A+ R A-

ضرورت اجرای قانون جامع آموزش‌های مهارتی/ آموزش‌های نظری به حد اشباع رسیده‌اند

 ضرورت اجرای قانون جامع آموزش‌های مهارتی/ آموزش‌های نظری به حد اشباع رسیده‌اندسخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت:با توجه به اینکه بخشی از کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نظارت بر بخش های کاری و همچنین اصلاح قوانین مرتبط با بخش‌های آموزشی است لذا در تلاشیم در سال جدید قانون جامع آموز‌ش‌های مهارتی در صحن بررسی و به رای گذاشته شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت به نقل ازباشگاه خبرنگاران؛قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: بخشی از فعالیت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به بررسی اجرای قوانین خاص بخش‌های آموزشی و علمی کشور مرتبط است که یکی از این قوانین شامل قانون جامع آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای است که علی‌رغم رای آوردن و تصویب در کمیسیون هنوز در صحن بررسی نشده است.

وی گفت: در این قانون به بررسی جامع مشکلات موجود در بحث آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی پرداخته می‌شود چرا که در حال حاضر آموزش های نظری به حد اشباع رسیده است و فارغ‌التحصیلان مهارت و حرفه‌ لازم برای احراز شغل را یاد نگرفته‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نظارت عالی بر تجمیع مراکز آموزش‌ مهارتی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: مراکزی همچون سازمان فنی و حرفه‌ای، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علمی کاربردی به لحاظ ماهیتی با هم موازی کاری دارند و قانون جامعی که از این موازی کاری جلوگیری کند، وجود ندارد.

وی تصریح کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات با کمک دستگاه‌های مرتبط و مراکز پژوهش‌های مجلس توانسته قانون جامع آموزش‌های مهارتی را در کمیسیون تصویب نماید و اگر این قانون در صحن رای بیاورد یک ساماندهی خود به جهت سیاست گذاری در نقش آموزشهای مهارتی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در واقع بواسطه این قانون الزامی وجود ندارد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی با یکدیگر ادغام شوند بلکه بواسطه این قانون می‌توان از تداخل کاری، موازی کاری جلوگیری نموده ضمن تقسیم وظایف پازل مهارتی کشور را تکمیل کرد.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
109
210
1622226
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...