A+ R A-

دانشگاه باید محیطی آرام باشد

دانشگاه باید محیطی آرام باشدانتظارات از وزر علوم جدید چیست ؟ فضای مطلوب برای دانشگاه کدام است و چگونه باید به این فضا دست پیدا کرد ؟ این ها سوالاتی است که با یکی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح کرده ایم .

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیق مجلس با بیان اینکه، ما با در تمام ابعادها زمینه ای مناسب بسازیم عنوان کرد: کشور مادر زمینه آموزش باید رو به استقلال واقعی برود در حقیقت باید در این زمینه هر چه که لازم است بسازیم و در راستای آن تلاش کنیم.

جعفری دانشگاه را در مسیر علم و دانش دانست و در این باره گفت: وزیر علوم باید مدیریتی کامل در جامعه و وزارت علوم داشته باشد. در حقیقت با اشراف در رسالت های اموری دانشگاه که خوشبختانه رسالت های دانشگاه به روشنی مشخص است. آموزش و پژوهش و فر هنگ دانشگاه از رسالتها به شما رمی رود.

او در ادامه افزود: دانشگاه اسلامی باید بتواند خروجی های عالم و متخصص داشته باشد. در حقیقت اخلاق ایرانی در یک فضای انسانی ایجاد شود که تا به امروز هم با موفقیت قدم برداشته است.

جعفری با بیان اینکه وزیر علوم باید بر اساس برنامه حرکت کند عنوان کرد: وزیر علوم با توجه به افراد بالادستی هدف گذاری هایی کرده و رسالت هایی در اساس نامه ی وزرات علوم تعریف شده است، او باید در همین مسیر حرکت کند.

او در ادامه افزود: دانشگاه باید علم و پژوهش کسب کند و در محطیحی آرام فعالیت کند. در حقیقت آن آرامش به رشد روند علمی کشور کمک می کند. از سوی دیگر باید پویا باشد اما به جد از از حاشیه پرهیز کند. من فکر می کنم وزیر علوم با صحبت هایی که در صحن علنی مجلس انجام دادند می توانند حرکت های خوبی را آغاز کنند به شرط آنکه در راستای صحبت هایشان باشد چرا که دغدغه ایشان هم دغدغه ی مقام معظم رهبری و نظام است که مجلس هم بارها به این مسئله تاکید کرده است که همین دغدغه می تواند جامعه ی دانشگاهی ما را به مسیر درست هدایت کند.

او در ادامه گفت: ما انتظار داریم تا دانشگاه نسخه ی معضل بیکاری را برطرف سازد. در حقیقت انش آموختگان هم توقع دارند که این مسئله به زودی برطرف شود و حرکت مناسبی در این راستا انجام دهد.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
190
206
1622097
پنج شنبه، 09 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...