اجرايي:


  • مسئول دفتر نمايندگي ولي فقيه در امور آزادگان1379-1374 مستقر در قم
  • عضو هيات مديره موسسه فرهنگي اجتماعي آزادگان تهران
  • مدير كل فرهنگي ستاد آزادگان كل كشور1381-1379
  • معاون امور روحانيون آزاده كل كشور1383-1381
  • مسئول پژوهش بسيج اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي مشهد و عضو شوراي پژوهشي بسيج اساتيد خراسان رضوي
  • مسئول بازرسي مستقل انتخابات اولين دوره انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي استان قم
  • رياست دانشگاه پيام نور استان خراسان شمالي از سال 1386 تا 1390
  • نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی (دور نهم)
  • عضو مجلس ایثارگران کشور
  • بازرس كاروان هاي حج
  • عضو شوراي معتمدين معين بنياد شهيد خراسان شمالي
  • مسئول كميته علمي چهارمين و پنجمين همايش دانشجويي مخترعان،مبتكران وممتازين بسيجي
  • مسئول كميته ارزيابي ستاد پژوهش و فناوري استان در سال1387
  • نماینده وزیر علوم در تشکل های اسلامی دانشگاه پیام نور کشور و دانشگاه بجنورد
  • عضو حقیقی شورای آموزش و پرورش استان خراسان شمالی
  • مسوول کمیسیون آموزش و فرهنگ مرکز مطالعات و پژوهش های بنیادین انقلاب اسلامی

 

سوابق عضويت در بسيج:


  • بسيج دانش آموزي و عمومي از سال 59 تا زمان جبهه
  • بسيج طلاب و اعزام به جبهه با عنوان رزمي تبليغي1362 و در نتيجه اسارت
  • عضويت در بسيج طلاب با ثبت نام در تيپ مستقل رزمي تبليغي امام صادق(ع) قم
  • عضويت در بسيج دانشجويي دانشكده الهيات دانشگاه تهران دوران كارشناسي ارشد
  • عضويت در بسيج دانشجويي واحد علوم و تحقيقات تهران دوران دكتري
  • عضويت در بسيج اساتيد خراسان شمالي 1383 تاكنون در دانشگاه‌های محل تدریس

 

سوابق ايثارگري:


  • حدود يك ماه جبهه با عنوان روحاني رزمي تبليغي 1362
  • 87 ماه اسارت (5/6 سال)
  • 40 درصد جانبازي
  • يك ماه اسارت در عربستان به اتهام تبليغ آموزه‌های اهل بیت، دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با وهابيت

 

برخیي موفقيت هاي نسبي:


  • نفر اول مقطع ارشد دهمين جشنواره طلاب و دانشجويان بسيجي شاهد و ايثارگر (كشوري) لوح تقدير از سردار افشار
  • نفر اول مقطع دكتري سومين همايش مخترعين، مبتكرين و ممتازين بسيجي رشته فقه 1383 (لوح تقدير از سردار حجازي)
  • نفر دوم دانشجويان شاهد و ايثارگر دانشگاه تهران دوران ارشد (لوح تقدير از دكتر فرجي دانا رييس وقت دانشگاه)

برخیي موفقيت هاي نسبي:


 از روزهای اوج انقلاب تاکنون در قالب فردی ، تشکلی و بویژه رسانه ای ...فعالیت های متنوعی داشته ام.

 


  "خدايا! تو خود مي داني چون امر شده ايم، از خود نگاشتيم. پس اين خود اظهاري را بر ما ببخشاي و عاقبتمان را بخير دار."

 و بالاخره از آخر به اولين حقيقت حيات علمي و سياسي ام اذعان كنم كه شايد همه ي آن را چون بسياري ديگر، به توفيق الهي مديون انديشه هاي سبز و روح تاثير گذار امام خميني (ره) مي باشم. و جاي پاي انديشه و ارتباط روحي و موثر آيت الله خامنه اي، آيت الله بهشتي،آيت الله مطهري و... در نهادم و ضميرم ناخداگاهم كاملا مشهود است.

و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمين

نظرات/سوالات (7)

  • محمد

    سلام
    سوال مهم این است که چرا بعضی پیامها ماهها در سایت میماند و یا پاسخی داده نمیشود. ولی سوالات جدید منتشر نمیشود. به نظر میرسد که اصلا سایت به روز رسانی نمیشود.
    تشکر

