A+ R A-

استفاده جانبی از مذاکرات هسته ای، پیروزی توافق را به شکست تبدیل می کند

استفاده جانبی از مذاکرات هسته ای، پیروزی توافق را به شکست تبدیل می کنددکتر قاسم جعفری نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی در زمینه توافق هسته ای بین ایران و کشورهای گروه ۱+۵ گفت: استفاده جانبی از مذاکرات هسته ای پیروزی را به شکست تبدیل می کند

قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این که پس از این مذاکرات و دست یابی به توافق لازم است از دو مساله پرهیز کنیم، افزود: افراط گرایی در این که با این توافقات همه چیز را از دست داده ایم و ذوق زدگی و الکی خوش شدن دو موضوعی هستند که باید از سوی همه رعایت شوند.

جعفری ادامه داد: دو مورد دیگر که باید مورد توجه قرار گیرند این است که متن توافقنامه باید به دقت بررسی شود و در صورت تصویب، در مرحله عمل دچار شکست نشود چرا که ما می دانیم برخی از کشورهای طرف مقابل، بد قول هستند.

وی اضافه کرد: استفاده جانبی و دو قطبی کردن جامعه و همچنین رفتارهای احساساتی و یا جاهلانه در مورد توافقات هسته ای به ضرر کشور بوده و می تواند پیروزی را دچار شکست و فرصت را به تهدید تبدیل کند.

قاسم جعفری وی توافق هسته ای را در مجموع اتفاق خوبی قلمداد کرد و توضیح داد: ما دچار دو مساله بودیم؛ یکی بزرگ نمایی تحریم ها و دیگری خودتحریمی به گونه ای که تقریبا در هر جایی که کارها قفل بود یک جو روانی وجود داشت که همه چیز را به تحریم نسبت می دادیم.

جعفری اظهار داشت: توافق هسته ای در عرصه بین الملل نیز بازتاب خوبی دارد چرا که تمام تلاش دشمن این بود نظام جمهوری اسلامی را نظامی معرفی کند که برای خودش تک می پرد و اصلا به معادلات بین المللی توجهی ندارد.

وی ادامه داد: اما با انجام توافقات هسته ای به دنیا ثابت شد که ایران میراث دار تمدن کهنی بوده و قدرت منطق بالایی دارد و در عین حال که در مقابل زیاده خواهی دیگران می ایستد به قوانین و نظامات بین المللی نیز احترام می گذارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافقات هسته ای ایران با کشورهای عضو گروه ۱+۵ در منطقه نیز ارزش بالایی دارد، توضیح داد: در واقع نوچه های قدرت های بزرگ جهان در منطقه از جمله رژیم اشغالگر صهیونیستی وعربستان و مابقی کشورها در این رابطه یا با عصبانیت حرف می زنند و یا به کما رفته اند.

جعفری اظهار کرد: توافقات هسته ای در عرصه اقتصادی کشور نیز می تواند در دراز مدت اثرگذاری مثبتی را داشته باشد.

وی گفت: به دلیل تحریم های کشور، تعاملات روزمره شهروندان درعرصه جهانی دچار مشکل بود لذا به نظر می رسد این توافقات در این زمینه نیز با اتفاقات خوبی همراه خواهد بود.

جعفری بیان کرد: در این مذاکرات و توافق هسته ای که یک طرف ایران و یک طرف جهان ایستاده بود، به کشورهای منطقه ای ثابت شد که بدون ایران نمی شود در منطقه کاری کرد و موضوعی را به سرانجام رساند.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
131
233
1638421
سه شنبه، 04 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...