A+ R A-

جعفری در گفت‌وگو با فارس: استانی شدن انتخابات مجلس خواسته‌های موافقان طرح را برآورده نمی‌کند

جعفری در گفت‌وگو با فارس: استانی شدن انتخابات مجلس خواسته‌های موافقان طرح را برآورده نمی‌کندنماینده مردم بجنورد در مجلس با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات مجلس گفت: طراحان و نمایندگان موافق این طرح خواسته‌هایی دارند ولی با اجرای طرح خواسته‌های آنها برآورده نمی‌شود.

خبرگزاری فارس: استانی شدن انتخابات مجلس خواسته‌های موافقان طرح را برآورده نمی‌کند

قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس پیرامون استانی شدن انتخابات مجلس، گفت: طراحان طرح استانی شدن انتخابات اهدافی را مانند بازگشت مجلس به جایگاه اصلی خودش، کاهش پیدا کردن مراجعات به نمایندگان و کاهش هزینه تبلیغات به دنبال می‌کنند، ولی به نظر نمی‌رسد با اجرای این طرح، این اهداف حاصل شود.

وی افزود: البته وضعیتی که ما امروز برای انتخابات مجلس داریم هم وضعیت مطلوبی نیست ولی آیا اهدافی که در طرح استانی شدن انتخابات توسط برخی از نمایندگان، تعریف شده با اجرای این طرح حاصل می‌شود؟

جعفری تاکید کرد: طراحان این طرح می‌گویند مجلس باید به جایگاه اصلی‌اش باز گردد. بخشی از جایگاه بر می‌گردد به شخصیت نمایندگان و افراد، و این که افق دید آنها چگونه است؟

وی تصریح کرد: ما امروز در مجلس می‌بینم افرادی از شهرستان‌های کوچک وجود دارند که نگاه بین‌المللی آنها بر نگاه منطقه‌ای‌شان می‌چربد، افرادی هم در کلان شهرها داریم که یا اصلا معلوم نیست کجای کار هستند یا نظرات خیلی جزئی دارند، این مسئله باید حل شود تا مجلس به جایگاه اصلی خودش برگردد و با استانی شدن انتخابات این مشکل حل نخواهد شد.

این نماینده مجلس گفت: اینطور نیست که بگوئیم وقتی انتخابات را استانی کردیم کسی که وارد مجلس می‌شود استانی فکر می‌کند، افق دید دستوری نیست و به فرآیند رشد شخصیت افراد مربوط است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: اگر امروز مراجعان مردمی به یک نماینده، افراد یک شهرستان هستند با اجرای این طرح نماینده باید پاسخگوی مردم یک استان باشد، به طور مثال در خراسان رضوی که در حدود 30 شهرستان وجود دارد تا دیروز اگر یک نماینده پاسخ‌گوی مردم قوچان و تربت حیدریه بود امروز از سرخس،‌ تربت جام و شهرستان‌های دیگر هم به این نماینده مراجعه خواهند کرد و به خاطر اینکه به وی رای داده‌اند انتظاراتی خواهند داشت.

وی ادامه داد: با اجرای طرح استانی شدن انتخابات مراجعات مردمی به نمایندگان مجلس بیشتر خواهد شد و بیشتر وقت نماینده با این کار گرفته می‌شود. و نماینده چون نمی‌رسد مطالعه کند نمی‌تواند قانون‌گذاری بهتری داشته‌ باشد.

نماینده مردم بجنورد خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن طرح استانی شدن انتخابات هزینه‌ها بسیار بالا می‌رود یک نماینده که قرار است وارد مجلس شود باید به شهرستان مختلف سفر کند و در شهرستان‌های مختلف تبلیغات کند.

جعفری افزود: برخی‌ها اعتقاد دارند انتخابات امروز مانند مثل گذشته نیست و روش‌های جدیدی برای تبلیغات وجود دارد ولی ما برای تبلیغات با روش‌های جدید هم نیاز داریم هزینه کنیم که با این وضع نماینده مجبور است زیر چتر ارباب قدرت و ثروت برود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما احزاب مردم نهاد یا مردم خواسته نداریم و اکثر احزاب ما دولت ساخته هستند به همین خاطر استانی شدن انتخابات باعث می‌شود نمایندگان زیر چتر احزاب بروند که این موضوع مشکلاتی را در پی دارد.

وی در خاتمه گفت: با استانی شدن انتخابات استعدادیابی و برآمدن استعداد از مناطق مختلف خیلی کم‌رنگ خواهد شد زیرا همه به دنبال کسانی هستند که در حزب و گروه خودشان بوده است. اگر ما بتوانیم احزاب و گروه‌ها مردم‌نهاد داشته باشیم این طرح شاید خوب باشد ولی در شرایط فعلی به نظر می‌رسد اهدافی که مدنظر طراحان این طرح است حاصل نخواهد شد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: طراحان و نمایندگان موافق این طرح خواسته‌هایی دارند ولی با اجرای طرح خواسته‌های آنها برآورده نمی‌شود.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
200
381
1637443
شنبه، 01 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...