A+ R A-

***هر نوع تنبیهی در مدارس ممنوع است

***هر نوع تنبیهی در مدارس ممنوع استدرهیمن حال سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با تاکید بر اینکه هر نوع تنبیه بدنی در مدارس طبق قانون ممنوع است٬ گفت:‌ مجلس و دولت باید با ایجاد فضایی مناسب در جامعه از بروز ناهنجاری‌هایی که به بروز خشونت از سوی معلمان و دانش‌آموزان منجر می‌شود جلوگیری کند.

قاسم جعفری در گفت وگو با خانه ملت٬ با یادآوری انتشار اخباری مبنی بر ضرب و شتم گروهی یک کلاس با لوله پولیکا از سوی مدیر آن٬ گفت: در این باره دو نوع نگاه وجود دارد یکی نگاه حقوقی و دیگری جرم شناسی که در هر نوع جنس تنبیه دانش‌آموزان محکوم شده است.

نماینده مردم بجنورد٬ مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی٬ ادامه داد: در حوزه حقوقی ما مقرراتی داریم که بر اساس آن اگر کسی تخطی کرد باید مورد برخورد واقع شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬با بیان اینکه تنبیه بدنی طبق قانون و آیین‌نامه‌های موجود ممنوع بوده و آیین‌نامه‌های انضباطی نیز این موضوع را مورد تاکید قرار داده‌اند٬ گفت: این موضوع در مبانی دینی٬ اخلاقی و عقلی هم دیده شده که نباید بچه ها را تبیه بدنی کرد آن هم از نوع شدید آن که وحشت ناک و غیر قابل پذیرش است.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه باید به طور حتم برخوردهای قاطع٬ منطقی و قانونی با متخلفان صورت بگیرد٬ افزود: ما از طرف دیگر باید نگاه جرم شناسانه به این موضوع داشته باشیم و بتوانیم با ریشه یابی و علت‌یابی موضوع از بروز دوباره چنین موضوعاتی جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه معلم هم تحت تاثیر فشارهای روحی٬ روانی و اجتماعی بسیار شدیدی قرار می گیرد٬ گفت: در محیط کلاس در برخی مواقع فضا به گونه‌ای است که انسان را عصبی می‌کند حال در این محیط نبود امکانات ابتدایی و وجود تعداد زیادی از دانش آموزان که شاید برخی پیش فعال هم باشند بر روان معلم تاثیرات بدی دارد لذا اینکه ما فقط معلمان و فرهنگیان را متهم کنیم خوب نیست که اخیرا شاهد کشته شدن معلم به علت ندادن نمره ناحق به دانش‌آموز هم بوده‌ایم.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با تاکید بر اینکه باید شرایط مناسب برای جلوگیری از بروز تنبیه در مدارس از سوی مسئولان فراهم شود٬ افزود: در واقع برخی از معلم‌های نیز ناخواسته قربانی شرایطی می‌شوند که از سوی مسئولان فراهم نشده است.

وی ادامه داد: شرایط عمومی در بروز چنین حوادثی بی تاثیر نیست هم آموزش و پرورش و هم دولت باید به معنای عام و حتی مجلس باید مسئولیت پذیر بودخ و زمینه بروز چنین حوادثی را با توجه به جایگاه معلم به حداقل ممکن برسانند.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
119
210
1622236
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...