A+ R A-

معلمان ایرانی در خارج از کشور نباید با دلهره سر کلاس حاضر شوند

خبرگزاری فارس: معلمان ایرانی در خارج از کشور نباید با دلهره سر کلاس حاضر شوندعضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: معلمی که برای امور آموزشی به خارج از کشور اعزام شده است نباید با دلهره و اضطراب سرکلاس حاضر شود.

 

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، با اشاره وضعیت معلمان ایرانی در امارات به دلیل نداشتن مجوزهای لازم برای اشتغال در آن کشور، اظهار داشت: برابر اصول دیپلماتیک بین المللی رعایت مناسبات و تشریفات قانونی برای ورود به یک کشور الزامی است و باید نمایندگان و شهروندان کشورمان، این اصول حاکم بر کشورها را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: برازنده دولت جمهوری اسلامی ایران نیست شهروندش که به عنوان یک معلم و مأمور برای امور آموزشی به خارج از کشور اعزام شده است با دلهره و اضطراب در سرکلاس حاضر شود و تاثرات روانی نامناسب بر روح و روان دانش‌آموزان برجا بگذارد.

جعفری با بیان اینکه دولت نیازمند اقتدار در تمام عرصه هایش است تا کشور‌های دیگر آگاه شوند که برخورد نامناسب با شهروندان ایرانی برایشان تبعات جدی دارد، خاطر نشان کرد: واکنش صحیح دولت در مواقعی که برخورد نامناسب با شهروندانش در کشورهای دیگر انجام می‌شود، بسیار تاثیرگذار است و باید با ابهتی منطقی، عزت ایرانی را در عرصه‌های بین المللی حفظ کرد تا شهروندان کشورمان مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش فارس، 14 مهر ماه امسال 22 معلم ایرانی اعزامی به مدارس ایرانیان امارات به شُرطه (اداره پلیس) احضار شدند؛ از این تعداد 9 معلم مرد بازداشت شدند و مقرر شد 13 معلم دیگر که زن بودند نیز در روز دادگاه حضور پیدا کنند.

مشکل این معلمان، نداشتن ویزای العین عنوان شد چرا که آنها فقط روادید دبی را داشتند و این در حالی بود که در مدرسه ایرانی العین تدریس می‌‌کردند.

پس از گذشت حدود 10 روز از زندانی شدن معلمان مرد ایرانی در امارات و پس از پیگیری‌های وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و امور خارجه، این معلمان 24 مهرماه آزاد شدند و در هفته گذشته نیز برخی از این معلمان که برای سفر به ایران به فرودگاه رفته بودند، بازداشت شدند؛ البته مشکل ممنوعیت خروج این معلمان در حال حاضر حل شده است و توانستند به کشور بیایند.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
5
210
1622122
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...