A+ R A-

بالا بودن مردودی‌های پایه اول خراسان شمالی در سطح کشور

بالا بودن مردودی‌های پایه اول خراسان شمالی در سطح کشورنماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان،راز و جرگلان،جاجرم و گرمه در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشرشده است خراسان شمالی جزو استان‌هایی بوده که آمار بالایی را در مردودی‌های پایه اول ابتدایی دارد.

قاسم جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه اساسا باید علت بالا بودن شمار مردودی‌های پایه اول استان خراسان شمالی نسبت به سایر استان‌ها مشخص شود بیان داشت: از استاندار به‌عنوان رئیس شورای آموزش‌وپرورش انتظار می‌رود تا با بررسی دقیق، این موضوع را آسیب‌شناسی کند.

وی با اشاره به حساسیت‌های تدریس در پایه اول ابتدایی گفت: به همین منظور باید از افراد با تجربه در امر تعلیم دانش آموزان استفاده شود.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به گستردگی مدارس ابتدایی در مناطق روستایی می‌بایست اولویت به‌کارگیری معلمان در این پایه تحصیلی با معلمان بومی قرار بگیرد.

وی بیان داشت: اساسا بالا بودن مردودی‌های پایه اول خراسان شمالی در سطح کشور نگرانی‌هایی داشته که باید برای جلوگیری از تکرار آن برنامه‌ریزی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بی‌گمان مقطع ابتدایی پایه‌ای برای سایر مقاطع بوده ازاین‌رو لازم است تا به لحاظ اختصاص نیروی متخصص و امکانات لازم اقدام شود.

این مسئول در بخش دیگری حذف مدارس خشتی و گلی از استان را از برنامه‌های مهم عنوان کرد و گفت: پیگیری های لازم برای انجام این تعهدات در حال انجام و پیگیری است.

جعفری اظهار امیدواری کرد تا با اختصاص اعتبارات موردنیاز ظرف پند سال آینده مدارس خشتی و گلی در استان حذف شود.

وی با اشاره به در پیش بودن 19 مهر سالروز سفر رهبری به استان و افتتاح چندین طرح آموزشی آن را از برکات سفر معظم له به استان در راستای ارتقای شاخص‌های فضای آموزشی خراسان شمالی عنوان کرد.

 انتهای پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
34
797
1639356
پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...