A+ R A-

مدیرکل کتابخانه های ستادعالی کانون های مساجد کشور: با رفع موانع و مشکلات مالی، توسعه کانون های فرهنگی و هنری تسریع می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کتابخانه های ستادعالی کانون های مساجد کشور، فعالیت در کانون فرهنگی و هنری را کاری مقدس اعلام کرد و گفت: در تلاشیم تا تنگناهای مالی و مشکلات و موانع موجود بر سر راه توسعه کانون ها را از میان برداریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ ساختمان کتابخانه «حجاب» مسجد حسینی روستای قراجه رباط جاجرم امروز (هفتم آذر) با حضور دکتر ابوالفضل هاشمی، مدیرکل کتابخانه های ستادعالی کانون های مساجد کشور و نیز  دکتر قاسم جعفری، نماینده مردم شهرستان های گرمه و جاجرم، بجنورد، راز و جرگلان و  مانه سملقان  به طور رسمی به بهره برداری رسید.

 

دکتر ابوالفضل هاشمی، مدیرکل کتابخانه های ستادعالی کانون های مساجد کشور در این افتتاحیه ضمن قدردانی از تلاش فعالان کانون حجاب در ساخت این کتابخانه، گفت: آنچه در فعالیت کانون ها بروز و ظهور دارد، نتیجه همت و تلاش مردم است  چرا که این کانون ها و امتیاز برای مردم و اختیارش در دست آنان است.

 

وی فعالیت در کانون را کاری مقدس اعلام کرد و گفت: در تلاشیم تا تنگناهای مالی و مشکلات و موانع موجود بر سر راه توسعه کانون ها را از میان برداریم.

 

هاشمی با اشاره به قابلیت ها و پتانسیل های  بالای موجود  در کانون ها برای حمایت هرچه بیشتر از این کانون ها  قول مساعد داد.

 

مدیرکل کتابخانه های ستادعالی کانون های مساجد کشور همچنین تصریح کرد: در بازدیدی که از این کانون و نیز چند کتابخانه  مساجد این استان داشتیم فعالیت ها فراتر از آنچه ترسیم شده بود و این نشان می دهد  که مجموعه، دارای میزان توانایی بالاست که در آینده با ارائه طرح  های ارزشمند بتوانیم زمینه فعالیت بیشتر و گسترده تری را فراهم آوریم.

 

دکتر قاسم جعفری، نماینده مردم شهرستان های گرمه و جاجرم، بجنورد، راز و جرگلان و مانه سملقان در مجلس شورای اسلامی  نیز در این افتتاحیه ضمن برشمردن اهمیت  نقش کانون ها به ویژه در مناطق محروم و روستاها و بیان برخی مشکلات در این مناطق، خواست با تلاش مضاعف  و حمایت بیشتر در جهت رفع موانع توسعه کانون ها اقدام شود.

 

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی نیز در این آئین گفت: احداث این ساختمان از 19 مهر سال گذشته آغاز شد و امسال به یمن و برکت سومین سالروز ورود رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی به بهره برداری  رسید که امروز شاهد اعلام رسمی و بهره برداری رسمی این پروژه هستیم.

 

وی با بیان اینکه این پروژه دارای 60 متر مربع زیر بنا است، اظهار داشت: برای احداث و تکمیل این پروژه 100 میلیون ریال از اعتبارات و مساعدت های ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و همچنین کمک های مردمی از جمله کمک های مالی و مشارکت مردم در بحث های عمرانی و ساخت و ساز آن هزینه شده است.

 

شیرازیان، هم افزایی و مشارکت اعضای کانون فرهنگی و هنری حجاب و اهالی روستا در ساخت این ساختمان را با ارزش و ستودنی خواند و اظهارامیدواری کرد فعالیت های این کانون همچون گذشته پربارتر و غنی تر برگزار شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، از فعالیت های شبانه روزی «مریم عباسی»، مدیر کانون فرهنگی و هنری حجاب نیز تقدیر و تجلیل کرد و گفت: این بانوی فرهنگ مدار و ساعی همچون الگویی است که باید سایر مدیران در اجرای فعالیت های کانون خود، ایشان را سرلوحه قرار دهند.

 

وی اظهارامیدواری کرد با احداث ساختمان این کانون، فعالیت های فرهنگی و هنری در این روستا افزایش یافته و با ارسال تجهیزات کتابخانه ای که به مناسبت 19 مهر صورت گرفت؛ فعالیت های کتابخانه ای توسعه یابد و شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب در این کانون باشیم.

 

گفتنی است، مسئولان حاضر در این مراسم  ضمن بازدید از فضای کانون  از اعضای کانون فرهنگی و هنری حجاب و فعالان مسجدی تقدیر و تجلیل کردند.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
137
797
1639459
پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...