A+ R A-

لزوم توجه به پتانسیل های داخلی صنعت پرورش اسب

لزوم توجه به پتانسیل های داخلی صنعت پرورش اسبنماینده مردم شهرستان های بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد از واردات اسب خارجی به کشور، این موضوع را نوعی دهان کجی به تولیدکنندگان داخلی می داند و می گوید: هر نهادی که در واردات این اسب ها به کشور نقش داشته اشتباه کرده چرا که با این اقدام تولیدکنندگان و پرورش دهندگان اسب اصیل ترکمن در کشور و خراسان شمالی را دلسرد کرده است.

قاسم جعفری با اشاره به این که بار روانی واردات اسب های خارجی به کشور از بار اقتصادی آن بیشتر است، می افزاید: در حالی که در خراسان شمالی اسب اصیل ترکمن پرورش داده می شود و این استان قابلیت فراوانی برای توسعه این صنعت دارد، واردات اسب های خارجی معنا ندارد.

پرورش اسب اصیل ترکمن در خراسان شمالی

به گفته وی با وجود قابلیت پرورش اسب اصیل ترکمن در داخل کشور و با توجه به ویژگی های برجسته این نژاد، وارد کردن اسب های خارجی به کشور همانند این است که ما با وجود منابع عظیم نفت و سوخت های فسیلی اقدام به وارد کردن این سوخت ها از خارج کشور بکنیم.

جعفری اظهار می کند: از دولت تدبیر و امید انتظار داریم با تدبیر بیشتر در این زمینه از پرورش دهندگان داخلی اسب حمایت کرده و از انجام اقداماتی چون واردات اسب که آسیب های روانی بالایی برای فعالان این بخش داشت اجتناب کند.

وی ارائه خدمات حمایتی از جمله آموزش، اعطای تسهیلات بانکی مناسب، فراهم کردن زمینه های لازم برای توسعه صنعت پرورش اسب از جمله راه اندازی مجموعه سوارکاری با مشارکت بخش خصوصی و ... را از جمله مواردی دانست که دولت می تواند با ورود و اجرای آنها زمینه توسعه و پیشرفت صنعت پرورش اسب اصیل ترکمن در کشور و استان خراسان شمالی را فراهم کند.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
152
233
1638442
سه شنبه، 04 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...