A+ R A-

مشکل آنجاست که همه‌ چیز سیاسی می بینیم تا آنجا که اقتصادی‌ترین سؤال، سیاسی تعبیر می‌شود.

مشکل آنجاست که همه‌ چیز سیاسی می بینیم تا آنجا که اقتصادی‌ترین سؤال، سیاسی تعبیر می‌شود.قاسم جعفری نماینده بجنورد، مانه و سملقان، رازوجرگلان،جاجرم و گرمه در گفت‌وگو با فرارو در مورد سؤال "زیرپوست بسیاری از سوا لات مجلس مسائل سیاسی جناحی قرار دارد." گفت: نماینده مجلس، وزیر و ... افراد سیاسی هستند و هر رفتار یک فرد سیاسی قابل‌تعبیر است. شرکت یا عدم شرکت در یک جلسه، اخم کردن، خندیدن، یک اظهارنظر و ... لذا سوا لات و تذکرها و درخواست استیضاح‌ها نیز ازجمله همین رفتارهای سیاسی قابل‌تعبیر است.

وی افزود: معنای سیاست مدرن، تدبیر است اما وقتی به معنای از این واژه استفاده می‌کنیم یعنی اغراض شخصی و جناحی. به‌عنوان‌مثال در خصوص سؤال از وزیر اقتصاد برخی روزنامه‌ها نوشتند که همیشه پای یک پایداری در میان است. زمانی هم که من سال قبل از یک وزیر سؤال کردم، همین را نوشته بودند درحالی‌که نه من عضو پایداری هستم و نه آقای بذرپاش.

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: وقتی‌که از عملکرد نمایندگان تعبیر کار سیاسی می‌شود باید به این مهم توجه داشته باشید که رییس‌جمهور از هر فرصتی استفاده می‌کند تا سیاست‌های حکمرانی خود را توضیح دهد. این فرصت یک‌بار روز طبیعت است، یک‌بار روز خبرنگار و ... . این یعنی کار سیاسی کردن و بد هم نیست. مشکل آن است که ما همه‌چیز را سیاسی می‌بینیم تا جایی که اقتصادی‌ترین سؤال، سیاسی تعبیر می‌شود.

جعفری با تأکید بر این‌که ماهیت حکومت چندبعدی است، گفت: یک استیضاح یا سؤال برای کشور و جامعه هزینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ... دارد پس نمی‌توان گفت که چرا سیاسی است و یا سیاسی بودن آن را انکار کرد اما این‌که با اهداف شخصی یا منافع باندی باشد غلط است.

وی در پاسخ به این پرسش که فارغ از غلط بودن یا درست بودن این رویه، چقدر از سوالات مجلسی‌ها با این رویکرد مطرح می‌شود؟ گفت: من نمی‌توانم در این خصوص چیزی بگویم چون کار آماری نکرده‌ام و اطلاعی ندارد. در مورد خودم می‌توانم بگویم که هیچی اما در مورد دیگران می‌دانم. نمی‌توانم انکار کنم که چنین مسائل وجود دارد اما اطلاع دقیقی هم نمی‌توانم بدهم.

نظرات/سوالات (1)

  • غضنفر

    خود حضرات همه چیز رو سیاسی کردن مردم که دارن زندگی شون رو می کنند .

لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
119
210
1622236
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...