A+ R A-

جای خالی اندیشکده‌های جدی، اثرگذار و کارا در کشور

جای خالی اندیشکده‌های جدی، اثرگذار و کارا در کشورقاسم جعفری عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه طی یادداشتی به برکات سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اشاره کرد و در ادامه هم پیشنهاداتی را برای رفع مشکلات کشور بیان کرده است.

امام سجاد(ع)؛ بزرگ‌ترین احیاگر حادثه کربلا/آموزش سبک زندگی با دعا

امام سجاد(ع)؛ بزرگ‌ترین احیاگر حادثه کربلا/آموزش سبک زندگی با دعایکی از اساتید حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت ایام حزن شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یارانشان و همچنین شهادت سیدالساجدین، امام سجاد(ع) اظهار داشت: از خداوند می‌خواهیم ما را از بهترین دوستان اباعبدالله الحسین(ع) و عمل به سیره طیبه امام در دنیا و در آخرت در زمره یاران باوفای ایشان قرار دهد.

استاد دانشگاه در خراسان شمالی: سبک زندگی نیازمند تجدیدنظر اساسی و واقع بینانه است

 استاد دانشگاه در خراسان شمالی: سبک زندگی نیازمند تجدیدنظر اساسی و واقع بینانه استدکتر قاسم جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان شمالی، با اشاره به اینکه باید در زمینه فرهنگ نیز امر به معروف و نهی از منکر وجود داشته باشد، اظهار کرد: مهمترین مسئله ای که در حال حاضر وجود دارد این است که تقریبا با مسائل اعتقادی و دینی و فرهنگ بومی به طور سطحی برخورد می شود، نه آشنایی دقیقی با آن وجود دارد و نه در عمل اجرایی می شود.

جعفری: وجه اشتراک مستکبران و استعمارگران از نگاه قرآن/ نفاق توأم با گردن‌کشی ویژگی استعمار انگلیس

جعفری: وجه اشتراک مستکبران و استعمارگران از نگاه قرآن/ نفاق توأم با گردن‌کشی ویژگی استعمار انگلیسقاسم جعفری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و کارشناس قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا در تشریح مشخصات استعمار، اشتراکات استعمار و استکبار و چرایی مبارزه با طاغوت از نگاه قرآن گفت: یک انسان دین‌مدار که بر مبنای توحید حرکت می‌کند اصول زندگی خود را با آموزه‌‌های دینی و وحیانی تنظیم می‌کند و بر این اساس تولی و تبری دو آموزه مهم دینی و از فروعات مهم اسلام است.

عضو هیأت علمی دانشگاه: عرفه؛ دعای تضرع به درگاه معبود / خدا را بی‌وسطه بخوانیم

عضو هیأت علمی دانشگاه: عرفه؛ دعای تضرع به درگاه معبود / خدا را بی‌وسطه بخوانیمیکی از اساتید حوزه و دانشگاه درباره اهمیت روز عرفه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از مقطع‌های مهم حرکت امام حسین(ع) خلق فرصتی برای مناجات با خدا در یکی از بهترین مکان‌ها، صحرای عرفات در کنار کوه ابوقبیس است.

این‌گونه قفس‌ها شکست؛ خاطراتی از دوران اسارت

این‌گونه قفس‌ها شکست؛ خاطراتی از دوران اسارتقاسم جعفری عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی یادداشتی در سالگرد بازگشتش از اسارت، نوشت: بازگشت اسرا بیش از ما برای زندان‌بانان شعف‌آور بود چون از آن همه مقاومت و صبوری به رغم رفتار ناجوانمردانه شان به تنگ آمده بودند. رمز سخن زیبای امام که فرمود: «اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادی اند و احرار جهان آنان را زمزمه می کنند» همین جاست.

متن کامل این یادداشت در زیر آمده است:

« سال 1362 به عنوان طلبه رزمی تبلیغی، عازم عملیات شدم . دست تقدیر 6.5 سال اسارت را برایم رقم زد. نیمی از دوران اسارت را در کتاب «خوشه‌های خاطره» نوشته‌ام. تنها 6 روز پس از بازگشت به برای ادامه تحصیل به شهر قم مهاجرت کردم. دروس حوزه را تا 8 سال خارج فقه و اصول خواندم و همزمان کارشناسی

حقوق و ارشد و دکتری فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه را گرفتم و...

