A+ R A-

اگر حکام سعودی از اخلاق نبوی بهره ای داشتند از امت اسلامی عذرخواهی می کردند

مشهد - ایرنا - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر حکام سعودی از دین و تخلق به اخلاق نبوی بهره ای برده بودند بخاطر فاجعه بزرگ منا که جهان اسلام را عزادار کرد از امت اسلامی عذرخواهی می کردند.

 

 

 

قاسم جعفری روز چهارشنبه در همایش ملی نسبت دین و اخلاق در مشهد افزود: اگر علمای درباری عربستان معامله نمی کردند که از باب دین به دنیایشان برسند شاهد برخورد متکبرانه آنها در فاجعه منا نبودیم.
نماینده مردم بجنورد، مانه سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس اصل حقوقی مسوولیت، دولت عربستان اگر قصور کرده باید جبران کند و اگر تقصیر داشته باید مجازات نیز بشود.
وی افزود: در فاجعه انسانی منا هم قصور اتفاق افتاده و هم رویگردانی حکومت سعودی از روشن شدن جزییات، رخ داده است.
جعفری ادامه داد: حقوق اولیا دم در این فاجعه هم بر مبنای حقوق بین الملل خصوصی و هم در قالب حقوق بین الملل عمومی پیگیری خواهد شد.
رییس بخش الهیات و علوم اسلامی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: اخلاق یک بحران بین المللی است.
دکتر سید علی علم الهدی افزود: موضوع اخلاق از حالت انتزاعی آن در دانشگاهها خارج شده و اهمیت ملی و بین المللی پیدا کرده است.
وی گفت: اخلاق در سطح بین المللی با پیدایش تروریسم در جامعه بین الملل یک ویژگی خاص یافته و کانون مباحثات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.
رییس بخش الهیات و علوم اسلامی دانشگاه پیام نور خراسان رضوی
افزود: در سطح ملی نیز پدیه سکولارسازی از سال 1360 جامعه را مورد حمله قرار داده که امروز باید برای آن و شبهه هایی که ناشی از آن است پاسخ مناسبی یافت.
290 مقاله به دبیرخانه همایش ملی نسبت دین و اخلاق ارسال شد که 213 مورد آن مورد تایید هیات داوران قرار گرفت و از 10 اثر تقدیر به عمل آمد.
این همایش با هدف آسیب شناسی بعد معرفتی اخلاق در محورهای روانشناختی، تاریخی، معناشناختی، معرفت شناختی و وجودشناختی با حضور اعضا هیات علمی گروههای الهیات و معارف اسلامی دانشگاه پیام نور از سراسر کشور برگزار شد.
7500/1858

 

 
انتهای پیام /*

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
120
381
1637363
شنبه، 01 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...