A+ R A-

حواس‌پرتی استیضاح‌کنندگان فانی، استیضاح را زودتر از موعد به صحن کشاند

 حواس‌پرتی استیضاح‌کنندگان فانی، استیضاح را زودتر از موعد به صحن کشاندایلنا: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه علت‌العلل همه مشکلات آموزش وپرورش، وزیر نیست، گفت: رهبر انقلاب در ابلاغ سیاست‌های کلی سند تحول، اعلام کردند، همه حاکمیت یعنی مجلس، دولت و سایر سازمان‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند. حواس‌پرتی استیضاح‌کنندگان فانی، استیضاح را زودتر از موعد به صحن کشاند

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ماجرای استیضاح فانی و اینکه آیا بالاخره منتفی شده است یا خیر، گفت: برخی نمایندگان 7-8 ماه بود که در این باره اصرار می‌کردند و هیات رییسه و تعدادی از نمایندگان بنا را بر تعامل گذاشتند و جلسات مختلفی را هم برگزار کردند که استیضاح انجام نشود.

وی افزود: بالاخره با اصرار استیضاح‌کنندگان، استیضاح در صحن اعلام وصول شد، البته نمایندگان حواسشان نبود و براساس آیین‌نامه قبلی اقدام و استیضاح را مستقیما به هیات رییسه ارائه کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه 7-8 ماه پیش آیین‌نامه استیضاح اصلاح شد، افزود: براساس این اصلاحیه استیضاح باید ابتدا به کمیسیون تخصصی مربوطه ارجاع داده شود. همچنین وزیر و استیضاح‌کنندگان باید طی جلسه‌ای صحبت کنند و اگر بعد از جلسه باز دوباره اصرار بر این داشتند که به صحن ارجاع داده شود، به هیات رییسه گزارش داده می‌شود و هیات رییسه اعلام وصول می‌کند.

جعفری با بیان اینکه استیضاح فانی هفته آینده در کمیسیون تخصصی بررسی می‌شود، گفت: روند استیضاح بستگی به آن جلسه دارد که وزیر بتواند استیضاح‌کنندگان را قانع کند یا نه. اگر کنار بیایند استیضاح منتفی می‌شود و اگر کنار نیایند؛ آن موقع به هیات رییسه گزارش می‌شود و استیضاح در صحن اعلام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جزو استیضاح‌کنندگان نیستم، تصریح کرد: اما 70 درصد خواسته‌های که استیضاح‌کنندگان را وارد می‌دانم، دلیلش هم این است که موکلین ما یعنی فرهنگیان آنها را می‌خواهند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به برخی از مشکلات آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: به طور مثال مدارس تخریبی و غیرمقاوم سازی شده در شرایط خوبی قرار ندارند؛ ما همیشه دعا می‌کنیم زلزله نیاید، یا اگر هم می‌آید؛ زمانی که مدارس دایر است، نیاید.

جعفری همچنین به بی‌توجهی مسئولان آموزش وپرورش به سند تحول بنیادین اشاره کرد و گفت: این همه برای سند تحول آموزش وپرورش زحمت کشیده شده، اما اجرایی نشده است.

وی با تاکید بر اینکه علت‌العلل همه مشکلات آموزش وپرورش، وزیر نیست، گفت: رهبر انقلاب در ابلاغ سیاست‌های کلی سند تحول، اعلام کردند، همه حاکمیت یعنی مجلس، دولت و سایر سازمان‌ها باید به آموزش و پرورش کمک کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه همه مشکلات با رفتن یک وزیر درست نمی‌شود، اظهار کرد: البته وزیر هم بی‌تاثیر نیست و باید یک نگاه بینابینی را در نظر گرفت.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
14
381
1637257
شنبه، 01 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...