A+ R A-

سرعت کنونی رشد علمی، ما را به اهداف سند چشم‌انداز نمی‌رساند

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر با همین سرعت در رابطه با رشد علمی پیش برویم، همان کشورهایی که فکر می‌کردیم در منطقه از ما عقب‌ترند از ما جلو خواهند زد و به اهداف سند چشم‌انداز نخواهیم رسید.

خبرگزاری فارس: سرعت کنونی رشد علمی، ما را به اهداف سند چشم‌انداز نمی‌رساند

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به فرارسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: امیدواریم دانشگاه‌ها در سال تحصیلی جدید جهت پیگیری رسالت‌هایی که برعهده دارند، تلاش کنند.

وی با اشاره به کاهش رشد علمی در کشور افزود: آموزش، پژوهش، فرهنگ و تربیت درست خلاصه رسالت‌های اصلی یک دانشگاه است و رشد علمی زمانی حاصل می‌شود که دانشگاه رسالت‌های اصلی خودش را پیگیری کند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس تاکید کرد: اگر دانشگاهی گرفتار حاشیه‌ها شود حتما از اصل باز خواهد ماند، به همین خاطر مسئولان باید مراقب باشند تا دانشگاه گرفتار حاشیه‌ها نشود.

جعفری تصریح کرد: رشد علمی کشور دغدغه جدی رهبر معظم انقلاب و همه دلسوزان است و وقتی معظم‌له کارشناسانه و با اطلاع جامع اعلام می‌کنند که ما کاهش رشد علمی داشتیم این دیگر جای بحث ندارد که امثال بنده بخواهم قضاوت کنم.

وی در خاتمه اظهار داشت: انتظار ما از متولیان امور و مسئولان این است که برای رشد علمی تمام تلاش خود را بکار گیرند زیرا اگر با همین سرعت در رابطه با رشد علمی پیش برویم همان کشورهایی که فکر می‌کردیم در منطقه از ما عقب‌تر هستند از ما جلو خواهند زد و به آن اهدافی که در سند چشم‌انداز تعریف کردیم نخواهیم رسید مگر اینکه با جدیت، هم‌‌افزایی و هم‌گرایی مسئله را پیگیری کنیم و در ان راستا حرکت کنیم.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
120
381
1637363
شنبه، 01 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...