A+ R A-

عضو کمیسیون آموزش در گفتگو با مهر:بیانیه5نفر از نمایندگان درباره برجام دامن زدن به دوقطبی است

قاسم جعفری نماینده مردم بجنوردنماینده مردم بجنورد با انتقاد از بیانیه تعدادی از نمایندگان درباره برجام، گفت: این بیانیه دامن زدن به دوقطبی در مجلس است.

قاسم جعفری عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از بیانیه جمعی از نمایندگان درباره گزارش کمیسیون برجام، گفت: دوستانی که این بیانیه را منتشر کردند به نظر می‌رسد که زیر میز زده و بازی را خراب کرده‌اند، این اقدام در عرف اخلاقی و سیاسی نبوده است و برخلاف گفته رهبری که تاکید کرده‌اند از دوقطبی شدن پرهیز کنید، این دوستان خود را نماینده قطبی اعلام کرده‌اند که کار خوبی نیست.

 

وی افزود: امکان این وجود داشت که با یک متانتی مسئله را حل کرد، ممکن است در مجلس نمایندگان نسبت به طرحی موافق یا مخالف باشند، ولی وقتی قانون می‌شود نباید این‌گونه درباره آن عمل کرد.

 

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: اینکه گفته می‌شود این طرح خارج از کمیسیون تهیه شده است درست نیست. مگر سایر طرح‌ها به وسیله نمایندگان طراحی می‌شود، به طور حتم در بدنه دولت باید مسئله‌ای مطرح شده، در وزارتخانه‌ها و کمیسیونهای مختلف دولت مسئله مورد بررسی قرار گرفته و بعد به عنوان یک لایحه به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود؛ این همه صاحبنظر و کارشناس بر روند تهیه آن نظر دارند.

 

جعفری گفت: این نقطه موفق طرح است که از سایر صاحبنظران نیز در جریان یک طرح استفاده شود؛ حقوقدانان موافق و مخالف در کمیسیون اظهارنظر کرده‌اند، کارشناسان نظامی و امنیتی و تیم قبلی و بعدی مورد سئوال قرار گرفته‌اند که این نتیجه انجام کار کارشناسی است.

 

وی افزود: باید از نقطه‌نظر صاحبنظران استفاده شود، اما به نظر می‌رسد با این اقدام برخی دوستان به دو قطبی شدن مجلس کمک کردند، در حالی که می‌توانستند با کمی صبر و حوصله کار را آرامتر پیش ببرند.

 

جعفری ادامه داد: متاسفانه عنوان کرده‌اند که تشکیل کمیسیون برجام از ابتدای کار غلط بود، در حالیکه باید سئوال کرد اگر اعتقاد نداشتند پس چرا در این مدت در کمیسیون حضور پیدا کرده‌اند؛ این مسئله زیر سئوال است که اگر به چیزی اعتقاد ندارید، نباید در جریان آن حضور داشته باشید.

 

نماینده مردم بجنورد یادآور شد: اگر اعتقاد به کار کلی نداشتند باید به ما توضیح دهند، الزامات دموکراسی احترام به رای عمومی است و صحن علنی مجلس هم تشخیص داد که کمیسیون برجام با حضور افرادی از جمله خود این دوستان تشکیل جلسه دهند.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
83
210
1622200
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...