A+ R A-

مدرک گرایی یکی از علل جذب نشدن افراد به بازار کار

مدرک گرایی یکی از علل جذب نشدن افراد به بازار کارعضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: امروزه افراد بیشتر مدرک گرا شده اند و تنها معلومات تئوری دارند لذا جذب بازار کار به دلیل عدم مهارت آموزی نمی شوند.

قاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درباره نهادینه کردن کارآفرینی و ارتباط صنعت با دانشگاه گفت: دانش نظری و بازار کار باید مکمل هم باشند.

وی افزود: کار باید مبتنی بر دانش، اندیشه و خلاقیت باشد، پیش نیاز هر کاری دانش و مهارت آموزی است. جعفری با بیان اینکه علوم انسانی در سبک زندگی مردم تأثیرگذار است، تصریح کرد: علوم انسانی در فکر، اندیشه و تکنولوژی و تغییر رفتار و سبک زندگی نقش زیادی دارد که مورد غفلت دانشگاه ها قرار گرفته است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: مراکز صنعتی به دانشگاه ها اعتماد ندارند چرا که دانشجویان تنها معلومات نظری دارند اما معلومات مهارتی را فرا نگرفته اند، در نهایت در بخش صنعت و بازار کار قرار می گیرند به دلیل عدم مهارت آموزی نمی توانند جذب بازار کار شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ کار در کشور وجود ندارد، اظهار کرد: باید تغییر جدی در نگاه فرهنگی در بحث کار داشته باشیم چرا که همه کارها پشت میزی نیست و همچنین اساسی ترین عنصر را بودجه نبینیم.

وی ادامه داد: باید نقشه راه، فکر و اندیشه برای تغییر نگاه نسبت به فرهنگ کار وجود داشته باشد تا کارآفرینی در کشور نهادینه شود. وی تاکید کرد: رشته های کاربردی و بین رشته ای باید تقویت شوند و دانشگاه ها بر اساس سند آمایش حرکت کنند.

وی با انتقاد از مدرک گرایی دانشجویان اظهار کرد: امسال دانشگاه آزاد اسلامی 12 تا 18 هزار دانشجوی دکترا گرفته است اما در مقابل اساتید به این اندازه پذیرش دانشجو ندارد و این نشان می دهد بیشتر نگاه اقتصادی به جای دانش محوری برای مسئولان این دانشگاه وجود داشته است که این مسئله خطرناک است.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
86
235
1638611
چهارشنبه، 05 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...