A+ R A-

قرار دادن دانشجو مقابل نظام، حربه ای سوخته/ دانشگاه نباید جولانگاه احزاب سیاسی شود

قرار دادن دانشجو مقابل نظام، حربه ای سوخته/ دانشگاه نباید جولانگاه احزاب سیاسی شودخبرگزاری شبستان: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرار دادن دانشجو در مقابل نظام، حربه ای سوخته است، چرا که اگر به درستی تاریخ را ببینیم، حرکت دانشجو همواره حرکت ضدتروریستی و استکبار ستیزی بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دکتر قاسم جعفری، نماینده مردم بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی امروز (15 آذر) در جمع خبرنگاران در بجنورد با بیان اینکه دانشگاه نباید جولانگاه احزاب سیاسی شود در آستانه شانزدهم آذر روز دانشجو گفت: دانشجو حتما باید سیاست ورزی داشته باشد و مطالبه گر، پرسشگر، حق طلب، آرمان خواه، چابک و پویا باشد تا مورد طمع گروه های خارج از دانشگاه قرار نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه آرامش و پویایی دو خصیصه اصلی دانشگاه باید باشد، عنوان کرد: پرهیز از حواشی و نشاط علمی، فرهنگی، سیاسی و کاربردی کردن رشته درسی، باید سرلوحه دانشجویان قرار گیرد. سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظام به دانشجو اعتماد دارد و پرعاطفه ترین رابطه رهبر معظم انقلاب با دانشجویان است، اظهار داشت: دانشجو باید بصیرت داشته باشد و روشنگرانه مراقب باشد که طعمه گروه های معاند قرار نگیرد.

دکتر جعفری، با بیان اینکه عده ای آب در هاون نکوبند و دانشگاه ها را قطب بندی نکنند، عنوان کرد: قطب بندی دانشگاه ها را برخی از رسانه ها که دنبال کره گرفتن از آب هستند، انجام می دهند، رسانه های خاص در سطح ملی که معتقدند فضای امنیتی باید شکسته شود، در حالی که این توهم آنها است و در پی ایجاد شرایط برای بر هم زدن آرامش هستند.

وی تصریح کرد: مدیر دانشگاه باید به دانشجو اعتماد داشته باشد، البته این اعتماد باید در چارچوب قوانین تعریف شده باشد تا دانشگاه همواره محل نشاط و پویایی جوانان شود.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در خانه ملت، با اذعان بر اینکه خراسان شمالی به لحاظ زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری از میانگین کشوری عقب است، بیان کرد: باید نگاه متفاوت در تحصیلات تکمیلی در استان حاکم شود، تا بتوان در کنار توسعه کمی دانشگاه ها، به توسعه کیفی که مهم است برسیم.

جعفری از روزمرگی در برخی دانشگاه های استان و نبود مدیران دانش محور در آنها انتقاد کرد و گفت: نبود پژوهشگاه عرضه محور و نگاه دانش محور برخی مدیران موسسات آموزش عالی استان سبب شده است استان دچار آسیب و صدمه شود.

پایان پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
5
210
1622122
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...