A+ R A-

با حضور رییس بنیاد مستضعفان صورت گرفت، واگذاری اسناد 2100 فقره املاک مسکونی و زراعی به مرزشینان خراسان شمالی

 با حضور رییس بنیاد مستضعفان صورت گرفت، واگذاری اسناد 2100 فقره املاک مسکونی و زراعی به مرزشینان خراسان شمالیرییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اسناد 2100 فقره املاک مسکونی و زراعی بنیاد علوی را به مرزنشینان و اقشار کم درآمد و محروم استان خراسان شمالی واگذار کرد.

[واگذاری اسناد 2100 فقره املاک مسکونی و زراعی به مرزشینان خراسان شمالی]

به گزارش ایرنا محمد سعیدی کیا روز دوشنبه در آیین واگذاری اسناد مزبور به ساکنان محروم شهرستان ترکمن نشین راز و جرگلان، اظهار کرد: جمهوری اسلامی در خدمات دهی به مردم، بین شیعه و سنی فرقی نمی گذارد.

وی افزود: به برکت همین نگاه نظام اسلامی، امروز وضعیت مناطق محروم ما با گذشته اصلا قابل مقایسه نیست.

وی خواسته اصلی و بحق مردم این مناطق را اشتغال دانست و گفت: وقتی که مردم بتوانند معیشت خود را تامین کنند، به طور خودکار مابقی نیازهایشان نیز بتدریج برطرف می شود.

در این مراسم که در روستای مرزی کلاته ابریشم بخش جرگلان برگزار شد همچنین اسناد عرصه 98 واحد آموزشی منطقه از سوی رییس بنیاد مستضعفان، به اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی واگذار شد.

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی در این آیین از مرزنشینان به عنوان بهترین مرزبانان کشور یاد کرد و خواستار توجه بیشتر برای حل مسائل و مشکلات آنان شد.

قاسم جعفری گفت: اسنادی که امروز به مردم تحویل می شود می تواند بسیاری از مشکلات آنان را کاهش دهد. وی خواستار راه اندازی شعبه اداره ثبت اسناد در شهرستان مرزی راز و جرگلان شد.

جعفری ایجاد و ساماندهی راه های ارتباطی را از دیگر نیازهای این خطه برشمرد و افزود: در سفر استانی دولت، ساخت، مرمت و آسفالت 660 کیلومتر راه در استان تصویب شد که این می تواند تحولی را در وضعیت راههای روستایی استان و شهرستان ایجاد کند.

وی رشد و توسعه شهرستان راز و جرگلان را در گرو توجه به صنعت پرورش اسب و صنایع دستی دانست و گفت: برای سرمایه گذاری در این بخش ها باید خود مردم پای کار باشند.

سرپرست فرمانداری راز و جرگلان نیز در این مراسم با اشاره به روند تکمیل ساختارهای اداری این شهرستان نوپا، گفت: تحقق مصوبات سفر سال 91 رهبری به استان، می تواند چهره استان و بخصوص مناطق کمتر برخودار چون راز و جرگلان را عوض کند.

آخوند صمدی امام جمعه سنی بخش جرگلان نیز در این مراسم از بیکاری به عنوان مشکل اصلی این منطقه یاد کرد و خواستار ایجاد بستر لازم برای صدور تولیدات فرش ابریشم و پشتی ترکمن و نیز اسب اصیل ترکمن از این منطقه به بازارهای جهانی شد.

شهرستان مرزی راز و جرگلان با 70 هزار نفر جمعیت در شمال خراسان شمالی قرار دارد که اکثر جمعیت این شهرستان را ترکمن های سنی مذهب تشکیل می دهند.

انتهای پیام /*

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
149
210
1622266
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...