عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتوگو با فارس مطرح کرد توجه به مسائل پرورشی در مدارس در گروی توجه به سند تحول آموزش و پرورش
- توضیحات
- نمایش از جمعه, 07 اسفند 1394 11:52
- دسته: در آیینه رسانه ها
عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه اگر ما به سند تحول توجه داشته باشیم،در مسائل فرهنگی، فوق برنامه و پرورشی میتوانستیم به جاهای خوبی برسیم، گفت: آن موقع میتوانستیم فرزندانمان را از ابتدا به عنوان شهروندان مسئول تربیت کنیم.

قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص میزان موفقیت امور تربیتی در آموزش و پرورش اظهار داشت: سیستم آموزشی ما به دلایل مختلفی از جمله عدم توجه به برنامههای تنظیم شده و زحماتی که کشیده شده تحت عنوان اسناد بالادستی، باعث میشود فرآیند یاددهی و یادگیری دچار اختلال شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر سندی تحت عنوان، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داریم که بیش از 10 تا 15 سال تمام کارشناسان خبره روی آن زحمت کشیدهاند و تبدیل به یک سند شد و مقام معظم رهبری آن را تأئید و ابلاغ کردند.
جعفری افزود: علاوه بر آن با دغدغهای که مقام معظم رهبری داشت، مجدداً تحت عنوان سیاستهای کلی ابلاغیه سند تحول دوباره بیانیهای صادر کردند، اما با این وجود متأسفانه ما بر اساس آن برنامه حرکت نمیکنیم.
عضو کمیسیون آموزش مجلس یادآور شد: در آن برنامه هدف از آموزش و پرورش رسیدن به حیات طیبه مشخص شده است؛ یعنی سعادت دنیا و آخرت که ما بر این اساس حرکت نمیکنیم،به دلیل اینکه اینطور حرکت نکردهایم و سلیقهای عمل کرده و روزمره تصمیم میگیریم، بسیاری اوقات محدودیتها و سلایق حاصل مدیران نیز به آن اضافه میشود.
وی با بیان اینکه اگر ما به آن سند توجه داشته باشیم، در مسائل فرهنگی، فوق برنامه و پرورشی میتوانستیم به جاهای خوبی برسیم، گفت: آن موقع میتوانستیم فرزندانمان را از همین ابتدا به عنوان شهروندان مسئول تربیت کنیم، کسانی که به سرنوشت کشور توجه دارند و وظیفهشناس هستند.
جعفری با اشاره به مفهوم دبستان افزود: وقتی فرزندانمان را به دبستان فرستادهایم، دبستان مخفف ادبستان است و نمیگوییم آن برای علم فرستادهایم بلکه میگوییم آنها را فرستادهایم ادب یاد گیرند و این یعنی امور تربیتی و پرورشی است.
عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد:فکر میکنم زحمات زیادی در این خصوص کشیده شده است، یک دولت امور تربیتی را حذف کرد و دولت دیگر آن را برگرداند، یکی کمرنگ با آن برخورد کرد و این نوسانات باعث شده تا راندمان کاری پایین بیاد و آن انتظاری که ما داریم و تراز آموزش و پرورش نظام اسلامی، حاصل نشد.
جعفری خاطرنشان کرد: اگر استانداریها، فرمانداریها، بخشداریها و ادارات کل همکاری کنند، مؤثر بوده چرا که همه چیز به آموزش و پرورش بر نمیگردد و همه اینها با هم میتوانند تأثیر گذراند؛ متونی که تنظیم میکنیم باید متون درسی باشد، متن ممکن است متن آموزشی باشد اما در دل خود بحثهای پرورشی داشته باشد و معلمانی که داریم باید خود انگیزه داشته باشند، توانمند بوده و با مسائل و معارف فرهنگی بومی جامعه آشنا باشند و هر کدام در جای خود تأثیرگذار است.
