A+ R A-

رسیدگی کمیسیون اصل 90 مجلس به پرونده هواپیمایی اترک

رسیدگی کمیسیون اصل 90 مجلس به پرونده هواپیمایی اترکمعاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از رسیدگی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی به پرونده هواپیمایی اترک در هفته جاری خبر داد.

خبرگزاری فارس: رسیدگی کمیسیون اصل 90 مجلس به پرونده هواپیمایی اترک به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدحسین علی‌نیا عصر امروز در نشست با شماری از مدیران و خبرنگاران رسانه‌های خراسان شمالی، اظهار داشت: این پرونده با شکایت یکی از نمایندگان مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در این کمیسیون مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: قرار است تا در این نشست تنی چند از مدیران مرتبط از جمله مدیر فرودگاه بجنورد هم حضور یابد. معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با تأکید بر انجام تعهدات از سوی هواپیمایی اترک، خاطرنشان کرد: این هواپیما با نام استان ثبت شده و بِیس پروازهای آن خراسان شمالی است.

این مسئول متذکر شد: از این شرکت هواپیمایی انتظار می‌رود تا به تعهدات خود در قبال پروازهای فرودگاه بجنورد عمل کند. علی‌نیا با یادآوری اینکه چندی قبل نیز توافقاتی بین استان خراسان شمالی و مدیران این هواپیمایی انجام شد، بیان کرد: براساس این توافقات مقرر شده بود تا این شرکت هواپیمایی نسبت به برقراری پروازهای منظم براساس برنامه اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه در چارچوب این توافقنامه در صورتی که کمتر از نیمی از ظرفیت هواپیما در این برنامه پروازی تکمیل شود، استان خراسان شمالی متعهد به خرید ظرفیت خالی خواهد شد، متذکر شد: با این وجود هواپیمایی اترک صرفاً اقدام به انجام چند پرواز محدود و آن هم در ساعات غیرپیک همچون ظهر کرده که اصلاً بنای این توافقنامه این نبوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی اضافه کرد: در صورت عدم انجام تعهدات این هواپیمایی نسبت به استان، امکان لغو مجوز با پیگیری وجود دارد.

به گزارش فارس، قاسم جعفری دبیر مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی چندی قبل به واسطه عدم انجام تعهدات از سوی هواپیمایی اترک اقدام به طرح شکایت در کمیسیون اصل 90 کرد. مقرر شده بود تا پروازهای منظم هواپیمایی اترک از تهران به فرودگاه بجنورد و بالعکس پس از نخستین پرواز رسمی در شهریور 91 انجام شود که از آن زمان تاکنون این پروازها دچار رکود شده است.

هواپیمایی اترک در حالی با نام استان خراسان شمالی ثبت شده و از انجام تعهدات سرباز می‌زند که اکنون در مسیرهای بوشهر به مشهد، مشهد به تهران و بالعکس و تهران به رشت برنامه پروازی دارد.

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
39
797
1639361
پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...