A+ R A-

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با فارس: باید برای تشویق نخبگان کارهای غیر رسانه‌ای انجام دهیم

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: باید برای تشویق و ترغیب نخبگان یک سری کارهای غیر رسانه‌ای انجام دهیم و نباید برای نمونه نفرات اول کنکور را با این آب و تاب مطرح کنیم تا دشمن به راحتی آنها را خارج کند.

خبرگزاری فارس: باید برای تشویق نخبگان کارهای غیر رسانه‌ای انجام دهیم
 

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،‌ در خصوص تأکیدات مقام معظم رهبری بر شناسایی و هدایت استعدادهای برتر اظهار داشت: دو نکته مهم وجود دارد؛ اول اینکه مقام معظم رهبری فرمودند شناسایی استعدادها خیلی ضروریست و اجرای طرح شهاب را مستقیماً از وزیر آموزش و پرورش خواستند تا آن را مدیریت کند.

وی ادامه داد: برای اینکه اگر در هر قسمتی این استعدادهای خدادادی را شناسایی و استفاده نکنیم،حتماً در برنامه‌ها دچار مشکل خواهیم شد و بنده در شورای اداری استان خراسان شمالی به طور مستقیم به وزیر آموزش و پرورش گفتم که این مطالبه مقام معظم رهبری از شخص شما در خصوص طرح شهاب که با همکاری معاونت علمی رئیس جمهور باید اجرا شود مهم بوده و انجام شود.

جعفری افزود: مسئله دیگری که مقام معظم رهبری تأکید داشتند اینکه بزرگترین ظلم این است این استعدادها شناسایی شوند و بعد کاری کنیم که دیگران آن را گرفته، از کشور خارج کرده و از آنها بهره‌گیری کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: فکر می‌کنم به دنبال سخنان مقام معظم رهبری یک مسئله بسیار مهم این است که در این سال‌های گذشته نیروهای درخشنده خود را به راحتی معرفی و رسانه‌ای کرده‌ایم و فکر شده این کار خوب بوده است، در حالی‌ که در دنیا این کار را نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: باید برای تشویق و ترغیب نخبگان یک سری کارهای غیررسانه‌ای انجام دهیم و نباید برای نمونه نفرات اول کنکور را با این آب و تاب مطرح کنیم تا دشمن به راحتی آنها را خارج کند.

جعفری خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم تشویق کنیم به روش‌های دیگری انجام دهیم،‌ قدرشناسی کنیم اما کاری نکنیم غذایی را آماده کرده و دشمن آن را استفاده کند و به نظرم استعدادها و نخبگان نیز باید آن را جدی بگیرند و لازم نیست همه جا آفتابی شوند و سیاست‌های کشور نیز در این زمینه باید تغییر کند.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
3
381
1637246
شنبه، 01 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...