A+ R A-

جعفری در نطق میان دستور: آیا وزیر آموزش و پرورش می‌تواند راحت بخوابد؟

نماینده بجنورد گفت:با وجود پایه حقوقی و معیشت فرهنگیان در کنار ده‌ها مسئله مربوط به آموزش و پرورش نمی‌دانم اجازه می‌دهد وزیر محترم راحت بخوابد.

قبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جعفری نماینده بجنورد در نطق میان دستور امروز صحن علنی مجلس گفت: اینک قریب به پایان یک دوره مجلس است و در اندیشه آنم که آیا به تعبیر رهبری معظم بخشی از یک مجلس زنده و سالم بوده‌ام.

نماینده بجنورد اظهار داشت: رهبر در دیدار سالانه با نمایندگان فرمود؛ که سه سال از رسالتی که خدا بر دوشتان و امانتی که مردم بر عهده شما گذاشت می‌گذرد و الان زمان پاسخگویی است.

وی تصریح کرد: سعی‌ام بر این بوده است که وظیفه دینی خود را خوب ادا کنم و با حضور در 5 شهرستان و 650 روستا حال مردم را بفهمم و حرف آنان را بزنم.

جعفری اظهار داشت: از ابزار قانونی یک نماینده چون سوال، تذکر، استیضاح، تحقیق و تفحص، اعمال برخی مواد آیین نامه داخلی مجلس، تعامل مسئولان و هوشمندانه با تمام مسئولان در سطوح مختلف از ریاست جمهوری در هر دو دولت تا وزرا و معاونان آنان و مسئولان استانی به خوبی بهره گرفتم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات به فعالیت‌های پر رنگ خود در بحث برجام اشاره کرد و گفت: به طوری که جناب آقای ظریف در کمیسیون امنیت ملی فرمود دغدغه‌های جعفری، دغدغه‌های ملی‌ است و آمد و شد وزرا، نمایندگان مجلس، علما و سایر مسئولان کشوری و حوزه انتخابیه‌ام بهترین شاهد این ادعا است.

جعفری با بیان اینکه با اذعان به مسائل ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای در این نطق قدری شما را میهمان شرایط استانم یعنی باب‌الرضا می‌کنم، اظهار داشت: همکاران و ملت بزرگ ایران! استان خراسان شمالی دیار شهدا، رزمندگان، ایثارگران و دیار شور و نشاط و حضور که رهبری معظم انقلاب ان را باب‌الرضا و گنجینه معرفت خواند.

نماینده بجنورد به مشکلات حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: حوزه انتخابیه‌ام علیرغم استعداد پرشور و منابع زیرزمینی و با اذعان به اینکه کارهای بزرگی پس از انقلاب اسلامی برای توسعه و پیشرفت آن شده است هنوز راه نارفته، پروژه‌های شروع نشده یا نیمه تمام فراوان دارد اما خدا را سپاسگزارم که سفر رهبر معظم در محرومیت‌زدایی و ایجاد بستر پیشرفت استان بسیار موثر بود.

جعفری گفت: از رئیس جمهور، رئیس مجلس و وزرای مربوطه می‌خواهم که مشکل شرکت پدیده شاندیز و صندوق میزان را که گرفتاری هم استانی‌ها بلکه هم‌وطنان را فراهم آورده است سریعا حل کنند.

نماینده بجنورد با بیان اینکه پایه توسعه خراسان شمالی کشاورزی است اظهار داشت: کشاورزان منتظر حمایت‌های جدی و عملی هستند.

جعفری با بیان اینکه مردم دیار من همچون همه ملت منتظر اصلاح نظام بانکی و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به ویژه وام ازدواج به جوانان هستند گفت: بیمه روستاییان و عشایر، توجه به زنان بی سرپناه و سرپرست خانوار، بیمه تحریم زنان خانه‌دار، حمایت جدی از کارگران ساختمانی، افراد تحت پوشش کمیته در بهزیستی برای استان من با ماهیت 50 درصد روستایی بسیار مهم است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: با وجود پایه حقوقی و معیشت فرهنگیان در کنار ده‌ها مسئله مربوط به آموزش و پرورش، مدارس خشت و گلی، پاداش بازنشسته‌ها، مشکل شبانه‌روزی‌ها و ... نمی‌دانم اجازه می‌دهد وزیر محترم راحت بخوابد البته کمک جدی مجلس و دولت را می‌طلبد.

وی ادامه داد: در مورد آموزش عالی استان و مشکلات کمی و کیفی آن بعدها سخن خواهم گفت گرچه زحماتی کشیده شده طی این ده ساله قابل تقدیر است.

جعفری تصریح کرد: راه‌های روستایی ناساخته، عدم تکمیل جاده بین‌المللی بجنورد، اجرایی نشدن خط آهن گرگان - بجنورد، عدم تکمیل فرودگاه خارجی ترمینال بجنورد، عدم ایجاد پروازهای بین‌المللی از موارد برجا مانده است.

نماینده بجنورد گفت: حل مشکل منابع طبیعی و مراجع روستاییان و توجه به محیط بانان به لحاظ معیشتی و وضعیت استخدامی بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه ده‌ها پروژه ناتمام شهرو روستایی مربوط به ورزش و جوانان باعث ناکارآمدی این بخش شده است گفت: آقای رئیس جمهور متشکرم که در 24 خرداد 94 کلنگ فاز دوم پتروشیمی بجنورد را زدید اما آیا گزارش داده‌اند که هنوز هیچ اقدامی نشده است قرار بود کلنگ بدون پشتوانه نزنید.

انتهای پیام/

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
76
797
1639398
پنج شنبه، 06 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...