A+ R A-

عضو هیأت علمی دانشگاه: دوران اسارت کتاب کامل زندگی بود

عضو هیأت علمی دانشگاه: دوران اسارت کتاب کامل زندگی بود26 آبان ماه سال 69 سالروز آغاز بازگشت آزادگان سرافراز به خاک ایران اسلامی است و بهانه خوبی است تا پای صحبت‌های یکی از آزادگان استان خراسان شمالی بنشینیم.

دکتر قاسم جعفری یکی از آزادگانی است که در سال 62 و در عملیات خیبر به اسارت رژیم بعث عراقی درآمد، وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه خراسان‌شمالی گفت: دوران اسارت کتاب کامل زندگی بود.

وی با اشاره به اینکه به مدت شش سال و نیم در اسارت بوده‌ام و به عنوان طلبه به جبهه‌های جنوب عازم شدم و در هویزه به اسارت درآمدم، افزود: بسیاری از مواردی که در دوران زندگی به کار می‌آید را توانستم در این شش سال کسب کنم.

وی ادامه داد: آزادگان در این دوران به‌خوبی درک کردند که اگر ایمان قوی داشته باشند می‌توانند در سخت ترین شرایط و علیه خشن ترین دشمنان ایستادگی و سلامت جسم و روح خود را حفظ کنند.

جعفری اظهار کرد: در دوران اسارت بهترین دوستان و یاران را داشتم و بچه‌های آزاده از پدر، مادر، خواهر و بردار با یکدیگر مهربان‌تر بودند.

وی تصریح کرد: با توجه به فرمایش امام اسراء تبدیل به الماس‎های درخشانی شده بودند که در آن کوه‌ها صیقل پیدا کرده بودند.

وی تاکید کرد: دشمن‌شناسی و وفاداری به آموزه‌های دینی و امام یکی دیگر از دستاوردهای دوران اسارت بود که آزادگان با وجود سوء تغذیه، سوء بهداشت و فشارهای روحی و روانی به دست آوردند.

جعفری درباره روز بازگشت خود به میهن نیز توضیح داد: آزادی اسراء دو سال بعد از پذیرش قطعنامه طول کشید و آزادگان به خوبی می‌دانستند که تا تمام نشدن جنگ عراق علیه کویت آزاد نخواهند شد و خود را برای دوران طولانی اسارت آماده کرده بودند اما یک روز نزدیک اذان مغرب رادیو بغداد خبر آزادی اسرا را اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه آزادگان بعد از اذان وضو گرفته و شروع به خواندن نماز مغرب و عشاء کردند، گفت: میان دو نماز یکی از ماموران عراقی به ما گفت که شما عقل ندارید و به جای خوشحالی و پایکوبی نماز می‌خوانید که در آنجا بود که آیه مومنان در ناراحتی دست و پا و در خوشحالی زیاد شادمانی نمی‌کنند تا از یاد خدا غافل نشوند را تلاوت کردم.

وی ادامه داد: دیدار مقام معظم رهبری در روزهای ابتدایی آزادی از بهترین خاطرات بنده بعد از آزادی از اسارت بوده است.

نظرات/سوالات

  • هیچ نظری یافت نشد
لطفا برای ثبت نظر خود وارد شوید

چند رسانه ای

صوت: بحث و گفتگو دکتر جعفری در باب شبهات فرهنگی
صوت: گزارش صحن علنی دوشنبه 26 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
صوت: نطق اضطراری آخر سال دکتر قاسم جعفری در مجلس
گزارش صحن علنی 25اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی شنبه 24 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش صحن علنی 21 اسفند در مصاحبه با رادیو فرهنگ
گزارش بازدید دکتر قاسم جعفری از حوزه گیفان

آخرین مطالب

آمار بازدید

امروز
دیروز
بازدید کل
44
194
1639560
جمعه، 07 ارديبهشت 1403

گالری تصاویر

No result...