A+ R A-

نماینده مردم بجنورد در مجلس مطرح کرد توجه ویژه به توسعه متوازن استان‌ها در تدوین برنامه ششم

نماینده مردم بجنورد در مجلس مطرح کرد توجه ویژه به توسعه متوازن استان‌ها در تدوین برنامه ششمنماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم، گرمه در مجلس شورای اسلامی گفت: در تدوین برنامه ششم توسعه توجه خاصی به توسعه متوازن استان‌ها خواهد شد.

خبرگزاری فارس: توجه ویژه به توسعه متوازن استان‌ها در تدوین برنامه ششم به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، قاسم جعفری عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با یادآوری اینکه این دیدار در آستانه چهارمین سال آغاز به کار مجلس نهم است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این دیدار بر توجه به تولید داخلی در راستای اقتصادی سفارش کردند که باید از سوی همه مسئولان نظام اسلامی مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: طبق فرمایش رهبر انقلاب اسلامی باید از ظرفیت و توان داخلی در تامین نیازهای جامعه استفاده شود که البته برخی وزارتخانه ها در این زمینه کوتاهی‌هایی می‌کنند.

دبیر مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به‌عنوان نمونه در بخش تولید محصولات کشاورزی، یکی از تولیدکنندگان پنبه منطقه که تولیدات مرغوبی داشت، به‌ دلیل صدور مجوزهای واردات پنبه از خارج دچار ضرر شد.

جعفری با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی توجه زیادی به مسئله اقتصاد و معیشت مردم دارد، گفت: بی‌گمان مجلس بیشترین رفت‌و‌آمدهای خود با دولت را با وزرای اقتصادی دارد و نشست‌های مختلفی را تاکنون برگزار کرده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم، گرمه در مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب قوانینی مانند رفع موانع تولید، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین قانون اصناف از جمله قوانینی بوده که حاصل این نشست‌ها و مجلس با دولت بوده است.

وی همچنین توصیه رهبری برای استفاده از ماه‌های پربرکت شعبان و رمضان برای خودسازی و تزکیه نفس را در این دیدار برشمرد و افزود: ایشان همچنین بر مدیریت مسئولان در رفتار و گفتار تاکید داشتند که این نکته بسیار مهمی است.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است تا مسئولان به سمت خود‌کنترلی بروند و با روحیه دینی زمینه‌های خدمت‌رسانی را افزایش دهند. توجه به توسعه متوازن استان‌ها در برنامه ششم توسعه وی همچنین با اشاره به اینکه تدوین برنامه ششم توسعه در حال انجام است، گفت: در این برنامه توجه خاصی به توسعه متوازن استان‌ها خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم، گرمه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در گذشته به‌خاطر عدم توجه به توسعه متوازن در استان‌ها، مشکلات جدی داشته‌ایم که امیدواریم سهم استان‌ها از توسعه به طور عادلانه دیده شود.

وی بیان کرد: عدم توجه به توسعه متوازن استان‌ها و مناطق در کشور در گذشته موجب ایجاد محرومیت‌هایی در استان‌ها از جمله خراسان‌شمالی شده است.

به گفته نماینده مردم پنج شهرستان خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی، این استان در شاخص‌های توسعه با میانگین کشوری فاصله دارد که باید در برنامه ششم توسعه جبران شود.

وی پایین بودن شاخص‌های راه روستایی، سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی و اقتصادی، آب روستایی را از جمله مشکلات استان برشمرد. بعید است که استیضاح وزیر کشور به صحن علنی مجلس بیاید

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره برخی گمانه‌زنی‌ها در خصوص استیضاح وزیر کشور گفت: اساس آن، گمانه‌زنی بوده و بعید است که استیضاح وزیر کشور به صحن علنی مجلس بیاید. وی در عین حال بر تغییر و تجدید نظر در برخی از موضوعات در وزارت کشور تاکید کرد.

دبیر مجمع نمایندگان خراسان‌شمالی در مجلس شورای اسلامی همچنین هر گونه اظهار‌نظر درباره تغییر استاندار این استان را شایعه دانست.

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
38
194
1639554
جمعه، 07 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...