  • تعدای از فرهنگیان

    باسلام
    خدمت آقای دکتر جعفری
    انتظار ما فرهنگیان از جنابعالی به عنوان یک نماینده کاملا مردمی این بود که اگر دوست نداشتید این نظرات در سایت منتشر شود . حداقل نظر خود را بیان میفرمودید و نتیجه را اعلام میداشتید. شما بهتر میدانید که این موضوع مربوط به تعداد اندکی از افراد خاص و ومحدود به منطقه خاصی نیست وبه کل جامعه ارتباط دارد . در ذیل مطالب ارسالی مجدد ارسال میگردد . به امید پاسخ مطمئن شما...
    با تشکر
    پام اول:
    با عرض ادب و احترام
    در پی تماسهایی که همکاران با وزارتخانه آموزش و پرورش داشتند آنها اعلام داشتند که هنوز تکلیف طرح خرید خدمات معلوم نشده است ولی در مسئولین در استان قم میگویند که این طرح امسال هم اجرا خواهد شد ودر حال انجام کارهای آن هستند و اهمیتی به مخالفت مجلس نمیدهند چون برای آنها سود مادی خوبی دارد. وبه فکر کیفیت نیستند و فقط میخواهند کلاسها خالی از معلم نباشد و از خود سلب مسولیت کنند . شما که در گفتگوهای مختلف که در سایت شما هم موجود است مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده اید و بیان داشتید که این کار خلاف قانون است چرا حالا سکوت کردید و اجازه میدهید که هر بلایی را که میخواهند به بهانه ی کمبود نیرو و .... بر سر آموزش و پرورش در بیاورند. میگویند فقط مدیر در مدرسه باقی میماند و این هم برای این است که بگویند تمام مدرسه واگذار نشده است. والا میتوانستند کادر اداری را توسط اداره تعیین کنند و فقط معلمان را توسط موسس انتخاب کنند. طور خدا تا سال تحصیلی جدید شروع نشده کاری کنید و الا در طول سال دیگر مجالی نخواهد بود و مثل سال گذشته ادامه خواهند داد.
    آنها میتوانند با همان پولی که به نیروهای آزاد میدهند از نیروهای رسمی به عنوان غیرموظف استفاده کنند که هم تجربه دارن و هم توقع استخدام از بین میرود . پر واضح است که آنها با سرانه هر نفر دو میلیون تومان که میگیرند و نیرویی را با 500هزار تومان سر کار میآورند. حالا خودتان متوجه میشوید که چرا مصر به انجام این طرح هستند . لطفا پیگیری کرده تا در بین فرهنگیان این شبهه از بین برود که مخالفت با این طرح مثل استیضاح وزیر فقط به عنوان دعوای سوری و رسانه ای میباشد. خواهشمند است مثل همیشه به موقع بع وظیفه شرعی خود عمل کنید تا دعای خیر مردم همراه شما باشد.
    بازم ممنون هستیم. لطفا هر چه سریع جواب را ار همین طریق اعلام فرمایید
    پیام دوم:
    حضور محترم آقای دکتر سلام
    در مناظره ها و گفتگوهای رسانه ای و .. جنابعالی به جد مخالف طرح خرید خدمات آموزشی در مدارس بودید و اعلام کردید که اگر ادامه داشته باشد برخورد خواهید کرد . ولی نمیدانم چرا پیگیری نمیشود که ببینید چرا در ادارات آموزش و پرورش استانها .تصمیم جدی دارند که به هر صورت شده آنرا ادامه دهند. مثلا در قم و....
    چون فقط به فکر صرفه جویی هستند نه کیفیت آموزشی. و میخواهند کلاس فقط خالی از معلم نباشد و مهم نیست چه کسی و با چه مدرکی باشد. مدتی در رسانه بحث میشد ولی الان که باید بیشتر پیگیر باشید اینگونه نیست. با یک بررسی ساده پی به حرفهای فرهنگیان خواهید برد. چرا دوباره تفکر سالهای قبل مجدد زنده شده که آموزش و پرورش مصرفی است واین تفکر خلاف سخنان رهبر عزیزمان میباشد. لطفا در همین قسمت پاسخ دهید
    بسیار ممنون هستم موفق باشید

  • محمد

    با سلام
    آقای جعفری.
    بعد از استیضاح که جواب نداد. طرح واگذاری مدارس دولتی (با توجه به مخالفت مجلس) به موسسین مدارس غیر انتفاعی بیشتر قوت گرفته است و در نظر دارند کلا تمام نیروها حتی مدیر توسط موسس انتخاب شود. پیگیری کنید تا فاتحه آموزش و پرورش خوانده نشده است؟

  • با سلام و عرض ادب

    درخواستی بابت طرح خرید خدمات معلمان داشتم.طرح خرید خدمات یک سالی است در استان قم برگزار شده است. قصد دارم راجب تبعیض و بی عدالتی هایی که در این طرح است با شما صحبت کنم .

