A+ R A-

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد بی‎مهری وزارت علوم به دانشگاه پیام‌نور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد بی‎مهری وزارت علوم به دانشگاه پیام‌نورعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به بی‌مهری‌هایی که به دانشگاه پیام‌نور از جانب وزارت علوم می‌شود، گفت: انتظار این است تیمی که برای تصمیم‌سازی برای دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند نسبت به تضعیف این دانشگاه گام برندارند.

خبرگزاری فارس: بی‎مهری وزارت علوم به دانشگاه پیام‌نور قاسم جعفری در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری، درباره اجرای قانون امر به‌ معروف‌ و نهی از منکر و پیگیری مجلس برای اجرای این طرح در کشور اظهار کرد: بحث اجرای امر به معروف‌ و نهی از منکر از ابتدای انقلاب اسلامی در کشور به عنوان امری واجب مطرح شد و حتی عنوان می‌شد که وزارت امر به معروف‌ و نهی از منکر باید در کشور ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای امر به معروف‌ و نهی‌ از منکر باید برنامه‌ریزی شود که مردم این موضوع را به صورت وظیفه قانونی و شرعی پیگیری کنند، افزود: در بخشی از قانون مطرح شد که مردم مشکلات و نارسایی‌ها را به مسئولان و متولیان اعلام کنند و به آنها تذکر دهند و این موضوع تنها در حد تذکر برای مردم باقی بماند.

جعفری با اعلام اینکه در قانونی که مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است، مجازات غیرقابل تخفیف برای افرادی که به آمران به معروف و ناهیان از منکر تعرض می‌کنند در نظر گرفته شد، تصریح کرد: مجازات این افراد سنگین است و حتی تخفیفی برای جرم این افراد در نظر گرفته نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه درباره عملکرد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مدیرانی را به‌کارگیری کند که در اجرای امور به مسائل اعتقادی، عدالت و توسعه همه جانبه توجه کنند.

وی با اشاره به بی‌مهری‌هایی که به دانشگاه پیام‌نور از جانب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌شود، یادآور شد: دانشجویان دانشگاه پیام‌نور نیاز به حمایت دارند و انتظار این است تیمی که برای تصمیم‌سازی برای دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند نسبت به تضعیف این دانشگاه گام برندارند.

جعفری درباره سخنان اخیر رئیس جمهور در ارتباط با نیروی انتظامی نیز گفت: مراجع تقلید پاسخ رئیس جمهور را دادند، شاید رئیس جمهور منظورش این بود که نیروی انتظامی قانون را رعایت کند و اجتهاد نکند، ولی نحوه بیان از زبان رئیس جمهوری که خود روحانی است باید با سلیقه بهتری مطرح می‌شد که علما هم در این ارتباط تذکر دادند و امید است که رئیس جمهور تذکر علما را مورد توجه قرار دهد.

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
195
235
1638720
چهارشنبه، 05 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...