توقف زنگ شنا آزمون و خطایی دیگر در آموزش و پرورش

توقف زنگ شنا آزمون و خطایی دیگر در آموزش و پرورشعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با مثبت ارزیابی کردن اجرای زنگ شنا در مدارس با هدف احیای ورزش، گفت: در نظر نگرفتن ابعاد اجرای زنگ شنا و نیز نادیده گرفتن اعتبارات و امکانات لازم برای این طرح دلیل توقف آن است.

قاسم جعفری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، در تشریح علل توقف اجرای زنگ شنا در مدارس، گفت: اجرای بسیاری از طرح‌ها در آموزش و پرورش بدون پشتوانه کارشناسی دلیل اصلی توقف آن‌ها پس از یک دوره کوتاه اجرا است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه درنظر نگرفتن تمامی جوانب اجرای زنگ شنا از سوی مسئولان این طرح را ناگزیر به توقف کرده است، افزود: در حال حاضر بدهی مدارس دولتی به استخرها یکی از عمده دلایلی است که زنگ شنا را در مدارس ابتدایی متوقف کرده است.

وی با بیان اینکه گنجاندن زنگ شنا در مدارس ابتدایی اگر با پشتوانه‌های کارشناسی و درنظر گرفتن تمامی جوانب همراه بود می‌توانست به خروج ورزش دانش‌آموزی از کما کمک شایانی کند، تصریح کرد: متاسفانه نادیده گرفتن امکانات، تجهیزات و بودجه مدارس در عملیاتی کردن زنگ شنا به شکست این طرح و همچنین در کما ماندن ورزش دانش‌آموزی منجر شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه زمان آزمون و خطا در اجرای طرح‌های مختلف در سیستم آموزشی کشور دیگر به پایان رسیده است، گفت: نباید با عملیاتی کردن روش‌هایی که آینده روشنی از آن انتظار نمی‌رود دوگانگی را بین دانش‌آموزان ایجاد کرد.

جعفری با بیان اینکه طرح شنای دانش‌آموزان پایه ابتدایی به بسیاری از خانواده‌هایی که از تمکن مالی برای استفاده از امکانات ورزشی برخوردار نبودند کمک کرد، افزود: متاسفانه برچیده شدن این طرح در مدارس دولتی و اجرای آن در مدارس غیرانتفاعی باز هم تبعضی بین دانش‌آموزان است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش باید با تامین اعتبارات برای دانش‌آموزانی که از قشر پایین جامعه هستند طرح زنگ شنای مدارس را اجرایی کند، البته بهتر است این تامین اعتبار از سوی دانش‌آموزانی که تمکن مالی دارند از طرف والدین آنان تامین ‌شود.

جعفری با بیان اینکه لازمه تعالی یک جامعه وجود نشاط بین اعضای آن است، گفت: باید زنگ ورزش در مدارس با توجه به امکانات و توان آموزش و پرورش جدی گرفته شود.

وی در تشریح راهکارهای احیای زنگ ورزش در مدارس، افزود: ارایه آموزش‌های لازم به مربیان، گزینش معلمان متناسب با رشته ورزشی مورد تدریس و نیز ایجاد انگیزه در دانش‌آموزان از عواملی است که احیای زنگ ورزش را در مدارس رقم می‌زند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: احیای زنگ ورزش در مدارس بیش از اینکه نیازمند شعارهای دور از عمل مسئولان باشد به اقدامات عملی همراه با کارشناسی نیازمند است./

پایان پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید
....