اسارت، نه با اختیار که به دست تقدیر قسمت ما شده بود. اما نه تنها ناراحت نبودیم که احساس رضایت هم می‌کردیم. باورمان آن بود که «البلاء للولاء» یعنی به مقرب‌تر جام بلای بیشتر می‌نوشانند. گاهی زنجیر دلیل بریدن است وایجاد اراده برای پریدن. پیرمرد را می‌پرسیدیم چند سال داری؟ می گفت 7 سال! - (آن موقع هفت سال از پیروزی انقلاب گذشته بود) باورش این بود که آن پنجاه سال را خواب بوده است. احساس می‌شد اسارت با همه سختی ها ورود به مرحله رشد است.

رشد در قاموس دینی غیر از بلوغ است . رشد در قاموس قرآن به عبارتی یعنی تنزیه اندیشه از بت‌های رنگارنگ و ارباب متفرقه و سر نهادن بر آستان واحد احد، (وَلَقَدْ آتَیْنَا إِبْرَاهِیمَ رُشْدَهُ مِنْ قَبْلُ وَکُنَّا بِهِ عَالِمِینَ) اﻷنبیاء 51 اولین نشانه رشد پشت پا زدن به تماثیل «بتان دست ساز » و گشودن چشم دل بر فطرت الهی است. این ممکن نیست مگر با انکار کژتابی‌های فکری و عملی جاری در جامعه، (إِذْ قَالَ لِأَبِیهِ وَقَوْمِهِ مَا هَٰذِهِ التَّمَاثِیلُ الَّتِی أَنْتُمْ لَهَا عَاکِفُونَ) اﻷنبیاء 52.

نقطه عزیمت حرکت ابراهیمی تقویت پای اراده برای گام برداشتن تا سرای خالق حقیقت است. اسارت یکی از فرصت‌های مغتنم تحلی به زیور عرفان و سکونت در جوار رحمان است. سر این حکمت بزرگ را را آن پسر بچه هشت نه ساله می‌داند که در همراهی پدر با کامیون در حین ماموریت اسیر شده بود، افسر عراقی در اردوگاه حرف از آزادی‌اش می زند، پاسخ می‌شنود تا پایان در کنار اسرا می‌مانم. تو گویی برای تفسیر حدیث «افضل الاعمال احمزها » مسابقه‌ای برپاست. کسی نمی‌خواست خود را در مهلکه اندازد اما خیلی‌ها ترجیح می‌دادند سهم رنج دوستاش هم به او برسد.

اگر به بهانه اقامه نماز، سخنرانی و بیان احکام دین و امثال آن حرف سلول انفرادی به میان می‌آمد هر کسی در پذیرش گناه عظیم! ( از منظر عراقی‌ها ) پیش قدم می‌شد تا ظلمات در ظلمت را او به جای یاران تحمل کند. دسیسه‌های دشمن نتوانست بین آنان و امامشان فاصله اندازد؛ افسر عراقی ( به دروغ ) مدعی می‌شد امام خمینی می‌گوید شما را به عنوان اسیر ایرانی قبول ندارد! پاسخش تنها یک لبخند معنادار بود و بس. یاد پیرمرد مظلوم شهید حنیفه به خیر که جرمش ابراز محبت به رهبرش بود و با شهادت در زیر شکنجه، راستی گفتارش را تصدیق کرد.

یک روز مرا از آسایشگاه بیرون کشیدند و با تهدید و تحقیر تکرار می کردند که :اهنا معسگر مو جامعه » اینجا پادگان است نه دانشگاه! اندک افراد ضعیف النفس که نسبتشان از فرط قلت قابل ذکر نیست برنامه فرهنگی بچه‌ها را لو داده بودند و به خیال خودشان بنا داشتند زهر چشمی بگیرند که ما می‌دانیم چه می‌گذرد لیک شیرینی اعتراف آنان به این که اسیران به ظاهر دربند با همه نیستی‌ها و کاستی‌ها ی مادی و وفور پستی‌های رفتاری دشمن از قفس، دانشگاه ساخته اند، شوق برانگیز بود و آدمی را برای ادامه مسیر و ادای دین به آن خوبان، دلربایی می کرد.

