A+ R A-

دانش نظری در دانشگاه ها باید مکمل صنعت باشد

دانش نظری در دانشگاه ها باید مکمل صنعت باشدقاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی معتقد است؛ باید کار مبتنی بر اندیشه و دانش باشد و بهره وری از کار درست صورت گیرد.

وی در ادامه به خبرنگار شبستان می گوید:باید در کار نگاه خلاقانه داشته باشیم که پیش نیاز آن دانش و مهارت آموزی است.

جعفری تصریح کرد:دانش نظری در دانشگاه ها باید مکمل صنعت باشد، متاسفانه در کشور اینگونه نیست وما درد را می فهمیم و دنبال درمان نمی رویم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد:فرهنگ کار در کشور وجود ندارد، اولین و اساسی ترین عنصر برای کار را بودجه می دانیم که درست نیست. باید هر کسی از خود شروع کند و برای رسیدن به اهداف از فکر، اندیشه و نقشه راه استفاده کند و فردی موفق است که ضمن مدیر بودن و داشتن دانش تئوری ، تجربه عملی هم داشته باشد.

وی تصریح کرد: در کشور های پیشرفته با بودجه بخش صنعت به دانش آموزان مهارت یاد می دهند و پس از فارغ التحصیلی جذب صنعت می شوند اما فرهنگ کشور ما مدرک گرا است.

وی با بیان اینکه صنعت به دانشگاه اعتماد ندارد ادامه داد: دانشجوی دکتری با یک پروژه خیالاتی فارغ التحصیل می شود و تنها یکسری معلومات فرا گرفته اما مهارت ندارد و انتظار دارد جذب کار شود دانشگاه ها باید همراه دانش تئوری، آموزش عملی هم ارایه دهند.

به گفته ی جعفری باید رشته های کاربردی، بین رشته ای در دانشگاه ها تقویت شود و توسعه دانشگاه ها، علم و پژوهش بر اساس تقاضا و نیاز جامعه باشد.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
137
797
1639459
پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...