A+ R A-

مجلس تعیین تکلیف تاسیس خانه عالم در هر مسجدی را به کمیسیون ارجاع داد

مجلس تعیین تکلیف تاسیس خانه عالم در هر مسجدی را به کمیسیون ارجاع دادنمایندگان تعیین تکلیف برای احداث خانه عالم و خادم در مساجد جدیدالاحداث را به کمیسیون ارجاع داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی نوبت صبح امروز سه شنبه 18 فروردین و در بررسی طرح یک فوریتی حمایت از احداث تجهیز نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها ماده 16 این طرح را برای بررسی دقیقتر به کمیسیون ارجاع دادند.

در این ماده آمده است هر مسجد جدیدالاحداث دارای خانه عالم و خانه خادم باشد و خانه عالم و یا خادم و سایر ابنیه و مستحداثتی که در عرصه وقفی مختص به آن احداث شده است باید در جهت کاربری تعیین شده مورد استفاده قرار گیرد و مساجد موجود در صورت امکان باید نسبت به تامین خانه عالم و خادم اقدام کند. این ماده در حالی به کمیسیون ارجاع شد که قاسم جعفری نماینده بجنورد پیشنهاد حذف این ماده را داد و گفت: احداث خانه عالم در بسیاری از روستاها ضرورت ندارد زیرا ما در برخی از روستاهای کم جمعیت فقط در موسم تبلیغاتی روحانی داریم و درست کردن خانه عالم در آنجا پرهزینه است.

وی گفت: گرچه در بسیاری از شهرها و مساجد پرجمعیت نیاز به خانه عالم داریم اما ما باید بیشتر بر روی تامین امام جماعت مساجد کار کنیم تا بحث خانه عالم.

وی تاکید کرد: ممکن است با این ماده انگیزه واقف را بگیریم مثلاً واقف بگوید من قدرت دارم یک مسجد 200 متری احداث کنم ولی نمی توانم خانه عالم بسازم. نمایندگان با پیشنهاد حذف این ماده مخالفت کردند اما به اصل ماده نیز رای ندادند و به همین دلیل محمدرضا باهنر نایب رییس دوم مجلس که ریاست جلسه را به عهده داشت بررسی دقیقتر این ماده را به کمیسیون ارجاع داد تا پس از بررسی برای این ماده تعیین تکلیف شود.

پایان پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
162
210
1622279
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...