غمخواری افراد برای یکدیگر نامردمی دشمن کینه پیشه را رنگ می زدود و درهای رحمت ربانی را بی درنگ می گشود. عزیزی که صدای نسبتا خوشی داشت و در دلتنگی‌های اول اسارت با خود زمزمه می کرد؛ دوستی با هر که کردم خصم مادر زاد شد، دیری نپایید که در بحر محبت دوستان دوران سختی مهر بی پایان را غزل سرود. نمایندگان صلیب سرخ جهانیاز آغاز ورود به اردوگاه تا لحظه رفتن مقهور نجابت و صلابت این جماعت در خاک زمین دست بسته و په عرش رحمن دل نهاده، بودند. کمتر می‌شد که از قساوت‌های دشمن جزع کنند و به نزد ماموران صلیب شکوه برند اما در تحصیل خبر از حال میهن خود اصرار داشتند. آنان می‌گفتند زندان‌های دنیا پر از مدعیانی است که بسیاری امکانات دارند اما در بی‌هدفی یا ابهام سرنوشت خویش سردرگمند و در جستجوی نجات از فسردگی جسم و روان به هر وسیله ای چنگ می اندازند در حالی که اسرای ایرانی همه را در حسرت نگاه های پرطراوت و امید بخش خود وانهاده اند. برخی شان به حکم انسانیت از سر این حقیقت می پرسیدند و یاد آن سید عزیز ( ابوترابی رحیل ) به خیر که پاسخ داده بود؛ اینان ( اسرا) مکتبی دارند به نام اسلام و معلمی دارند به نام حسین (ع).

درس خوانده این مکتب در محضر چنان معلمی حاشا که خسته گردد و فسرده و دست از مرام جوانمردی و مقاومت و مداومت بر حق و ایثار جان برای جانان بردارد. اینان به تاسی از کسی روزگار می‌گذرانند که در نگاه علی (ع)بزرگ بود . «کان لی فی ما مضی اخ فی الله و کان یعظمه فی عینی صغر الدنیا فی عینه » آری خواری دنیا در نزدش او را در چشم علی عظمت داده بود. اسیری که به تاسی از حماسه ساز کربلا می‌خوانند؛ آنکس که تو را دارد پس چه ندارد؟! هر آن که تو را ندارد پس چه دارد؟! زندان بانان عراقی بارها اعتراف می‌کردند شما مدل جمهوری اسلامی در مقیاس کوچک تشکیل داده اید. وقتی درخواست نهج البلاغه و مفاتیح الجنان می‌کردیم پاسخ این بود، کل جنگ ما با شما بر سر همین هاست.

برابر قانون اردوگاه نماز شب و جماعت، دعا و قرآن و مواردی از این سنخ ممنوع موکد بود و مرتکبش مستحق اشد مجازات. در آن شرایط سخت امنیتی به دور از چشم دشمن و نامحرمان جاهل و ضال و مضل بچه‌ها برای روزی که هر لحظه احتماش را می‌دادند در قالب لشکر و تیپ و گردان سازماندهی شده بودند. آن‌ها معتقد بودند هر لحظه ممکن است رزمندگان به پشت اردوگاه برسند و ما باید مهیا باشیم و همین روحیه و عمل حرص دشمن را درآورده بود. عراقی‌ها می‌گفتند مادامی که تشکیلات دارید از نظر ما در لیست سیاهید. بارها اعلام می‌کردند فقط در پی بهانه‌اند تا جمعی از اسرا را قتل و عام کنند. نمونه کارهای داعش مسلک آنان بستن چند نفر در یکی از اردوگاه‌های موصل به ستون ها و پاشیدن بنزین و آتش زدن پاهایشان است.

