A+ R A-

جعفری در نطق میان دستور: بسته اقتصادی دولت، نه رکود را بُرد و نه رونق را افزایش داد/اجرای کنسرت‌ها در بحنورد فقط برای ما تبعات دارد

  بسته اقتصادی دولت، نه رکود را بُرد و نه رونق را افزایش داد/اجرای کنسرت‌ها در بحنورد فقط برای ما تبعات دارد
 
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسته اقتصادی دولت نتوانست جامعه را حساس کند و نه رکود را بُرد و نه رونق را افزایش داد، تصریح کرد: با توجه به تعلل دولت، کمیسیون اقتصادی باید طرح اصلاح قانون بانکداری را ارائه کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، قاسم جعفری در نشست علنی امروز (دوشنبه 25 آبان) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: حوادث تروریستی اخیر در لبنان و پاریس یکبار دیگر موضع جمهوری اسلامی ایران را در ترویج اسلام مبتنی بر آموزه های قرآنی و سنت نبوی را از یکسو و عمد و خطای فاحش غرب را به ویژه شیطان بزرگ در تقویت شیوخ مرتجع و اسلام انحرافی داعشی که اکثریت قاطع اهل سنت نیز از آن مبرا هستند، بر جهانیان نمایان ساخت.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای استمرار این راه درست پشتوانه مادی و معنوی جبهه مقاومت، مدد رسانی به مردم یمن ،فلسطین، عراق، بحرین و... و تقدیم شهدای مدافع حرم زینبی  بسی سهل است و چه به جاست که دولت در این حرکت خیر بی آنکه از تعاملات مبتنی بر عزت و حکمت و مصلحت با دیگران بکاهد توجه جدی تری به اصحاب الخیر و العفو بیندازد و آسیب  نفوذ  بدخواهان را در همه ابعاد با تدبیر درست معالجه کند.

وی اظهار داشت: برابر آنچه در نامه مهم رهبری آمده بود آمریکا ناقض العهد است ودر برجام و غیربرجام هرگز تکیه گاه خوبی نیست.

جعفری با اشاره به اینکه اقتصاد برای امروز کشور ما مهم است افزود:  تنها راه شکوفایی آن اقتصاد مقاومتی است که از خصیصه های درون زایی، برون نگری، مردم محوری، دانش بنیانی، واقع بینی و عزت آفرینی برخوردار است.مدرسه و بسیج برابر نظر سنجی علمی معاونت اجتماعی وزارت کشور مورد اعتمادترین نهادها هستند بنابراین آقای رییس جمهور برای موفقیت در اقتصاد مقاومتی به فرهنگی و بسیجی اعتماد کنید و معیشت رزمندگان و ایثارگران و معلمان را مدنظر قراردهید.

این نماینده مجلس نهم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فوریت طرح اصلاح قانون بانکداری در اردیبشهت ماه تصویب شد و کمیسیون مربوطه کلیات آن را تصویب کرد؛ آقای سیف همان روز قول داد ظرف مدت یک ماه لایحه را تقدیم کند اما این موضوع محقق نشده و امید است کمیسیون اقتصادی مصوبه خود را تقدیم صحن علنی کند.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به بسته اقتصادی دولت گفت: این بسته نتوانست جامعه را حساس کند و کسی هم آن را جدی نگرفت. نه رکود را بُرد و نه رونق  را افزایش داد. راستی چه میشد 5 میلیون از وام خودرو می کاستید و به وام ازدواج جوانان ویا به اعطای وام ضروری برای رفع دهها گرفتاری اقشار ضعیف می اندیشیدید؟

وی ادامه داد:  منبع تامین این وام پایه پولی را نمی افزاید؟ چرا همین پول را به همان کشاورزی خراسان شمالی که از من پرسید آیا با این پول می توان تراکتور خرید نپرداختید؟ پایه اقتصاد خراسان شمالی کشاورزی است برای بذر و کود و تراکتور و باغداری وام و تسهیلات می خواهد برای مهار آب های مرزی برخی شهرستان های این استان پول  می خواهد. حوزه انتخابیه بنده منتظر اجرا شدن اصل توازن منطقه ای و توسعه عادلانه است.

جعفری گفت: آقای روحانی آیا ورود جزیی و مصداقی رهبری در حوزه وزارت علوم بدان معنا نیست که رویکرد جاری این وزراتخانه هم در حوزه علم و فناوری و هم بعد فرهنگی برخلاف رویه مورد انتظار درتراز نظام جمهوری اسلامی ایران است؟

وی افزود: آیا مسئله مهم بهداشت و پیشگیری مقبول هزینه های بخش فراوان بخش درمان نمی شود؟ افزایش صادرات بنزین  بدون نظارت سامان ملی استاندارد ،ابهامات کیفیتی و حضور دلالان را تقویت کرده است. در بودجه 94 ، چهار هزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال و 5 هزار و 200 میلیارد برای یارانه تولید مصوب شد لطفا دولت عملکرد این بخش را گزارش کند.

این نماینده مجلس نهم ادامه داد:  جوانان برخی شهرستان ها این را از ما می پرسند که برای اشتغال چه کرده اید مشکل آب شرب روستایی در خراسان شمالی مدارس تخریبی و غیر مقاوم سازی، عدم تامین بودجه سران شبانه روزی ها  و غیره برای برخی شهرستان های استان مشکل آفریده است همچنین شاهد مشکلات جدی حاشیه های شهر بجنورد و رنج  ساکنان روستاهای شهرستان ها  از جمله عدم وجود راههای مناسب هستیم.

جعفری خطاب به وزیر ارشاد گفت: مشتری کنسرت های بحنورد عموما از سایر استان ها هستند اجازه دهید در مراکز خود بمانند و تنها تبعات آن برای ما باقی نماند.

وی گفت: آقای رییس جمهور و وزرا مملکت داری هم دانش است و هم هنر و هم یک مسئولیت. پس با آینده نگری احیای تمدن نوین اسلامی را ببینیم و برنامه ششم را منطبق با این به عنوان یکی از پلکانی که در این تمدن کمک می کند و برابر فرمایشات رهبری است تنظیم کنیم./

پایان پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
163
797
1639485
پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...