A+ R A-

نوروزیان خواستار شد: لزوم توجه بیشتر دستگاههای خراسان شمالی به ساماندهی مناطق حاشیه ای

 نوروزیان خواستار شد: لزوم توجه بیشتر دستگاههای خراسان شمالی به ساماندهی مناطق حاشیه ایمعاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اعتیاد، بیکاری و حاشیه نشینی از مشکلات اصلی جامعه است، از دستگاههای اجرایی خواست تا در زمینه ساماندهی مناطق حاشیه ای بیشتر تلاش کنند.

لزوم توجه بیشتر دستگاههای خراسان شمالی به ساماندهی مناطق حاشیه ای به گزارش اترک نیوز پایگاه خبری تحلیلی شیروان به نقل ازمهر، محمدرحیم نوروزیان صبح چهارشنبه در نشست کمیته ساماندهی امور اجتماعی، فرهنگی و امنیتی مناطق ویژه اجتماعی خراسان شمالی، اظهار داشت: ساماندهی مناطق ویژه اجتماعی در استان نیازمند نگاه و توجه ویژه دستگاه های اجرایی و متولی امر است.

وی از دستگاه های خراسان شمالی خواست تا ساماندهی مناطق حاشیه ای را جدی بگیرند چرا که دغدغه موجود در این زمینه آن است که مردم و ساکنان این مناطق فراموش شده و اقدام جدی بر رفع مشکلات آنها انجام نشود.

نوروزیان با بیان این که اعتیاد، فقر، بیکاری و حاشیه نشینی از دشمنان اصلی و مشکلات مهم کل جامعه ما محسوب می شوند، افزود: به همین دلیل می بایست ضمن توجه به این آسیب ها و مشکلات، اقدامات دستگاه های اجرایی برای مقابله با آنها را نیز جدی گرفته و به طور مداوم رصد کنیم.

وی تصریح کرد: استانداری خراسان شمالی به تبعیت از دولت یازدهم نگاه ویژه ای به مناطق حاشیه ای و آسیب پذیر اجتماعی دارد اما برای اجرای طرح های مختلف می بایست به همان نسبتی که به این مناطق توجه می شود به همان میزان نیز بودجه در اختیار شهرداری ها گذاشته شود تا طرح های توسعه ای در این مناطق حاشیه ای اجرا شوند.

نوروزیان با اشاره به این که غالب خانواده های ساکن در مناطق حاشیه ای شهرها، خانوارهای ضعیف و کم درآمدی هستند که از روستاها به این مناطق مهاجرت کرده اند، افزود: باید دستگاه های مختلف توجه ویژه ای به این مناطق و رفع مشکلات اهالی آنها داشته باشند.

به گفته وی به طور کلی حاشیه نشینی یکی از معضلات اصلی کشور محسوب می شود و خوشبختانه در حال حاضر کشور به مرحله ای رسیده که با توان و نگاه تشخیصی مناسب نسبت به این موضوع توانسته تا حدی آن را حل کند.

نوروزیان با اشاره به این که رویکرد دولت تدبیر و امید نیز توجه ویژه به مناطق حاشیه ای است، اضافه کرد: اگر چه دولت از نظر اعتباری وضعیت مناسبی ندارد اما این ظرفیت وجود دارد که با همین بودجه اندک نیز بتوانیم بخش عمده ای از مشکلات مناطق ویژه اجتماعی را رفع کنیم اما در این زمینه نیاز به همراهی و مساعدت مضاعف مسئولان وجود دارد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار امیدواری کرد که با تلاش دستگاه های اجرایی استان، برنامه ریزی های دقیق و اجرای نقشه راه تدوین شده، در سال آتی در حوزه مناطق ویژه نتایج بهتری حاصل شود.

حسین برومند با اشاره به اقدمات دستگاه های اجرایی خراسان شمالی در مناطق حاشیه ای و ویژه اظهار داشت: در سال جاری از بین دستگاه های اجرایی استان اداره کل فنی و حرفه ای بیش از ۱۰۰ نفر از حرفه آموزان مناطق ویژه را به صورت رایگان آموزش داده که به زودی تعدادی از آنها مشمول دریافت تسهیلات بانکی شده و برای آنها شغل پایدار ایجاد می شود.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
131
233
1638421
سه شنبه، 04 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...