بررسی ریشه‌های تاریخی روش‌های داعش نمی‌تواند بی توجه به این حوادث اتفاق افتاده در اردوگاه اسرای ایرانی باشد. ما معتقد بودیم آدمی در سختی خوب رشد می‌کند و ریشه دارتر و استوارتر می شود «الا و ان الشجرة البریة اصلب عودا و الرواتع الخضرة ارق جلودا» درختت بیابانی مستحکم است و گل‌های ناز باغچه‌ای نرم و آسیب پذیر.

آن روز که رادیو بغداد خبر آزادی قریب الوقوع اسرا را اعلام کرد بچه‌ها کم کم برای اقامه نماز ظهر مهیا می شدند که مامور عراقی با عصبانیت گفت « کلکم مخ ماکو » پرسیدم چرا؟ گفت: من فکر می کردم با شنیدن خبر آزادی مشغول شادی و پایکوبی می‌شوید اما شما با همان شیوه قبل ذکر و دعا و نماز را در پیش گرفه‌اید. خدا کمک کرد که به این آیه تمسک جویم « لِکَیْلَا تَأْسَوْا عَلَىٰ مَا فَاتَکُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاکُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ کُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ» الحدید 23 . آری اینها از بازگشت به مام میهن و پیوستن به اقیانوس مردم خویش خوشحالند و شاکر اما، هرگز دچار مرض فرح غفلت آور و قلب میران نخواهند شد. اخمش در هم شد و شانه‌ای بالا کشید و بی آن که جوابی دهد ره خود در پیش گرفت و من هم به جمع نمازگراران پیوستم.

سخن آخر این که بازگشت اسرا بیش از ما برای زندان‌بانان شعف‌آور بود چون از آن همه مقاومت و صبوری به رغم رفتار ناجوانمردانه شان به تنگ آمده بودند. رمز سخن زیبای امام که فرمود: «اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادی اند و احرار جهان آنان را زمزمه می کنند» همین جاست. معنای سخن رهبری که از آزادگان به عنوان ذخائر انقلاب یاد کردند و فرمودند: «دوران اسارت کوتاه شده قرن‌هایی است که انسان‌های با استعداد را به الماس‌های درخشان تبدیل کرد.» آری این گونه بود که قفس شکست و پرستوهای مهاجر به آشیانه باز آمدند.

یاد ایام اسارت یاد باد

یاد هر لحظه شهادت یاد باد

یاد بعقوبه رمادی الانبار

موصل یک موصل دو سه و چار

یاد تک سلولی تار و نمین

یاد ساعت ها نشستن بر زمین

یاد فریاد و دعای عاشقان

زیر ضربت‌ها و توهین خسان

یاد...»/

انتهای پیام

یادداشت/ سبک مناظرات رضوی (ع) نسخه عصر ما

یادداشت/ سبک مناظرات رضوی (ع) نسخه عصر ماقاسم جعفری عضو هیات علمی دانشگاه و عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در یادداشتی به مناظرات به سبک رضوی را نسخه‌ای برای عصر کنونی دانسته و به چند نکته برای اجرای این طرح اشاره کرده است.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

« طبیعی است که امام معصوم باید عالم زمان خود باشد و این مساله ریشه کلامی دارد. خوب می‌دانیم که فقط تقلید جاهل از عالم جایز است و الا تقلید عالم از عالم، جاهل از جاهل و یا فرض قبیح تر آن عالم از جاهل جایز نیست. پس امام جامعه باید اعلم هم باشد. ( البته در زمان غیبت مساله متفاوت است که در جای خود خریطان فن بدان پرداخته اند.) از همین رو ست که می‌گوییم صرف نظر از نظریه نصب عینی ائمه(ع) مرجعیت علمی امامان (ع) خود بهترین دلیل است که آنان برای پیشوایی جامعه ارجح و حق هستند.

ابراهیم بن عباس می‌گوید: « ندیدم امام علی بن موسی الرضا پرسشی را بی پاسخ گذارد. او داناترین مردم از ابتدا تا عصر خود است. مامون با طرح پرسش های متنوع بارها او را محک می زد اما هر بار نه تنها جواب می‌گرفت که تمام سخن، جواب و حتی تمثیل‌های امام متخذ از قرآن بود.»

