A+ R A-

عضو کمیسیون آموزش مجلس: ادعای امارات مبنی بر فعالیت بدون مجوز معلمان ایرانی بهانه جویی است

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: ادعای دولت امارات مبنی بر اینکه معلمان ایرانی بدون داشتن مجوز در این کشور فعالیت کرده اند، صرفا بهانه جویی است که به هیچ وجه پذیرفته نیست.

 

قاسم جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: از دریچه خیرخواهی می گویم که این بهانه جویی های دولت امارات به نفع منطقه نیست و باید این دولت اجازه دهد کارها به روال طبیعی خود بازگردد.
وی ادامه داد: به نفع دولت امارات است که به دلیل حسن همجواری و مراعات اصول دیپلماسی، معلمانی که برای انجام کار مشخص و از قبل تعیین شده در این کشور اقامت دارند را آزاد کند.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتظار می رفت دولت امارات در دام عده ای که قصد گل آلود کردن آب و مساله سازی را دارند، نیفتد، افزود: در این شرایط دستگاه دیپلماسی کشور و وزارت امور خارجه لازم است از مسیر منطقی موضوع بازداشت 9 معلم را پی گیری کنند.
جعفری یادآورشد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز در جلسه خود به این مساله می پردازد و تلاش می شود در کمترین زمان برای آزادی معلمان با دولت امارات به نتیجه برسیم.
وی اظهار کرد: البته رفع مشکل معلمان صرفا به معنای آزادی آنها نیست بلکه این معلمان باید به سر کار خود باز گردند و ضروری است که دولت امارات از آنجا که یک کشور اسلامی است و بنا بر اقتضائات دیپلماسی از ایجاد ماجراجوایی جلوگیری کند.
جعفری در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است سهل انگاری از سوی مسوولان ایران برای فعالیت این معلمان صورت گرفته باشد نیز گفت: بعید است وزارت آموزش و پرورش بدون فراهم کردن مقدمات کار، نیروهای خود را به کشوری اعزام کند که با چنین مشکلاتی مواجه شوند.
بر اساس این گزارش، چند روز قبل 9 معلم ایرانی که در مدارس ایرانی در امارات تدریس می کردند به دلیل نداشتن ویزای العین و به جرم اقامت و کار غیر قانونی در العین بازداشت شدند.

انتهای پیام /*

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
117
381
1637360
شنبه، 01 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...