A+ R A-

دکتر جعفری مطرح کرد لزوم عدالت در اختصاص یارانه مطبوعات از سوی وزارت ارشاد

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه وسملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی بر لزوم رعایت عدالت در اختصاص یارانه مطبوعات از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: لزوم عدالت در اختصاص یارانه مطبوعات از سوی وزارت ارشاد
 

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، قاسم جعفری عصر امروز در دیدار با تنی چند از مدیران نشریات و فعالان رسانه‌ای خراسان شمالی اظهار کرد: اساساً در پرداخت یارانه، دولت باید همانند یک پدر عمل کند و با رعایت عدالت، یارانه مربوطه را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

وی ادامه داد: اساس توزیع یارانه مطبوعات باید بر اساس عدالت و فارغ از گرایش سیاسی رسانه‌ها باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه وسملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه به برخی از مطبوعات خاص یارانه بالا و به برخی کم اختصاص یابد، شایسته نیست.

این مسئول عنوان داشت: بدون شک امروزه رسانه‌ها و فعالان این عرصه با مشکلات زیادی مواجه هستند و باید برای رفع مشکلات متولیان امر اهتمام بیشتری داشته باشند.

جعفری اظهار کرد: اساساً برای کاهش مشکلات رسانه‌ها باید تدبیر ویژه‌ای صورت گرفته تا رسانه‌ها تقویت شوند.

وی با تأکید بر استقلال رسانه‌ها گفت: نباید رسانه در رسالتی که بر دوش داشته وابسته به دستگاه باشد بلکه از نظر مالی بایستی به‌گونه‌ای تامین شود که دغدغه‌ای در این زمینه نداشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه وسملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی درباره یارانه مطبوعات نیز گفت: باید عدالت در اختصاص یارانه مطبوعات از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه قرار بگیرد.

این مسئول همچنین با اشاره به اینکه بخش مهمی از حیات نشریات بستگی به آگهی دارد، بیان داشت: لازم است تا توزیع این آگهی‌ها با رویکرد حمایتی از نشریات انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه وسملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی همچنین از زحمات دست‌اندرکاران نشریات استان در راستای انجام رسالت فرهنگی و اطلاع‌رسانی قدردانی کرد.

به گزارش فارس، در این دیدار برخی از مدیران نشریات محلی نسبت به ایجاد برخی محدودیت‌ها از سوی سازمان بازرسی خراسان شمالی برای انتشار آگهی مناقصه و مزایده انتقاد کرده و خواستار پیگیری از سوی مجلس شدند.

آنان عنوان کردند که این اقدام سلیقه‌ای بوده و در سایر استان‌های کشور مناقصه و مزایده‌های مختلف بدون هیچ‌گونه محدودیتی در نشریات محلی انتشار می‌یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه وسملقان، راز و جرگلان، جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی هم نسبت به پیگیری این موضوع نشریات محلی قول مساعد داد.

به گزارش فارس، خراسان شمالی دارای دو روزنامه و پنج نشریه است که به‌صورت هفتگی، دو هفتگی و ماهانه انتشار می‌یابد.

استان خراسان شمالی با داشتن هشت شهرستان 867 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
101
210
1622218
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...