A+ R A-

در عرصه تعاملات اقتصادی کشور و سوء استفاده هایی که اتفاق می افتد، از خط قرمز گذشته است

در عرصه تعاملات اقتصادی کشور و سوء استفاده هایی که اتفاق می افتد، از خط قرمز گذشته استقاسم جعفری با اشاره به اصل 85 گفت: برخی قوانین به دلایل مختلفی از جمله بالا بودن حجم زیاد، امکان بررسی در صحن علنی را ندارند و به کمیسیون مربوطه واگذار می شود و آنها بررسی می کنند و نتیجه بررسی آنها به صورت آزمایشی اعلام می شود و البته نهایتاً باید به صحن بیاد.

وی بیان داشت: واقعیت جاری در عرصه تعاملات اقتصادی کشور و سوء استفاده هایی که اتفاق می افتد، از خط قرمز گذشته است. برخی آقایان هم که در سه سال گذشته تریبون به دستشان افتاده است، گذشته را تخطئه کردند و این باعث شده است وضعیت در بین مردم بد جلوه کند که این کار خیلی خطرناکی است.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان،رازوجرگلان،جاجرم و گرمه به سازمان های مبارزه با فساد اشاره کرد و اظهار داشت: باید پرسید این سازمان ها تا به امروز چه می کردند؟ سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، بازرسی های داخلی وزارت خانه ها و ادارات، قوه قضائیه با آن عظمت، مجلس، اصل 90 مجلس، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات همگی باید پاسخگو باشند و امروز با اعلام تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد داریم اعلام می کنیم، اینها هیچ کدام موفق نبودند.

جعفری نماینده مجلس با بیان اینکه واقعیت این است که این سازمان ها به طور کامل موفق نبوده است، اظهار داشت: یکی از دلایل بالا بودن حجم کارها است. ما مریضی را پذیرفته ایم اما مسئله این است که آیا این نسخه ای که می پیچیم، آیا با تشخیص صحیح بوده است و دارویی که می دهیم، مرتبط با بیماری می باشد؟

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان،رازوجرگلان،جاجرم و گرمه به ایرادات قانونی آن اظهار داشت: یکی از ایرادات اصل 75 است زیرا بار مالی در این قانون با توجه به ساختاری که برای آن تعبیه شده است، برای آن وجود دارد چون تشکیل پلیس و ایجاد ساختمان ها و ادارات همگی بار مالی دارد و این با برنامه پنجم توسعه که بر کوچک سازی دولت تاکید دارد، تقابل دارد.

وی ادامه داد: ایجاد چنین سازمانی یک مشکل ایجاد می کند. در حال حاضر بنابر آنچه رهبر انقلاب فرموده اند، مخاطب مبارزه با مفاسد اقتصادی روسای قوا هستند. الان به روسا هر چه بگویید، آنها می گویند ما تشکیلات داریم. اگر به وزارت اطلاعات بگوییم، آنها پاسخ می دهند که وظیفه من امنیت است و گویا محبت می کنند که به چنین پرونده هایی رسیدگی می کنند.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
204
381
1637447
شنبه، 01 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...