A+ R A-

بودجه پژوهش به صورت کاربردی استفاده شود

 بودجه پژوهش به صورت کاربردی استفاده شودسخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از اختصاص اولین بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت سرانه دانشجویی در سال 94 خبر داد.

دکتر قاسم جعفری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با تلاش های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای عدالت در توزیع بودجه، خوشبختانه این امر برای اولین بار در بودجه سال 94 وزارت علوم، تحقیقات وفناوری لحاظ شد.

وی با اشاره به اینکه تا پایه های اصلی ما در توزیع عادلانه بودجه ضعیف باشد، دچار مشکل می شویم، ادامه داد: سرانه همه مناطق را باید با همه شاخص های عدالت محورانه در نظر بگیریم و اینکه سرانه مناطق محروم را با سرانه دیگر مناطق برخوردار یکسان در نظر بگیریم با عدالت سازگاری ندارد و تا زمانیکه این پایه های اصلی در توزیع بودجه ضعیف باشد و تقویت نشود ما دچار مشکلات عدیده ای خواهیم شد.

دکتر جعفری افزود: کمیسیون آموزش در خصوص بودجه تحقیق و پژوهش انتظار دارد که علاوه بر افزایش و ارتقاء کمیت و کیفیت بودجه، شاخص های بودجه پژوهشی هم افزایش یابد.

وی با ابراز نگرانی از استفاده نشدن بهینه بودجه های پژوهشی در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی گفت: علم و پژوهش باید در مسیر تولید ثروت قرار بگیرد و اگر دانشگاه ها و مراکز پژوهشی از این بودجه درست و هدفمند استفاده نکنند، بودجه پژوهشی ما 40 درصد هم افزایش پیدا کند، بازهم به آرمان ها و ایده های سند چشم انداز دست پیدا نمی کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: در حال حاضر در پژوهش های نظری و تئوریک به سند چشم انداز 1404 رسیدیم اما عملیاتی شدن و صنعتی شدن آن، به استفاده کاربردی آن برمی گردد که متأسفانه با این روند افزایشی بودجه، نگرانی های جدی در این زمینه احساس می کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: برای رسیدن به چشم انداز 1404، بودجه تنها کافی نیست بلکه اساتید و پژوهشگران ما باید این بودجه را به سوی کاربردی شدن و تحقیقات میدانی که برای مردم مفید است سوق دهند.

دکتر جعفری در پایان گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تلاش است که بودجه پژوهشی جهاد دانشگاهی را برای سال 94 افزایش دهد چراکه بودجه امسال جهاد دانشگاهی افزایش چندانی نسبت به سال گذشته نداشته است.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
204
381
1637447
شنبه، 01 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...