    بنده با مدرک کارشناسی وقتی از خدمت نظام وظیفه با سختی هایی که داشت برگشتم . با علاقه به شغل معلمی مدتی را به تدریس در مدارس غیرانتفاعی با حقوقی در حد ناسزا گذراندم بعد از مدتی از طریق دوستم متوجه طرح خرید خدمات شدم از ناچاری اسم خودم را در این طرح نوشتم تا تماسی با بنده گرفته شود ولی زنگی به بنده زده نشد بعدها توسط یکی از دوستانم متوجه شدم تعدادی از مدارس دولتی را به دست افرادی که بازنشسته آموزش و پرورش بودند واگذار کردند که با کمال تاسف این افراد عهده دار انتخاب معلمان بودند که با رابطه افرادی را که بعضا فامیل یا سفارش شده بودند را به سر کلاس ها فرستادند جالب اینجاست که که این افراد بعضا فارغ التحصیل رشته نامرتبط به آموزش ابتدایی بودند مثلا رشته برق که هم صدای پدر و مادرها را در آورده بودند که مجبور بودند با فرزندشان در خانه کار کنند و هم بعضا از زیر کار در می رفتند زیرا که حقوق کم 570 هزار تومان با بیمه می گرفتند. و فقط به امید استخدام آمده بودند .

    همان طور که می بینید در این طرح رابطه بازی و تبعیض و استثمار وجود دارد.

    تا اینکه مجلس شورای اسلامی تصمیم به لغو این طرح گرفت . اما بنده در اخبار شاهد مقاومت آموزش و پرورش به این امر هستم.

    در شهر ما هم از یکی از افراد در این طرح بود پرسیدم گفت که مسئولین آموزش و پرورش قم گفته اند از آنجا که قم این طرح را خوب اجرا کرده است سال بعد هم این طرح وجود دارد و گفته اند که مجلس هم کاری نمی تواند کند.

    از جنابعالی تقاضا دارم که پایان بخش این تبعیض و بی عدالتی برای سال بعد باشید و با هشدار به آموزش و پرورش آنها را وادار کنید که در طرح استخدام 5000 نفر معلم از طریق آزمون کمبود نیروی خود را جبران کند و با این طرح کذایی از سهمیه استخدام کم نکند تا بدین وسیله افراد عادلانه و با حقوق مکفی بعد از 5 سال از آخرین استخدام آموزش و پرورش یعنی سال 89 وارد آموزش و پرورش شوند نه مثل طرح خرید خدمات بدون اطلاع سراسری و با حقوق کم و رابطه بازی .

    لطفا تا دیر نشده نهیبی راجب این طرح به آموزش و پرورش برای سال بعد بزنید که کمبود نیروی خود را در سهمیه استخدامی هر استان از 5000 نیرو استخدامی لحاظ کند نه دل خوش به طرح خرید خدمات کند.

    با تشکر

  • علی

    زینب راست میگه .
    من با سیکل استخدام شرکت شدم
    الان دارم با سختی ادامه تحصیل دادم
    و لیسلانس و قوف لیسانسی را میگیرم
    والان دارم دکتری را هم میگیرم مشغول به تحصیل دکتر هستم
    فقط تو را بخدا ما را بگیرید نگذا رید با دکتر کنار خانه هینطووری بنشینیم و زانو بغل غم بگیریم.
    اجرتان با عیاابدالله اقای دوکتر

  • علی

    تو رو خدا مارو بگیرید دکترجان عزیز
    چند سال به امید استختامی به صورت شرکتی کار کیدیم.
    اما الان تو خانه ماندیم دکتور جون عزیزم
    اول امیدومان بر خداس و دووم بر شما .
    لطفا بر ما رحم کنید و مارا بگیرید
    از بس تو خانه مانده ایم افسردگی گریفتیم
    تو را خودا مارو یکی بگیره خلاص بشیم از بلاتکلیف
    من شخصا شما رو خیلی دوس دارم اقا ثروتی عزیز
    شوما ثروت بجنورد است .
    اقای جفری ممنون

  • زینب نوری

    با سلام
    با تشکر از شما نماینده گرامی آقای دکتر جعفری در خصوص حمایت از نیروهای شرکتی و داشتن دغدغه بکارگیری این نیروها در برنامه شبکه خبر، کلیه نیروهای شرکتی که 5 سال پیش در استان ما بکارگیری شدند دارای مدرک حداقل کارشناسی بودند که عده ای در این فواصل به امید اجرای قانون تعیین تکلیف ادامه تحصیل داده اند و دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری می باشند (مخصوصا علوم پایه) این در حالی است که وزیر محترم آموزش و پرورش با نادیده گرفتن مصوبه قبلی شما نمایندگان محترم و با فشرده سازی کلاسها که اخیرا با ارسال بخشنامه ای به ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور مبنی بر اینکه کلاسهای پایه دوم علوم تجربی به بیش از 30 نفر افزایش یابند کیفیت را فدای کمیت نموده و با این کار می خواهند از بکارگیری نیروی انسانی جلوگیری کنند و بر اشتباهات محاسباتی خود سرپوش بگذارند " به امید اجرای قانون و عدالت توسط نمایندگان محترم مجلس"

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
2379
3434
3697409
پنج شنبه، 23 آذر 1396

گالری تصاویر

No result...