A+ R A-

نمایندگان برای حضور در کمیته بورسیه‌ها نیاز به تأیید وزیر علوم ندارند

نمایندگان برای حضور در کمیته بورسیه‌ها نیاز به تأیید وزیر علوم ندارندسخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه نمایندگان برای حضور در کمیته تجدیدنظر در بورسیه‌ها نیاز به تأیید وزیر علوم ندارند، گفت: اقدامات فرافکنانه وزارت علوم نشان‌دهنده آن است که مسئولان این وزارت نمی‌خواهند نقش نظارتی مجلس را قبول کنند.

قاسم جعفری در گفت‌‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آخرین وضعیت حضور منتخبان کمیسیون آموزش مجلس در کمیته پیگیری بورسیه‌ها، گفت: تاکنون چندین‌بار اعضای کمیسیون از جمله رئیس و برخی دیگر از اعضای کمیسیون و نمایندگان مجلس درباره کمیته بررسی تجدیدنظر بورسیه‌ها با وزیر علوم دیدار کردند و هر بار فرهادی از حضور نمایندگان در این کمیته استقبال کرده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از طرف دیگر اخیرا نیز من و زارعی به عنوان سخنگو و نایب رئیس کمیسیون آموزش با وزیر دیدار کردیم و وی به صراحت اعلام کرد که در صورت معرفی افراد برای حضور در کمیته مربوطه، قطعا آن‌ها دعوت می‌شوند، اما متأسفانه افراد معرفی شده تاکنون از سوی وزارت علوم دعوت نشده‌اند.

وی افزود: همچنین در هفته گذشته شاهد بودیم که معاون پارلمانی وزیر علوم در مصاحبه‌ای تأکید کرد که حضور اعضای منتخب کمیسیون آموزش در کمیته پیگیری بورسیه‌ها منوط به تأیید و حکم وزیر علوم است، این در حالی است که نمایندگان مجلس نقش نظارتی داشته و برای حضور در کمیته‌ها نیاز به تأیید وزرای دولت ندارند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تصریح کرد: به طور حتم اقدامات فرافکنانه وزارت علوم نشان‌دهنده آن است که مسئولان این وزارت نمی‌خواهند نقش نظارتی را مجلس را قبول کنند؛ مساله این است که در این حوزه مسئله تضییع احتمالی حقوق افراد مطرح است.

براساس نظر اعضای کمیسیون آموزش، نبویان، صابری و زارعی به عنوان نمایندگان این کمیسیون به کمیته بررسی اعتراضات بورسیه‌ها معرفی شدند که در جلسات کمیته بررسی اعتراضات بورسیه ها این سه نماینده کمیسیون آموزش نیز حضور یابند./

پایان پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
89
797
1639411
پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...