A+ R A-

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس: طرح رتبه‌بندی با موضوع معیشت معلمان به طور نامناسب گره خورده است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: طرح رتبه‌بندی با موضوع معیشت معلمان به طور نامناسب گره خورده است، زیرا در موضوع معیشت معلمان، انتظار است ضریب و پایه حقوقی بالا برود و شامل همه معلمان باشد.

خبرگزاری فارس: طرح رتبه‌بندی با موضوع معیشت معلمان به طور نامناسب گره خورده است
 

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مهم‌ترین مطالبه از مسئولان این وزارتخانه دانست و اظهار داشت: در سند تحول، برنامه‌ها تعریف شده و هدف‌گذاری‌ها مشخص شده است و هر چه مسئولان آموزش و پرورش به سمت اجرایی کردن سند تحول بروند،‌ می‌توانند در نظام تعلیم و تربیت کشور توفیقاتی داشته باشند.

 وی به انتظارات و دغدغه‌های موجود در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: موضوع مدارس تخریبی، غیر مقاوم سازی شده، شبانه‌روزی‌ها، وسایل گرمایشی، همچنین محتوا و متون کتب درسی از جمله دغدغه‌های مهم است.

*گره خوردن نظام رتبه‌بندی معلمان با موضوع معیشت آنان به صلاح نیست

جعفری موضوع نظام رتبه‌بندی معلمان را مورد اشاره قرار داد و افزود: متأسفانه این موضوع با بحث معیشت معلمان به طور نامناسب گره خورده است؛ در بحث معیشت معلمان انتظار است که ضریب و پایه حقوقی بالا برود و به صورت هماهنگ برای تمام معلمان باشد.

وی تصریح کرد: موضوع رتبه بندی معلمان در خصوص ارتقای کیفیت آموزشی و در راستای فعالیت‌های آموزشی،‌ پژوهشی،‌ پرورشی و فوق برنامه معلمان تعریف شده است و گره خوردن این موضوع با معیشت معلمان به صلاح نیست.

*دولت، آموزش و پرورش را دریابد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر ضرورت توجه جدی دولت به آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: بسیاری از فرهنگیان اعلام می‌کنند که چندین سال است، بازنشسته شده‌اند و هنوز پاداش بازنشستگی نگرفته‌اند و یا ازدواج کرده‌اند و پاداش ازدواج به آنان داده نشده است و این مسائل در روحیه فرهنگیان تأثیر گذاشته و به تبع آن در امور آموزشی، اثر منفی می‌گذارد.

وی با اشاره به بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در خصوص محروم شدن کارمندان از ادامه تحصیل، اعمال این بخشنامه برای فرهنگیان را مورد انتقاد قرار داد و افزود: موضوع دانش افزایی و ادامه تحصیل معلمان مسئله‌ای جدی است و مسئولان آموزش و پرورش باید این دغدغه جدی را مرتفع کنند.

*استثمار معلمان حق التدریس و شرکتی

جعفری در ادامه سخنان خود موضوع قانون مصوب مجلس در خصوص استخدام معلمان حق‌التدریس و شرکتی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: متأسفانه آیین‌نامه‌ای تصویب شده است که باعث استثمار اکثر این نیرو‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
96
210
1622213
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...