A+ R A-

حضور مردم، رونق بخش فعالیت های فرهنگی/ کانون های مساجد برنامه محور باشند

خبرگزاری شبستان: نخستین جلسه هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد گرمه با حضور مدیرکل کتابخانه های ستادعالی کانون های مساجد کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ سید ابوالفضل هاشمی، مدیرکل کتابخانه های ستادعالی کانون های مساجد کشور در نخستین جلسه هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد گرمه، با اشاره به فعالیت های برنامه محور ستادعالی، اظهارداشت: در این راستا کانون های فرهنگی و هنری که برنامه محور باشند، بیشتر از حمایت های مالی و معنوی ستادعالی بهره مند می شوند.

 

 

وی به برگزاری جشنواره روستاهای دوستدار کتاب اشاره کرد و با معطوف کردن نگاه ها به حضور در این جشنواره، خواستار حضور حداکثری کانون ها و مساجد روستایی در این جشنواره و بهره مندی از مزایا و اعتبارات و هدایای آن شد.

 

 

هاشمی، افزود: ستادعالی برنامه های فرهنگی را مخصوص خود نمی داند بلکه مدیریت و هماهنگی آن را از خود مردم می داند پس لازم است همه با شور و اشتیاق و انگیزه در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی تلاش کنند.  

 

 

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به فعالیت های کانون های مساجد در سفر ایشان به خراسان شمالی در سال 91، ثبت سالروز تأسیس کانون های مساجد در تقویم رسمی و افزایش سه برابری اعتبارات اولیه راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد را از جمله دستاوردهای این سفر در حوزه فعالیت های کانون های مساجد اعلام کرد.

 

 

وی به فعالیت 18 باب کانون فرهنگی و هنری در مساجد شهرستان گرمه اشاره کرد و گفت: برای راه اندازی هر کانون در مرحله اول مبلغ 12 میلیون ریال اعتبار در راستای خرید تجهیزات سخت افزاری و میز و صندلی به کانون ها اختصاص می یابد.

 

 

شیرازیان، از فعالیت پنج خانه دیجیتال در استان خبر داد و گفت: کانون های فعال در این حوزه می توانند با داشتن فضای 70 مترمربعی نسبت به راه اندازی خانه دیجیتال اقدام کنند.

 

 

دکتر قاسم جعفری، نماینده مردم خراسان شمالی در خانه ملت نیز در این جلسه بر وحدت امام جماعت، پایگاه بسیج و کانون فرهنگی و هنری به عنوان سه ضلع یک مثلث فعالیت مسجدی تأکید کرد و افزود: با توجه به برگزاری دومین جشنواره روستاهای دوستدار کتاب، باید همه تلاش کنیم با قدرت در این جشنواره حضور یافته و جزو 10 روستای برتر کشوری باشیم.

 

 

حجت الاسلام ابوالقاسم تاتاری، امام جمعه گرمه نیز در این جلسه، با بیان اینکه بروز و ظهور بسیاری از مشکلات در جامعه به دلیل عدم آشنایی مردم با فرهنگ اسلام است، فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد را فرصتی مغتنم در راستای توسعه و تعمیق فرهنگ ناب اسلام بیان کرد.

 

علی محمدزاده، فرماندار  گرمه نیز  ضمن تسلیت پیشاپیش اربعین حسینی، از مساجد به عنوان یکی از عوامل مؤثر و مهم در ایجاد و شکل گیری نهضت اسلامی و زمینه ساز گسترش، تعمیق و تثبیت آن نام برد و تایید کرد: مساجد از 1400 سال پیش در ایران و دیگر کشورهای مسلمان نقش موثری در هدایت افکار عمومی و جهت دهی به آن داشته است.

 

 

وی با بیان اینکه امروز دشمن به دنبال تغییر مولفه های فرهنگی در جامعه است، گفت: امروزه ما دچار تغییر در سبک زندگی خود شده ایم که بایستی از طریق همین کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جهت اصلاح آن گام برداریم.

پایان پیام

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
164
797
1639486
پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...