A+ R A-

دانشجویان پرسشگر علمی باشند/جنبش های دانشجویی قابل مصادره نیست

دانشجویان پرسشگر علمی باشند/جنبش های دانشجویی قابل مصادره نیستقاسم جعفری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به روز دانشجو و مهمترین وظیفه دانشجویان در حال حاضر در کشور به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: اولین چیزی که دانشجویان باید در مورد آن خوب مطالعه کنند که مصادره به مطلوب نشود 16 آذر 1332 است که در واقع در این روز دانشجویان و جنبش دانشجویی نسبت به نفوذ آمریکاییان به ایران اعتراض کرده‌اند.

 

 

 

وی اظهار کرد: در واقع قرار بود در دانشگاه تهران از نیکسون به دلیل کودتای 28 مرداد تقدیر شود و به وی دکترای افتخار داده شود اما دانشجویان در اعتراض به این اقدام وارد عرصه شده اند و اجازه چنین کاری را ندادند.

 

 

 

وی با اشاره به حضور دانشجویان در دفاع مقدس و در شرایط بعد از ان گفت: دانشجویان باید میراث دار امینی برای انقلاب و نظام باشند.

 

 

 

جعفری تاکید کرد: متاسفانه عده ای جنبش های دانشجویی را در مسیری غیر از مسیر واقعی می خواهند قرار بدهند اما دانشجویان نباید اجازه چنین کاری را بدهند.

 

 

 

جعفری تاکید کرد: دانشجویان باید مطالبه گر باشند و واقعیتهای اجتماعی، سیاسی و امنیتی کشور را رصد کنند و از مسئولان نیز بخواهند در این مسیر حرکت کنند.

 

 

 

وی ادامه داد: چون دانشجویان حق طلب هستند پس می توانند با زبان رساتر مسایل و مطالبات را بیان کنند.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: البته برخی از احزاب و گروهها در خارج از دانشگاهها تلاش دارند که دانشجویان را مصادره کنند و جنبشهای دانشجویی را تحت تاثیر قرار دهند. اما دانشجویان که به تعبیر رهبری افسران جنگ نرم هستند باید با اگاهی و هوشیاری وارد شوند و اجازه چنین کاری را ندهند.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی دانشجویان باید پرسش گری علمی و رسیدن به اهداف علمی باشد تا بتوانند به سایر اهدافشان نیز در این مسیر برسند.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
73
797
1639395
پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...