A+ R A-

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس،باشگاه خبرنگاران:پیکره هیئت امنای دانشگاه آزاد در وزارت علوم/جذب ۱۸ هزاردانشجوی دکتری با انگیزه تجاری فاجعه‌ای علمی است

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس،باشگاه خبرنگاران:پیکره هیئت امنای دانشگاه آزاد در وزارت علوم/جذب ۱۸ هزاردانشجوی دکتری با انگیزه تجاری فاجعه‌ای علمی استعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص سکوت وزارت علوم در زمینه جذب ۱۸ هزار دانشجوی دکترای دانشگاه آزاد عنوان کرد: وزارت علوم تحت سیطره هیئت امنای دانشگاه آزاد است.

پیکره هیئت امنای دانشگاه آزاد در وزارت علوم/ جذب ۱۸ هزار دانشجوی دکتری با انگیزه تجاری فاجعه‌ای علمی است

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران با اشاره به عملکرد بی‌واسطه دانشگاه آزاد اظهار کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد وزارت علوم تحت سیطره هیئت امنای دانشگاه آزاد است و آنطور که آن‌ها می‌خواهند مماشات می‌کنند.

وی گفت: جذب یکباره ۱۸ هزار دانشجوی دکترای بدون فراهم کردن ارکانی همچون اعضای هیئت علمی، امکانات آموزشی و پژوهشی به نوعی فاجعه‌ای علمی است و می‌تواند جریان علم را در کشور دچار مشکل سازد.

جعفری با بیان اینکه رئیس کمیسیون با ارسال نامه‌ای به مسئولین این دانشگاه سعی کرد مشکلات این موضوع را گوشزد کند، ادامه داد: پایان اردیبهشت آخرین زمان مسئولین این دانشگاه برای اخذ مجوز رشته محل‌ها بود اما هیچ گزارشی در خصوص عملکرد دانشگاه آزاد در این زمینه به دست ما نرسیده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: متاسفانه وزارت علوم تحت تاثیر دانشگاه آزاد است و ادامه روند کمی فعالیت‌های این دانشگاه فاجعه‌ای بزرگ در عرصه علم در کشور به حساب می‌آید.

وی با اشاره به اینکه ساده‌ترین افراد هم تشخیص می‌دهند جذب یکباره ۱۸ هزار دانشجوی دکتری کار غیر منطقی است، افزود: جذب یکباره ۱۸ هزار دانشجوی دکتری سود کلانی برای مسئولین این دانشگاه دارد که موجب شده قانون را در این زمینه نادیده بگیرند.

جعفری تاکید کرد: مجلس قانون‌گذار است و ما در حد توانمان پیگیری می‌کنیم اما نظارت بر نحوه صحیح اجرای قانون و برخورد با هر بار تخلف در این زمینه برعهده قوه قضاییه است.

وی یادآور شد: مجلس در خصوص پیگیری تخلفات دانشگاه آزاد قاطعیت کامل دارد و توصیه ما به وزارت علوم هم این است که با دل‌سوزی به وضعیت این دانشگاه نگاه نکند و مطالب نظام و جامعه را مد نظر داشته باشد و به رسالت اصلی خود بازگردد.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات (1)

  • mohsen82034@yahoo.com

    سلام دکتر خدا عمرت بده ایشالا شما بتونی یه کاری برا علم این کشور بکنی

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
380
650
1637242
جمعه، 31 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...