انتهای پیام/
- هیچ نظری یافت نشد
چند رسانه ای
آخرین مطالب
- نگاهی گذرا به جنبش های دانشجویی
- یادداشت/ ضرب شست کمر شکن
- نماز جمعه یک نهاد مدنی رابط میان حکومت و مردم
- جام جهانی در نگاه زنی عاشق زیبایی!
- ابتلای جهان اسلام و سفیهان حاکم
- یادداشت/ مبنای قضاوت بر کفر و ایمان دیگران
- اعتماد از دست رفته مردم با اعاده اموال نامشروع مسئولان بازمیگردد
- یادداشت/ 22 بهمن، یوم اللهی عظیم و به یاد ماندنی
- برخی حقایق بودجه 97 و آمادگی دو تشکل مهم دانشگاهی برای کمک به بررسی آن
- همراه استادان و همجوار دانشجویان در روز دانشجو
- زلزله طبیعت ، زلزله اخلاق ، زلزله اعتماد
- یادداشت/ درباره آن اسوه حسنه بشری
- یادداشت/ در شلوغی همه چیز می دهند
- آن بهای گزاف و این دستاورد قلیل
- یادداشت/ متن های رها شده !
- یادداشت/ زنگ مدرسه ، کلاس دانشگاه ، شور مهر
- یادداشت / جماعت واقفیه در انقلاب
- شنیده ها، قضاوت ها، اظهارات
- سجود کلمات بر هیبت خدایی ات !
- یاد خبرنگاران شهید و جانباز و همه تلاش گران هدهد صفت عرصه ایثار و جهاد مقدس را گرامی می داریم
- طرح تحدید سن ازدواج اصلاحی ماده ۱۰۴۱ قانون مدنی
- سردار سلیمانی هوشمندانه و معنادار غول استکبار را تحقیر کرد
- موریانه «سرقت علمی» به جان تمدن یک ملت افتاده است
- نماینده سابق مجلس: توسعه کشور در گروی رشتههای مهندسی
- مجلس محل تصویب قوانین است؛ قانوننویسی در مراکز کارشناسی و پژوهشی انجام شود
- طرح «اعاده اموال نامشروع»| اعاده اموال نامشروع مسئولان طرحی "فراجناحی" است
- حضرت زهرا(س) به زن بودن خودشان افتخار میکردند
- رئیسجمهور با همه پرسی میخواهد برجام دیگری تحمیل کند یا رابطه با آمریکا را مطرح کند؟
- یادداشت/ ای همدلان همزبانی کنید!
- جای خالی اندیشکدههای جدی، اثرگذار و کارا در کشور
- امام سجاد(ع)؛ بزرگترین احیاگر حادثه کربلا/آموزش سبک زندگی با دعا
- استاد دانشگاه در خراسان شمالی: سبک زندگی نیازمند تجدیدنظر اساسی و واقع بینانه است
- جعفری: وجه اشتراک مستکبران و استعمارگران از نگاه قرآن/ نفاق توأم با گردنکشی ویژگی استعمار انگلیس
- عضو هیأت علمی دانشگاه: عرفه؛ دعای تضرع به درگاه معبود / خدا را بیوسطه بخوانیم
- اینگونه قفسها شکست؛ خاطراتی از دوران اسارت
- یادداشت/ سبک مناظرات رضوی (ع) نسخه عصر ما
- مجلس باید درباره رفتار غیردیپلماتیک معاون وزیر خارجه از ظریف سؤال کند
- سلفی گرفتن نمایندگان مجلس با « موگرینی» موجب ناراحتی مردم شد
- وزاری دولت دوازدهم باید تخصص و تجربه لازم را داشته باشند / کرسی وزارت جای آزمون و خطا نیست
- نماینده سابق بجنورد در مجلس: اتحاد ملت ایران اهداف دشمنان را ناکام گذاشته است
- تذکر ۲۵ نماینده به روحانی درباره پیشنویس قطعنامه شورای حکام
- تذکر به وزیر علوم درباره علت نمایش پرچم ایران بدون آرم الله در دانشگاه بجنورد
- تذکر کتبی به وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره علت نپذیرفتن یک ضامن برای تسهیلات
