A+ R A-

بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به کشاورزان ملک آنان را وثیقه قرار دهند

بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به کشاورزان ملک آنان را وثیقه قرار دهنددبیر مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به کشاورزان ملک آنان را وثیقه قرار دهند.

خبرگزاری فارس: بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به کشاورزان ملک آنان را وثیقه قرار دهند قاسم جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: برای ارائه هر گونه تسهیلات کشاورزی به فعالان بخش کشاورزی صرفاً قرار دادن اسناد مالکیت زمین‌های کشاورزی به عنوان وثیقه کفایت می‌کند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بانک‌ها نباید در زمینه ارائه این تسهیلات به خاطر وثیقه محدودیت ایجاد کنند.

وی بر تدبیر مسئولان استان برای مواجه شدن با مشکل کم‌آبی تاکید کرد و گفت: براساس گزارش‌ها خراسان شمالی در سال آینده با وضعیت نامناسب کم‌آبی مواجه خواهد بود.

جعفری تصریح کرد: طی امسال به سبب خشکسالی‌ها در برخی استان‌ها و برداشت‌های بی‌رویه از آب زیرزمینی شاهد نشست برخی از مناطق بودیم.

وی تاکید کرد: سفره‌های آب زیرزمینی در استان باید به بهترین شکل مدیریت شده و اجازه برداشت داده نشود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اضافه برداشت‌ها از منابع آب زیرزمینی در استان سبب به وجود آمدن مشکلات در درازمدت می‌شود.

وی تصریح کرد: با اصلاح الگوی مصرف و حرکت به سمت استفاده بهینه از آب به ویژه در بخش کشاورزی می‌توان منابع موجود را مدیریت کرد.

جعفری با یادآوری اینکه توجه به آبیاری قطره‌ای بهترین الگو برای توسعه بخش کشاورزی و استفاده بهینه از آب است، اظهار کرد: منابع خوبی برای توسعه این بخش پیش‌بینی شده است.

نمایندگان مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 85 درصد از منابع این بخش به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: تنها 15 درصد درخواست‌های متقاضیان اجرای طرح آبیاری قطره‌ای و تحت فشار است.

وی با برشمردن مزایای اجرای این طرح استفاده بهینه از منابع آب، توسعه کشت آبی، افزایش راندمان در مصرف آب، اقتصادی و همچنین مکانیزه کردن فرایند آبیاری با هزینه کمتر به دلیل کاهش نیروی کار را از مزایای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار عنوان کرد.

به گزارش فارس، 48 درصد از جمعیت 900 هزار نفری استان خراسان شمالی در روستاهای استان سکونت داشته و عموم خانوارهای روستایی به کار کشاورزی اشتغال دارند.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
22
194
1639538
جمعه، 07 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...