A+ R A-

نماینده مجلس: مشکل حاشیه نشینی یک شبه حل نمی شود

نماینده مجلس: مشکل حاشیه نشینی یک شبه حل نمی شود

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز در زمینه معضل حاشیه نشینی در شهرهای استان از جمله بجنورد در گفتگو با خبرنگار مهر، می گوید: حاشیه نشینی معضلی پیچیده و چندوجهی بوده که عوامل مختلفی در شکل گیری آن نقش دارند.

قاسم جعفری می افزاید: یکی از مهم ترین عوامل ایجاد حاشیه نشینی موضوع رفاه در زندگی افراد و تفاوت های آن در زندگی های روستایی و شهری است چرا که در واقع کمبود امکانات و رفاه در روستاها سبب شده تا روستاییان به امید یافتن زندگی بهتر کوله بار شهر بر دوش گیرند.

اکنون حاشیه نشینی در بجنورد و پیرامون بسیاری از شهرهای دیگر شکل گرفته و نمی توان آن را هم یک شبه و یک باره حل کرد.وی ادامه داد: غالب روستاییان با مهاجرت به شهر به دلیل عدم تمکن مالی مناسب اقدام به سکونت در مناطق حاشیه ای و ارزان قیمت شهرها کرده و در نتیجه تداخل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... روی می دهد که نتیجه این تداخل و دشواری در تعامل این تضادها، نمود و بروز معضلات مربوط به حاشیه نشینی است.

جعفری با بیان این که رفع معضل حاشینه نشینی نیازمند برنامه ریزی گسترده است، می گوید: متأسفانه در زمانی که حاشیه نشینی در اطراف یک شهر در حال شکل گیری است به آن توجه چندانی نمی شود حال آن که در مقطع شکل گیری حاشیه نشینی می توان با هزینه ای به مراتب کمتر آن را حل و از گسترش آن جلوگیری کرد.

حاشیه نشینی در بجنورد

به گفته وی در هر صورت اکنون حاشیه نشینی در بجنورد و پیرامون بسیاری از شهرهای دیگر شکل گرفته و نمی توان آن را هم یک شبه و یک باره حل کرد.

این نماینده مجلس تصریح می کند: در این زمینه حتی وضع قانون برای حاشیه نشینان نیز نمی تواند چندان مشکل گشا باشد چرا که بار‌ها شاهد بودیم در مشکلات این چنینی، بار‌ها و بار‌ها قانون دور زده می شود.

جعفری یکی از مهم ترین راهکارهای مقابله با معضل حاشیه نشینی را جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیراصولی و غیرقانونی در حاشیه شهرها می داند و می گوید: باید مسئولان و مدیران در زمینه حاشیه نشینی قوانین موجود را با قاطعیت اجرا کنند اما متأسفانه در حال حاضر غالب مسئولان در این زمینه نگران ایجاد نارضایتی عمومی و تبعات اجتماعی آن هستند.

وی می افزاید: وقتی رفع معضل حاشیه نشینی و مسائل مربوط به آن پاس کاری می شود، روشن است که آسیب ها و مشکلات متعدد آن دست به دست هم داده و حاشیه نشینی را به عنوان مشکلی فراموش شده به همراه آسیب ها و ناهنجاری های متعدد آن باقی می گذارد.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
47
993
1636259
پنج شنبه، 30 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...