A+ R A-

مسئولان دانشگاه آزاد آیا تضمین می‌دهند که این جوانان پس از دریافت مدرک و مواجه شدن با بیکاری کشور را ترک نمی‌کنند؟

مسئولان دانشگاه آزاد آیا تضمین می‌دهند که این جوانان پس از دریافت مدرک و مواجه شدن با بیکاری کشور را ترک نمی‌کنند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوالات با قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کردیم که وی فراهم کردن زیر ساخت‌ها را رکن مهم در توسعه تحصیلات تکمیلی دانسته و گفت: طبق آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی دانشگاه آزاد، ۱۰ هزار استادیار در این مقطع در دانشگاه آزاد وجود دارد. این درحالی است که ۵۰۰ هزار دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به تحصیل می‌پردازند یعنی با احتساب این آمار به ازای هر ۵۰ دانشجو یک استادیار در دانشگاه آزاد در مقطع تحصیلات تکمیلی حضور دارد و بسیاری از این اساتید نیز حق التدریس هستند و نیمه وقت با این دانشگاه همکاری دارند.

جعفری ادامه داد: رساله دکتری ۲۰ واحد است و یک استاد در شرایطی که بخواهد رساله دانشجوی دکترایی را درست راهنمایی کند، تنها می‌تواند راهنمایی دو یا سه رساله دکتری را پیگیری کند. این درحالی است که طبق اسناد و آمار ارائه شده دانشگاه آزاد به ازای هر ۵۰ دانشجو تنها یک استادیار در این دانشگاه حضور دارد.

می‌گویند کمیته‌ای متشکل از مسئولان آموزش عالی کشور در شورایعالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده که حتی چند جلسه هم برگزار کرده است ولی اینکه آیا در این کمیته پاسخ قانع‌کننده‌ای برای این سوالات از سوی مسئولان دانشگاه آزاد ارائه می‌شود یا خیر مستلزم گذشت زمان و اعلام نتایج جلسات این کمیته است.

البته نمایندگان ملت در مجلس نیز از مسئولان دانشگاه آزاد توضیح خواسته‌ و اعلام کرده‌اند که اقدامات دانشگاه آزاد قابل پیگیری است و حتی امکان دارد از اعمال ماده ۲۳۶ در ادامه کار استفاده شود یعنی ادامه کار به قوه قضائیه سپرده شود و پس از آن قانون در زمینه فعالیت این دانشگاه تصمیم‌گیری کند.

نظرات/سوالات (1)

  • جناب دکتر سلام این که در سایت وزارت علوم برخی از دانشگاهها ی ازاد بدون مجوز هستند یعنی چی ؟ واقعا اگر یک فردی یک مغازه بدون پروانه باز کند ، اون مغازه را سریعا می بندند ولی چرا این دانشگاه آزاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد این همه ازاده ؟
    بعد میگید مفاسد اقتصادی و رهبر ناراحت از این وضع ، بعد جلسه میزاردید ؟
    خوب یکی از دریچه های مفاسد همین دروازه به این بزرگی ؟
    ما ترمی 5 میلیون میدیدم کجا میره ؟
    کلاسهای افتضاح ، اساتید ناراحت ، چی میکنن که 5 میلیون میگیرن ؟ فقط مدرک میدن ؟
    فقط
    ،خدا اونایی را که به کشور لطمه می زنن و زیر بناهای آن را پوک می کنند ، چون به خون شهدا لطمه می زنند نابود کنه

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
137
797
1639459
پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...