- تذکر به رئیس جمهور در خصوص علت عدم تکمیل گلزارهای شهدای خراسان شمالی
- تذکر کتبی دکتر جعفری به وزیر علوم در خصوص توضیح علت اقدامات خلاف عٌرف و قانون در دانشگاه پیامنور خراسان شمالی
- تذکر آیین نامه ای دکتر جعفری در خصوص ایثارگران
- توضیح علت عدم همکاری سرپرست وزارت علوم با مجلس برای بورسیهها
- تذکر به رئیس جمهور
- تذکر کتبی دکتر جعفری به وزیر علوم
- آقای رئیس جمهور! عدم توجه به وام ازدواج جوانان، مدیونیت روز قیامت را در پی دارد
- تذکر به وزیر ورزش و جوانان
- تذکر در خصوص تغییر زودهنگام سرپرستان دانشگاه تهران به فرجيدانا
- تذکر به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس جمهوری
- تذکر دکتر جعفری در خصوص اختصاص سبد کالا،تسریع در عملیات راه آهن مشهد، بجنورد گرگان،آغاز عملیات اجرایی سد قردانلو و نماد رایج در رژیم طاغوت
- تذکر کتبی دکتر جعفری به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
- دخالتهای بان کی مون ناشی از موضعگیریهای نرم برخی در کشور است
- تذکر کتبی 3 نماینده مجلس درباره تخصیص نامناسب اعتبارات قرآنی سال جاری
- دولت بحث خشکسالی در خراسان شمالی را مورد توجه جدی قرار دهد
- صوت: نطق اضطراری 6 بهمن 94 دکتر قاسم جعفری در مجلس
- مصاحبه دکتر جعفری با رادیو اترک به مناسبت روز مجلس شورای اسلامی مورخه 94/09/09
- نطق پنج دقیقه ای دکتر جعفری در صحن علنی مورخه94/08/25
- ادامه رشد علمی کشور
- صوت: نطق سالانه 4 آبان94 دکتر قاسم جعفری در مجلس
- صوت:گزارش حضور در حوزه انتخابیه مورخه سوم آبان 94 در مصاحبه با رادیو خراسان شمالی
- بررسی طرح ممنوعیت بکارگیری بازنشتگان در مصاحبه تلفنی با رادیو ایران
- مصاحبه با رادیو ایران و توضیحاتی در خصوص تهیه و توزیع فیلم های خارجی با زیر نویس فارسی
- گزارش هفته (94/05/14)حوزه انتخابیه در مصاحبه با رادیو خراسان شمالی
- جواب قاطع و منطقی دکتر جعفری به عملیات روانی رسانه های تشنگان قدرت در فضای مجازی
- مصاحبه با رادیو ایران و توضیحاتی در خصوص طرح ساماندهی دانشگاه ها
- روز قدس روز فریاد مظلومین جهان بر ظالمین و مستکبرین
- مصاحبه با رادیو گفتگو در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش
- مخالفت با حذف تبصره ماده 3 طرح استانی شدن انتخابات
- صوت: نطق دکتر قاسم جعفری در مجلس940223
- دکتر جعفری در گفتگوی زنده با رادیو اقتصاد در خصوص تحصیلات تکمیلی
- مصاحبه با رادیو گفتگو در خصوص طرح ادغام شورای عالی فن آوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی
- گفتگو با رادیو گفتگو در خصوص طرح نحوه تأیید صلاحیت نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی
- گفتگو با رادیو ایران در خصوص طرح استانی شدن نمایندگی مجلس شورای اسلامی
- مصاحبه با رادیو گفتگو در خصوص طرح استانی شدن نمایندگی مجلس شورای اسلامی
نظرات/سوالات