A+ R A-

دو، دو نمایندگان واکنش به رفتار غیر سازنده رییس جمهور بود

دو، دو نمایندگان واکنش به رفتار غیر سازنده رییس جمهور بودسخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه فضای مجلس برای کسب رای اعتماد وزیر پیشنهادی علوم مساعد نیست گفت: تا این لحظه نمایندگان نسبت به معرفی و نحوه معرفی گزینه دولت برای تصدی وزارت علوم نظر مساعدی ندارند مگر اینکه در فرصت نزدیک به یک هفته ای با رایزنی های این نظر تغییر کند.

قاسم جعفری با بیان این مطلب درباره گزینه پیشنهادی جدید دولت برای تصدی وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی گفت: نسبت به آقای دانش آشتیانی اطلاعاتی از قبل وجود داشته است و در این نزدیک به یک هفته باقی مانده تا برگزاری جلسه رای اعتماد هم تلاش می شود اطلاعاتی بیشتری با روش های علمی و منطقی به منظور بررسی ابعاد مختلف شخصیتی و اجرایی ایشان کسب شود تا این حجت حاصل شود که آیا ایشان گزینه مناسبی برای کسب رای اعتماد هستند یا خیر.

وی درباره اینکه چطور وقتی هنوز اطلاعات مورد اشاره کسب نشده اند مجلس دیروز نسبت به معرفی آقای دانش آشتیانی به عنوان گزینه وزارت علوم با فریاد "دو، دو" اعتراض خود را به این معرفی نشان داد گفت: همانطور که عرض شد نمایندگان اطلاعات پراکنده ای نسبت به آقای دانش آشتیانی داشتند. دیروز هم بنده با نمایندگان از گروه های مختلف صحبت کردم و آنچه که برداشت شد این بود که در بین نمایندگان شناخت قابل توجه ای نسبت به ایشان وجود دارد.

عضو فراکسیون اصولگریان مجلس با بیان اینکه بنده خود جزو "دو، دو" کنندگان نبوده ام گفت: اما اعتراضی که نمایندگان با بیان "دو، دو" ابراز داشتند نه به دلیل معرفی آقای دانش آشتیابی بلکه واکنشی بود به نحوه انتخاب ایشان از طرف دولت و رفتار غیر سازنده رییس جمهور بود.

جعفری درباره اینکه کدام رفتار رییس جمهور غیر سازنده بوده است گفت: اجازه دهید این مسئله را با ذکر مثالی حقوقی بیان کنم. در قانون مدنی ریاست خانواده با مرد خانواده است امااین به معنای نادیده انگاشتن سایر اعضای خانواده نیست.

وی افزود: این مسئله در مورد دولت هم صدق می کند. به این معنا که درست است که رییس جمهور حق دارد که فرد پیشنهادی خود را به عنوان وزیر به مجلس معرفی کند اما این حق برای رییس جمهور این اختیار را ایجاد نمی کند که سایر نمایندگان را نادیده بگیرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: بسیاری از نمایندگان حتی حامی دولت تاکید داشتند که بهتر بود رییس جمهور پیش از به قطعیت رسیدن برای معرفی آقای دانش آشتیانی مشورتی هم با نمایندگان می کردند و نظر آنها را جویا می شدند تا یک تعامل خوب و سازنده ای شکل بگیرد. بنابراین بهتر بود که رییس جمهور پیش از معرفی ایشان با نمایندگان مشورت می کردند و نظر آنها را هم در این رابطه جویا شود.

جعفری درباره فضای حاکم بر مجلس نسبت به گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم گفت: با توجه به شرایطی که مورد اشاره قرار گرفت و با توجه به اطلاعات پراکنده ای که برخی نمایندگان دارند تا به امروز فضای مجلس نسبت به ایشان ابهام آمیز می‌دانم.

وی افزود: البته ممکن است این فضا به همین شکل باقی نماند چرا که داشته ایم گزینه های را که به مجلس معرفی شده اند و نسبت به آنها حتی زاویه داشته اند اما با حضور در کمیسیون و رایزنی در مجلس توانسته اند نظر نمایندگان را جلب کنند. این شرایط ممکن است برای ایشان هم به وجود بیاید.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
119
381
1637362
شنبه، 01 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...