A+ R A-

شرکت هواپیمایی اترک در دوراهی فعالیت در بجنورد یا ابطال مجوز

 شرکت هواپیمایی اترک در دوراهی فعالیت در بجنورد یا ابطال مجوزنماینده پنج شهرستان بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت هواپیمایی اترک براساس تصمیم کمیسیون اصل 90 و اساسنامه شرکت، موظف به فعالیت پروازی در فرودگاه بجنورد است.

'قاسم جعفری' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بجنورد اظهار کرد: در صورتی که شرکت اترک تصمیم کمیسیون اصل 90 را عملی نکند، پرونده این شرکت با درخواست ابطال مجوز به دستگاه قضایی ارسال می شود.

وی اضافه کرد: محدوده اولیه فعالیت شرکت هواپیمایی اترک، طبق اساسنامه ای که منجر به دریافت مجوز برای آن شده، فرودگاه بجنورد تعیین شده و شرکت باید به تعهدات خود پایبند باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: صدور مجوز فعالیت برای این شرکت از سوی سازمان هواپیمایی ایران با دو فروند هواپیما نیز به دلیل فعالیت در این استان به عنوان منطقه محروم صورت گرفته است.

جعفری گفت: سازمان هواپیمایی در صورتی به شرکت های هواپیمایی مجوز فعالیت می دهد که حداقل سه فروند هواپیمای ملکی داشته باشند و اترک با دو فروند مجوز گرفته و نیت این کار نیز کمک به رونق این منطقه محروم بوده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون تمام بستر لازم از لحاظ فنی برای فعالیت پروازی مورد درخواست شرکت هواپیمایی اترک در بجنورد فراهم شده و بهانه کم تعداد بودن مسافر نیز می تواند با فعالیت منظم سه تا چهار ماهه رفع شود.

وی افزود: علاوه بر آن استانداری خراسان شمالی و شرکت های فروش بلیت در مرکز استان تعهد کرده اند، در صورت برقراری پروازهای منظم، خرید نیمی از صندلی های این شرکت در مسیر بجنورد - تهران را ضمانت کنند.

این نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس گفت: در شرایط کنونی هیچ بهانه ای برای سرپیچی شرکت هواپیمایی اترک از پرواز در مسیر بجنورد- تهران و بالعکس وجود ندارد و باید این شرکت به تعهدات خود در اساسنامه عمل کند.

شرکت هواپیمایی اترک که در سال 91 از سازمان هواپیمای کشور مجوز پرواز در مسیر بجنورد- تهران گرفته بود تنها پس از انجام یک پرواز افتتاحیه در شهریور 92، فعالیت خود در این مسیر را رها کرد و پروازهای خود را در برخی از دیگر استان ها برقرار کرد. با روی کار آمدن دولت یازدهم و رایزنی استاندار خراسان شمالی، این شرکت بار دیگر از آبان ماه امسال فعالیت پروازی خود را در مسیر تهران - بجنورد از سر گرفت اما باز هم پس از حدود یک ماه، با بهانه کمبود مسافر، خدمات دهی خود در این مسیر را متوقف کرد.

هم اکنون دو شرکت آسمان و ماهان در هفته هفت پرواز بین بجنورد - تهران انجام می دهند.

انتهای پیام /*

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
3
650
1636865
جمعه، 31 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...