وقتی علی (ع) می فرماید: « ان هذا القرآن خط مستور بین الدفتین و لابد له من ترجمان» ( کتاب خدا خطوط جاگرفته در بین دو جلد است که نیاز به مفسر دارد)، امام علی بن موسی الرضا (ع) نمونه بارز این ترجمان‌هاست همان که قرآن کریم می‌فرماید «.. وَمَا یَعْلَمُ تَأْوِیلَهُ إِلَّا اللَّهُ ۗ وَالرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ ..» (آل عمران آیه 7) تاویل آن را جز خدا و راسخان در علم نمی‌دانند یعنی همین.

در حالی که امامین باقرین (ع) فرصت تشکیل محفل درس و بحث و شاگرد پروری بیشتری داشتند و ما نیز بیشتر معارف دینی و فقهی را مدیون آنانیم ولی چرا آن بزرگوار به " عالم آل محمد (ص) اشتهار دارد، شاید یکی از ادله آن برگزاری مناظرات مختلف علمی باشد. شاید بانی این مناظرات «مامون عباسی» عمدتا مقاصد دیگری داشته است و به خیال خود بر آن بوده که بالاخره امام در مقابل کسی از آن به اصطلاح دانشمندان مغلوب شود و بدین سبب در شان امامتش دل شیعیان و تابعان حضرتش دچار تردید گردد.

اما به مصداق (تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ ۖ ..)[ آل عمران 26] هر بار شعاع علم و نفوذ معنوی آن ولی خدا ساطع تر می‌شد. مغفول نماند که اهل علم واقعی معمولا متواضع اند و در برابر دلیل و برهان درست تسلیم می‌شوند اما می‌گویند مامون بیشتر کسانی را برای مناظره با امام می‌آورد که اهل جدال و لجاج بودند و به جای پذیرش حق جدال می‌کردند؛ چه بسا در خلوت توجیه می‌شدند که هدف منکوب کردن امام شیعیان است و نه مناظره واقعی علمی که بسیار میمون و مبارک است. شاید هم برخی با وعده‌های دنیایی گزاف به ریسک بزرگ رویا رویی علمی با ایشان تن می‌دادند. نمونه بارز آنان را امروز در روحیه وهابی های مدعی پیروی از سنت پیامبر (ص) و سلف صالح می‌بینیم که چوب تکفیرشان بر تن همه امت از فرق و مذاهب مختلف خورده است.

معروف است که امام رضا (ع) با مسیحی، یهودی، زرتشتی، صابئی، رومی و غیره هم بر مبنای کتاب و معتقداتشان و هم به زبان خود آنان به مباحثه می‌نشست.

و اما چند نکته را تاکید می‌کنم:

1 - روش های تبلیغ مثل منبر خطابه، کتب و مجلات، رادیو و رسانه‌های مختلف و ارائه‌های هنری بسیار ارزشمند است اما فکر می کنم یکی از بهترین روش‌ها همین مناظرات علمی واقعی است.

2 - اگر رهبر اندیشمند و زمان شناس انقلاب سال ها قبل بر برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و در میان دانشجویان و نیز کرسی‌های نظریه پردازی برای اساتید تاکید کردند شاید ناظر اثر گذاری بی بدیل این روش باشد امروز باید اعتراف کرد گر چه در این راستا قدم هایی برداشته شده اما راه نارفته بسی طولانی است.

3 - ای کاش در حوزه‌های علمیه هم این کرسی های تاثیر گذار که شکوفا کننده معارف دینی در جامعه می باشد راه اندازی شود. مگر نه این است که امام رضا (ع) فرمود: « فقیه کسی است که خیرش به مردم برسد و ( در حوادث و فتن ) آنان را از دشمن نجات دهد زمینه نزول نعمت‌های بهشتی را برایشان فراهم سازد و در تحصیل رضوان خداوندی مددکارشان باشد. این یعنی علم نافع و کاربردی که همگان بدان نیازمندند.

