A+ R A-

جعفری در گفت‌وگو با میزان: اجازه ندهیم دانشگاه تریبون سیاسی احزاب شود/ لزوم رعایت اعتدال در طرح مسائل سیاسی

 

خبرگزاری میزان- سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی سیاست زدگی را آفت فضای آموزشی کشور عنوان و تصریح کرد: طرح مسائل سیاسی صرفا در جلساتی به منظور تبیین و روشنگری سیاسی صورت پذیرد و از دعواهای سیاسی در دانشگاه به شدت اجتناب شود.

قاسم جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره چگونگی طرح مسائل سیاسی در دانشگاه‌های کشور با توجه به انتخابات مهم سال جاری اظهار کرد: طرح این‌گونه مسائل در محیط فرهنگی و آموزشی دانشگاه با رعایت حدود و ثغور سیاست‌های کلی نظام منعی ندارد.

 

وی با مفید خواندن طرح مسائل سیاسی در دانشگاه، سیاست‌ورزی را اقتضاء دوره دانشجویی عنوان و تصریح کرد: طرح مسائل سیاسی صرفا در جلساتی به منظور تبیین و روشنگری سیاسی صورت پذیرد و از دعواهای سیاسی در دانشگاه به شدت اجتناب شود.

 

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی مهندسی "سیاست‌ورزی" در دانشگاه را آفت طرحِ مسائل سیاسی در محیط مقدس آموزشی عنوان و خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد که پرداخت به مسائل سیاسی در دانشگاه مهندسی شده باشد، به صورتی که عده‌ای از بیرون دانشگاه جریان‌سازی سیاسی انجام دهند به طور قطع فضای دانشگاه مسموم و سیاست‌زده می‌شود و این مشکل‌آفرین است.

 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی روشنگری سیاسی در دانشگاه را اقدامی شایسته و تاثیرگذار ارزیابی و افزود: طرح مسائل سیاسی با نیت روشنگری، محیط پر نشاطی را به وجود می‌آورد که به رشد و تعالی فکری و علمی دانشجویان کمک می‌کند.

وی با اشاره به بیاناتِ مقام معظم رهبری در لزوم جلوگیری از تبدیل دانشگاه به جولانگاه سیاسی افزود: ازنفوذ احزاب و گروه های سیاسی که در پی سیاست زده کردن دانشگاه هستند باید جلوگیری شود و حتی المقدور اجازه ندهیم دانشگاه تریبون سیاسی احزاب شود.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر رعایت اعتدال در طرح مباحث سیاسی افزود: میان ورود مباحث سیاسی به دانشگاه‌ها و مباحث علمی و آموزشی در این مجیط آموزشی و فرهنگی تعادل ایجاد شود. چنانچه دانشگاه‌های کشور تبدیل به بلندگوی احزاب و جناح‌های سیاسی بشوند، كسب و ترويج علم و دانش به حاشیه رانده شده، و خسارت‌های جبران‌ناپذیری برای کشور به بار خواهد آمد.

انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
146
797
1639468
پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...