A+ R A-

نماینده مجلس: هدف طرح رتبه بندی ارتقای کیفیت فرآیند آموزش وپرورش است

 

بجنورد– ایرنا- سخنگوی کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: هدف طرح رتبه بندی ارتقای کیفیت فرآیند آموزش وپرورش است ودراین طرح معلم باید مداوم درحال آموختن باشد ودرصورت اجرای این فعالیت است که به صورت مالی هم حمایت می شود.

 

 

به گزارش چهارشنبه شب روابط عمومی آموزش وپرورش خراسان شمالی ، قاسم جعفری نماینده مردم شهرستانهای بجنورد، مانه و سملقان، رازو جرگلان، جاجرم و گرمه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: طرح رتبه بندی معلمان هدفش مالی نبود و اجرای آن یکی از زیر مجموعه شش نظامی است که بر اساس سند تحول باید صورت گیرد.
وی افزود: در یک سال ونیم گذشته بلایی به سر آموزش وپرورش از طریق فضای مجازی آمد که از معلم شخصیتی ساختند که وقتی مقابل دانش آموز قرار می گیرد مجسمه نداری و فقر و محرومیت دیده می شود.
وی ادامه داد: شان وجایگاه معلم از طریق فضای مجازی پایین آمده وتا 10سال دیگر هم شخصیت ضربه خورده معلم درست نخواهد شد .
وی افزود: این که اوباما بگوید' می دانم معلم ها تحت فشار هستند' ناشی از همین فضاست و نباید به این صورت باشد که اوباما برای معلم های ما و فضای آموزش و پرورش این جمله را بگوید.
به گفته وی ، مشکل آموزش وپرورش با رفتن یکی وآمدن دیگری جبران نمی شود و باید نگاه دولت به آموزش وپرورش تغییر کند برای همین، یکسال جلوی استضیاح را گرفتیم وبه تعویق انداختیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این دیدارگفت: دربحث خیرین لازم است نهضتی راه بیافتد تا در این بخش جذب بیشتری از سرمایه های مادی و معنوی را داشته باشیم و در این خصوص خوب است که فرهنگ سازی هم در مدارس برای دانش آموزان صورت بگیرد.
براتعلی حاتمی مشکلات و آسیب های اجتماعی موجود در کلاته محمد علی پهلوان،صندل آباد واحمد آباد را مورد اشاره قرار داد و گفت: مشکلات این مناطق تنها مربوط به آموزش و پرورش نیست و لازم است تمامی دستگاه ازمسکن وشهرسازی تادیگر ادارت وارد شده ودرحوزه اجتماعی و فرهنگی برای حل مشکلات این منطقه اقدام کنند.
وی افزود:باتوجه به مشکلات کمبود فضای آموزشی در این مناطق ازسازمان نوسازی درخواست کانکس شده است تا مشکلات برای شروع سال تحصیلی رفع شود.
حاتمی افزود:برای برخی پروژه هایی که می خواهیم افتتاح کنیم هنوز امتیازات اصلی و پروانه ها اخذ نشده است و از دید شهرداری باید مبالغی جهت اخذ پروانه ساخت داده می شد که لازم است این مشکل بررسی شود.
وی ادامه داد:تا آبان ماه 540 نفر درآموزش وپرورش خراسان شمالی بازنشسته می شوند وباتوجه به مشکل کمبود نیرو لازم است دراین خصوص تدابیری اندیشیده شود.
1744/

 

 

 

انتهای پیام /*

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
723
235
1639248
چهارشنبه، 05 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...