4 - پیشنهاد می‌کنم حوزه علمیه در ایجاد کرسی‌های ثابت مناظره به سبک رضوی در موضوعات مختلف پیشگام باشد و بدینسان در تبلیغ رسالات الهی یکی از اساسی ترین گام های کاربردی خود را بردارد. شاید این که سال هاست رهبری معظم حرف از تحول در علوم انسانی می‌زنند و متولیان امر همچنان در خم یک کوچه اند، با رونق کرسی‌های مناظره به سبک و سلوک رضوی (ع) از این بن بست بی ارادگی خارج شود.

5 - بر پایی کرسی‌های ثابت مناظره در تبدیل یافته‌های علمی طلاب علوم دینی به علم نافع یقینا اثر مطلوب خواهد داشت.

6 - از همه اولی تر برای اجرای سبک مناظرات رضوی با موضوعات دینی فرهنگی اجتماعی اقتصادی سیاسی و... آستان مقدس حضرت رضاست که امیدواریم تولیت محترم عنایت ویژه ای مبذول دارند.»/

انتهای پیام

مجلس باید درباره رفتار غیردیپلماتیک معاون وزیر خارجه از ظریف سؤال کند

مجلس باید درباره رفتار غیردیپلماتیک معاون وزیر خارجه از ظریف سؤال کندقاسم جعفری عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره اتفاقات مراسم تحلیف رئیس جمهور، گفت: اینکه در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور میهمانان خارجی شرکت کنند می‌تواند برای کشور ما با تبلیغاتی که آمریکا دارد یک نکته مثبت باشد ولیکن در شرایط کشور باید به این نکته توجه کنیم که آیا به اندازه هزینه‌هایی که انجام می‌دهیم برای کشور هم سود داشته یا خیر، به طور مثال تعطیلی یک روزه پایتخت کشور به اقتصاد ما ضررهای زیادی وارد می‌کند.

سلفی گرفتن نمایندگان مجلس با « موگرینی» موجب ناراحتی مردم شد

سلفی گرفتن نمایندگان مجلس با « موگرینی» موجب ناراحتی مردم شدقاسم جعفری سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره سلفی برخی نمایندگان مجلس با « موگرینی» گفت: داستان سلفی گرفتن وکلای ملت با خانم اول اتحادیه اروپا همه مردم را ناراحت کرد؛ هنر پیشه‌های اصلی ماجرا اما با افتخار گفتند این کار نشانگر تعامل عمیقشان با قاره سبز است!

عضو هیات علمی دانشگاه تصریح کرد: برخی هم گفته‌اند بعد از مذاکره با خانم موگرینی عکس یادگاری گرفته‌اند، دروغ به این واضحی واقعا شرم آور است! شاید این از همان مواردی است که می‌گویند دروغ اول علت دروغ‌های بعدی است.

نماینده سابق مجلس تاکید کرد: کاش، این حضرات در آن لحظه نیم نگاهی به تصویر شهید مدرس و سایر شهیدان قوه مقننه می‌کردند! یاد شهیدان ترور ماه رمضان مجلس گرامی باد. واقعا، رفتند تا این گرامیان چه کارهای مهمی به مصلحت ملت انجام دهند!

جعفری تصریح کرد: از سید علی اکبر ابوترابی نماینده دو دور مجلس، در اسارت پرسیدند چرا خود را در معرض شکنجه و آزار وحشیانه ماموران صدام قرار می‌دهید؟ می‌گفت می‌خواهم به نحوی دلشان را به دست آورم تا به اسرا کمتر آسیب برسانند. اما اینک وکلایی از مردم خود برای به دست آوردن هیچ، نردبان می‌سازند!

وی افزود: برخی بیچارگان گرفتار آمده در چنبره تناقض، برای فرار از واقعیت گفته‌اند این سلفی گرفتن‌ها عمل شخصی است و نباید در امور شخصی افراد دخالت کرد! عجب! عمل شخصی در خانه ملت؟ کاش معاون پارلمانی وزارت خارجه به جای میدان داری و در قاب تصویر بردن نمایندگان غافل از تبعات سبک بازی با آن خانم، اصول و رفتار دیپلماتیک و اثرات رفتارهای نسنجیده را یاد آور می‌شد؛ نه آن که خود آتش بیار معرکه شود./

