A+ R A-

جعفری در گفت‌وگو با فارس: ارسال توافق بدون امضا به پایتخت‌ها انداختن توپ در زمین ایران است

جعفری در گفت‌وگو با فارس: ارسال توافق بدون امضا به پایتخت‌ها انداختن توپ در زمین ایران استنماینده مردم بجنورد در مجلس گفت: ارسال توافق بدون امضا به پایتخت‌ها به این معنی است که 1+5 می‌خواهد توپ را در داخل زمین ایران بیاندازد.

خبرگزاری فارس: ارسال توافق بدون امضا به پایتخت‌ها انداختن توپ در زمین ایران است

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اینکه توافق در عرف داخلی و بین‌المللی معنای مشخصی دارد، گفت: تضمین الزام آور بودن توافق امضایی است که پای آن درج می‌شود.

وی با اشاره به اخباری که از ارسال متن توافق میان ایران و 1+5 بدون امضای طرفین به پایتخت‌ها در ساعات آینده حکایت دارد، خاطرنشان کرد: اگر متن توافق بدون امضا باشد در این صورت هر چیزی را می‌توان به آن اضافه کرد و یا از آن حذف کرد.

جعفری با یادآوری مذاکرات لوزان گفت: درباره تفاهم لوزان شاهد بودیم که با اینکه تاکید می‌شد که یک بیانیه است اما بعدا آمریکایی‌ها گفتند همین بیانیه به منزله توافق الزام آور است.

وی باقی ماندن در همین حالت در مذاکرات را مطلوب طرف غربی ذکر کرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی ما عملا بسیاری از خواسته‌های 1+5 را از جمله تقلیل سطح غنی‌سازی خود اجرا کردیم اما در مقابل آنها اقدامات مورد نیاز ما را انجام نداده‌اند و تنها مواردی مانند لغو تحریم بیمه 6 ماهه شرکت‌ها را به اجرا گذاردند.

باید پرسید کدام شرکت شش ماه برای کشتی‌ها قرارداد می‌بندد؟

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری شروط و قیود فراونی که طرف غربی برای آزاد کردن پول‌های بلوکه شده کشورمان گذاشته است گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای و خطوط قرمزی را که باید در داخل ان حرکت کند را مشخص کردند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها بار دیگر بدعهدی و اعتماد ناپذیری خود را در روزهای اخیر ثابت کردند تصریح کرد: مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت تائید هر توافقی میان ایران و 1+5 از سوی نمایندگان و مراجع ذی‌صلاح تکلیف همه را روشن کرده است.

جعفری در پایان گفت: ارسال توافق بدون امضا به پایتخت‌ها به این معنی است که 1+5 می‌خواهد توپ را در داخل زمین ایران بیاندازد.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات (1)

  • غضنفر

    بابا جون اگه امضاء می کردن که توافق بود اول مجلس تایید کنه اگه اوکی رو داد بعد بندگان خدا امضاش می کنند شما نگران بی امضاء بودن اون نباش یکبار دیگه قانون اساسی رو برو خوب بخون آقای نماینده .

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
23
797
1639345
پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...