A+ R A-

مخبر کمیسیون آموزش عالی مجلس: عملکرد برخی مسئولان دانشگاهی با ادعای حمایت آنان از دانشگاه پیام نور متناقض است

مخبر کمیسیون آموزش عالی مجلس: عملکرد برخی مسئولان دانشگاهی با ادعای حمایت آنان از دانشگاه پیام نور متناقض استمخبر کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد برخی مسئولان دانشگاهی با ادعای حمایت آنان از دانشگاه پیام نور متناقض است و بنده به مسئولان وزارت علوم هشدار می‌دهم.

خبرگزاری فارس: عملکرد برخی مسئولان دانشگاهی با ادعای حمایت آنان از دانشگاه پیام نور متناقض است به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، قاسم جعفری ظهر امروز در جلسه مشترک هیئت رئیسه سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و روسای مرکز واحدهای دانشگاه پیام‌نور آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه حرکت به سوی علم و دانش یک رویکرد و رسالت مهم در کشور است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر احیای تمدن اسلامی تاکید کرده‌اند که این امر با توجه به علم و دانش میسر خواهد بود و چاره دیگری در این زمینه نداریم.

مخبر کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: علم‌آموزی و تلاش برای کسب دانش یک حق طبیعی است اما در حال حاضر قدرت‌های جهانی به واسطه قدرت خود مانع از کسب دانش می‌شوند و این در حالی است که ملت ایران از حق خود کوتاه نیامده و در تمام 36 سال گذشته بر حق خود اصرار کرده است.

جعفری قدرت، اراده و صلابت را سه خصلت مهم مردم ایران در سایه ولایت فقیه و ارزش‌های اسلامی دانست و گفت: نیازمند تقویت اراده در تمام مسیرها هستیم و نتیجه این اراده در مذاکرات هسته‌ای خود را نشان داد و در حال حاضر با 19 هزار سانتریفیوژ به مذاکره با غرب رفتیم.

وی تصریح کرد: دانشگاه ما باید رسالت محور باشد و اگر قرار است خروجی دانشگاه انسان عالم متخلق به اخلاق الهی باشد نتیجه گرفته‌ایم و باید در این مسیر حرکت کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید وجهه اجتماعی دانشگاه پیام نور حفظ شود، تاکید کرد: تحصیل وجهه پیام نور در نزد مردم و تصمیم‌سازان کشوری باید صورت گیرد و امروز وظیفه دارید تا تصمیم‌سازان درست توجیه شوند و این دانشگاه کمک کار سایر بخش‌های دانشگاهی است.

مسئولان دولت قبلی تلاش می‌کردند تا دانشگاه پیام نور، دانشگاه آزاد را زمین بزند

وی یادآور شد: برخی مسئولان در دولت قبلی تلاش می‌کردند تا دانشگاه پیام نور برای زمین زدن دانشگاه آزاد 400 هزار دانشجو پذیرش کند که در همان زمان با این امر مخالفت کردیم چرا که ظرفیت پذیرش 170 هزار نفر بود.

جعفری ادامه داد: دانشگاه پیام نور در سند بالا دستی آموزش عالی کشور دارای جایگاه است و این دانشگاه ویژگی‌های خوبی دارد که صرفه‌جو بودن و میزان پایین شهریه‌ها از این موارد است و سرانه تحصیل در این دانشگاه بسیار پایین‌تر از سایر دانشگاه‌ها است.

وی تاکید کرد: وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی مصیبت‌بار است و این در حالی است که در دانشگاه‌های پیام‌نور به واسطه بومی‌سازی این ناهنجاری‌های اخلاقی را شاهد نیستیم.

مخبر کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی افزود: 2 میلیون متر مربع فضاهای آموزشی و کارگاهی دانشگاه پیام نور کشور است و یک میلیون متر مربع فضا نیز در حال احداث است که این فضاها سرمایه بزرگی هستند.

وی افزود: عملکرد برخی مسئولان دانشگاهی با ادعای حمایت آنان از دانشگاه پیام‌نور متناقض است و بنده به مسئولان وزارت علوم هشدار می‌دهم تا حمایت از این دانشگاه ادامه داشته باشد و باید توجه داشت که پیام نور افراد نیست بلکه خود دانشگاه است.

وی با اشاره به برخی جریانات سیاسی در کشور تاکید کرد: جریانات سیاسی و اجتماعی خارج از دانشگاه‌ها نباید دانشگاه پیام نور را متاثر کند و نگران تاثیرگذاری حواشی در دانشگاه پیام نور هستیم.

مخبر کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دانشگاه نباید ابزاری برای برخی رفتارهای سیاسی باشد و مدیریت ناپایدار این دانشگاه نباید ادامه داشته باشد و دانشگاه پیام نور این ظرفیت را دارد که مدیریت آن از این دانشگاه انتخاب شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه پیام‌نور مدیریت‌ساز است و می‌توانیم جاهای دیگری هم که نیازی باشد مدیر بفرستیم ولی متاسفانه واقعیت دانشگاه پیام‌نور برای برخی مسئولان ارشد آموزش عالی کشور ناشناخته باقی مانده است.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
62
210
1622179
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...