انتهای پیام

وزاری دولت دوازدهم باید تخصص و تجربه لازم را داشته باشند / کرسی وزارت جای آزمون و خطا نیست

وزاری دولت دوازدهم باید تخصص و تجربه لازم را داشته باشند / کرسی وزارت جای آزمون و خطا نیستدکتر قاسم جعفری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بجنا، در خصوص ملاک هایی که رئیس جمهور بایستی در انتخاب وزار توجه داشته باشد، گفت: وزاری که معرفی می شوند بایستی هم ویژگی های عمومی و تخصصی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه وزاری که معرفی می شوند بایستی به اسلام و ولایت فقیه اعتقاد داشته باشند، افزود: وزاری پیشنهادی دولت باید در سلامت اخلاقی و خوش نام باشند.

وی تصریح کرد: کرسی وزارت جای آزمون و خطا نیست و باید کسانی انتخاب شوند که در همان حوزه کاری تجربه و تخصص لازم را داشته باشند.

دکتر جعفری در ادامه بیان داشت: همچنین وزاری پیشنهادی بایستی به لحاظ سنی طوری انتخاب شوند که آن انگیزه لازم برای کار و فعالیت را داشته باشند.

وی اظهار داشت: وزیر که انتخاب می شود باید در حوزه کاری خود از یک نفوذ معنوی برخودار باشد و با جامعه هدف کاری خود آشنا باشند.

وی افزود: بعضی از وزرا جزئی نگر هستند و فقط حوزه کاری خود را می بینند و سایر بخش ها را زمین می زند که بخش خودشان پیشرفت داشته باشد.

نماینده اسبق مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی، گفت: وزار باید کسانی باشند که با ملاک شایسته سالاری زیر مجموعه های خود را انتخاب کنند./

انتهای پیام

مقالات دیگر...

