A+ R A-

شورای نگهبان قانون اعمال معدل سال سوم متوسطه در آزمون سراسری را تایید کرد

 

 

شورای نگهبان قانون اعمال معدل سال سوم متوسطه در آزمون سراسری را تایید کرد نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با ابطال قانون اعمال معدل سال سوم متوسطه در آزمون سراسری گفت: دیوان عدالت اداری می‌تواند در موارد انحراف از اجرای قوانین از سوی نهادهای اجرایی ورود کند ولی این قانون یک قانون مصوب مجلس بوده است.

 

 

 

به گزارش افکارخبر،قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  در رابطه با ابطال قانون اعمال معدل سال سوم متوسطه در آزمون سراسری از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری، گفت: مبنای رأی دیوان را ندیدم، ولی قانون اعمال معدل سال سوم متوسطه در آزمون سراسری قانون مجلس است و براساس قانون مجلس، اینگونه تصویب شد که سوابق تحصیلی جایگزینی برای کنکور باشد، یعنی به جای اینکه سرنوشت یک فرد در چهار ساعت آزمون تعیین شود، در سه سال دوره متوسطه مشخص شود و حالا نمی‌دانم مبنای رأی دیوان عدالت اداری برای ابطال این قانون چه بوده است؟

 

وی افزود: قانون مجلس یک قانون منطقی بوده که شورای نگهبان نیز آن را تأیید کرده است و اگر خلل یا اشکالی داشت، شورای نگهبان آن را تأیید نمی‌کرد، دیوان عدالت اداری باید در صورت انحراف در اجرای یک قانون ورود کند.

 

جعفری با بیان اینکه ابطال قانون مصوب مجلس در وظایف دیوان نیست، اظهار داشت: مجلس باید حتماً برای بررسی این موضوع وارد شود، البته در حال حاضر مجلس تعطیل است، ولی پس از تعطیلات باید تصمیم بگیرد.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: اگر مدیری قانون را درست اجرا نکرده باشد، دیوان عدالت اداری می‌تواند رأیی را که ناظر بر سوء اجرا است، صادر کند، ولی در حال حاضر یک قانون که مصوب مجلس و مورد تأیید شورای نگهبان بوده، ابطال شده است.

 

 

 

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
149
210
1622266
جمعه، 10 فروردين 1403

گالری تصاویر

No result...