  1. نماینده سابق بجنورد در مجلس: اتحاد ملت ایران اهداف دشمنان را ناکام گذاشته است
  2. یادداشت/ قاسم جعفری: هزینه بالای بازگشت!
  3. انتخاب فرهاد رهبر حرکتی رو به جلو برای تحقق منویات رهبری در خصوص علم و فناوری است
  4. روحانی به دنبال شانه خالی کردن از وعده های انتخاباتی خود است
  5. کنار گذاشتن «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» و جایگزینی 2030 با چه استدلالی صورت می‌گیرد؟
  6. ائتلاف قالیباف و رئیسی برای تغییر شرایط به نفع مردم ایجاد شد
  7. انحراف دانشگاه آزاد از مسیر اصلی به دلیل تغییر فکر مدیران
  8. کاندیدای پوششی اصلاح‌طلبان و کلاهبرداری در روز روشن
  9. بخش عمده ای از بودجه طرح تحول سلامت غیرعادلانه مصرف شد
  10. درس‌هایی از ۱۲ فروردین ۵۸ برای امروز/ انتخاب درست راه اثبات انقلابی‌گری، بصیرت و ولایت‌مداری
  11. تپش قلب رهبر انقلاب و مردم و انشای رئیس جمهور
  12. یادداشت/ماندن بر قدرت و خواسته‌های به جامانده ملت؟
  13. تصویب حقوق 24میلیونی از سوی وکلای ملت پاسخ خوبی به رهبری و حسن نیت موکلان نیست
  14. برای بازگشت اعتماد فروریخته مردم، وضعیت مالی مدیران باید مشخص شود
  15. میزان خسارت و ابعاد مختلف فتنه 88 باید بررسی شود / 5 سال طول می‌کشد راکتور هسته‌ای اراک به وضعیت گذشته برسد
  16. تلاش قدرت‎طلبان داخلی برای حذف "بسیج" از حضور در عرصه‎های مختلف
  17. مجلس به ناقضان عهد و ظالمان ثابت کند ملت ایران از سر استیصال پای میز مذاکره نیامدند
  18. جعفری در گفتگو با مهر: اطرافیان رئیس جمهور هر روز به دنبال ایجاد یک بحران تازه هستند
  19. یادداشت/ قاسم جعفری یکی تضمین بدهد فتنه نبوده تا ما هم تکرار نکنیم!
  20. قاسم جعفری: تحقق شفافیت مالی در انتخابات ذائقه مردم را به سمت حق‌طلبی برمی‌گرداند
  21. جعفری: کنارگذاشتن وزیر آموزش و پرورش و به محاق بردن خواسته یک میلیون فرهنگی
  22. اولین مناظره دانشگاه‌های سطح کشور در سال تحصیلی جدید در دانشگاه بجنورد برگزار می‌شود
  23. قاسم جعفری: وهابی و نفوذی داخلی دو لبه یک قیچی/وطنی های گریزان از آموزه های اصیل نظام اسلامی
  24. جعفری: دولت در فسادستیزی نمره قبولی نمی­گیرد/ فیش های نجومی یك محك بود
  25. جعفری: برخی از صاحب‌منصبان می‌گویند چیزی به نام حریم رضوی نمی‌شناسیم
  26. عضو هیأت علمی دانشگاه: دوران اسارت کتاب کامل زندگی بود
  27. برگزاری همایش « ایران‌کانکت» در تهران نشانه تمکین به تحریم‌های ظالمانه در خاک خودمان است
  28. لغو تحریم ها بر روی کاغذ در این دولت و گشایش های احتمالی شاید در دولت های بعد..
  29. نمایندگان قدیم خراسان شمالی اکنون چه می‌کنند؟
  30. ماجرای بررسی حقوق‌های نجومی نباید با گذر زمان فراموش شود
  31. مشارکت در انتخابات برای نظام‌های مردم‌سالار مانند اکسیژن برای تنفس است
  32. جعفری در گفت‌وگو با فارس: غرب به دنبال برگرداندن انقلاب به عقب است/ «گفتمان انقلاب» نگاه استراتژیکی برای احیای تمدن نوین اسلامی دارد
  33. عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد توجه به مسائل پرورشی در مدارس در گروی توجه به سند تحول آموزش و پرورش
  34. قاسم جعفری: چرا غرب صرفاً به اسلام «اهل بیتی» کینه می‌ورزد؟
  35. دولت در برجام 2 دنبال وام گرفتن از فضای سیاسی برای جبران مشکلات اقتصادی است
  36. جعفری در گفت‌وگو با تسنیم: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امید را در دل کشورهای اسلامی زنده می‌کند
  37. جعفری در گفت‌وگو با فارس: دولت در حل مشکل بیکاری مسئولیت‌پذیر باشد
  38. شورای نگهبان قانون اعمال معدل سال سوم متوسطه در آزمون سراسری را تایید کرد
  39. معلمان برخی مدارس غیردولتی بدون طی دوره آموزشی و با مدرک دیپلم تدریس می‌کنند
  40. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات: میزان دینداری دانشجویان کشور ما از نرم جهانی بالاتر است
  41. نگرانی از مصرف مواد مخدر توسط دانشجویان
  42. حذف علمی کابردی و کاهش واحدهای پیام نور غیر منطقی است/ لزوم بازبینی جدی در بندهای «آموزش عالی» برنامه ششم
  43. جعفری: توجه جدی به فرآیند تبدیل علم به ثروت در بودجه‌ تحقیقاتی و پژوهشی
  44. جعفری در نطق میان‌دستور: رئیس‌جمهور مشکلات مردم در خصوص شرکت پدیده شاندیز و موسسه میزان را مرتفع سازد
  45. جعفری در نطق میان دستور: آیا وزیر آموزش و پرورش می‌تواند راحت بخوابد؟
  46. جعفری: ملت منتظر اصلاح نظام بانکی و پرداخت وام های قرض الحسنه هستند
  47. چرا غرب صرفاً به اسلام «اهل بیتی» کینه می‌ورزد؟
  48. مجلس: لزوم حذف رشته‌محل‌های فاقد شرایط آموزشی
  49. بودجه آموزش و پرورش باید ۴۰ هزار میلیارد تومان باشد
  50. جعفری: پرداخت حق بیمه حق قانونی برای مردم در زمان حوادث ایجاد می‌کند

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
2342
3434
3697372
پنج شنبه، 23 آذر 1396

گالری تصاویر

No result...